  • 91. Data: 2014-04-19 22:05:24
    Temat: Re: Tablet-android vs. windows 8.1
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    news:535175df$0$2377$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wiesz, ze ten argument jest na zasadzie "Swiat wedlug Pszemola"? ;]

    Tak samo jak takie rozstrzyganie autorytatywne że coś (tu: brak
    gniazdka na kartę microSD) jest dyskwalifikacją produktu...

    > 1. Kupujac urzadzenie niekoniecznie nabywca zdaje sobie sprawe w jak
    > wielu dziedzinach bedzie je stosowal. W przypadku braku slotu moze kupic
    > na zapas wersje 32 lub 64GB spoooro przeplacajac w stosunku do ceny karty
    > lub miec nadzieje, ze wszystko bedzie dobrze jak to mowia w amerykanskich
    > filmach.
    > Co wiecej, te 16 lub wiecej GB widoczne na pudelku jest fikcja, o ktorej
    > nabywca dowiaduje sie pozniej, podczas uzytkowania.

    No, jeśli ktoś podejmuje decyzje zakupu na podstawie lektury pudełka...
    Mądrzejszy klient porozmawia z użytkownikami takiego produktu
    i dowie się, że na iPadzie z 16GB wiele się nie podziała. Weźmiesz
    byle jakie recenzje z elektronicznej literatury konsumenckiej (jakiś
    pcmag, chip czy inne takie) i będzie tam wyraźnie żeby wersji 16Gb
    nie kupować bo wiele się nie zdziała.

    > 2. Przepychanie wszystkiego przez siec niekoniecznie wszystkim
    > odpowiada jesli materialy moga byc zawsze pod reka. Nie tylko w PL
    > sa miejsca z mocno ograniczonym zasiegiem lub calkiem biale plamy.

    Nie mam złudzeń że kazdy produkt będzie WSZYSTKIM odpowiadał.
    Ja tylko protestuję przed ogłaszaniem jakiejś dyskwalifikacji... :-)
    Bo to jest opinia że produkt NIKOMU nie będzie odpowiadał.

    > Oczywiscie Adam w zacytowanej powyzej opinii mocno przesadzil, jak
    > najbardziej da sie korzystac z takich urzadzen. Poza tym kupujac taki lub
    > inny sprzet trzeba sie liczyc z kompromisami, to wlasciwie nieuniknione.

    I o to mi chodziło w moim proteście przed "dyskwalifikacją" z grubej rury
    :-)

  • 92. Data: 2014-04-19 22:09:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:liu4a7$au4$1@node1.news.atman.pl...
    > "Pszemol" lirc9t$i41$...@d...me

    > Dlatego, że amoledy są ładniejsze.

    Są bardziej landrynkowe, to fakt... Komuś to się może podobać.
    Ale sądzę że nie wszystkim. Ja wolę wierność odwzorowania
    kolorów zamiast landrynkowości i przesadnego nasycenia.

    > Być może także mniej energożerne -- tego jedynie domyślam się.

    Czyli wiele cech nie wymieniłeś przemawiających za OLEDami...

    > IPS to ,,ekran dla ubogich''.

    Jasne...

    A nie sądzisz, że Twoja opinia może wynikać z tego, że widziałeś
    jakiś kiepski ekran IPS w jakimś Monsterze lub Overmaxie albo
    jakiś zwykły TFT który był niewłaściwie opisany jako IPS?
    Bo ja mam ekran IPS w swoim iPhone i jestem z niego BARDZO
    zadowolony. Bez zawahania wybrałbym go zamiast ekranu OLED
    w takim Samsungu Galaxy S3, a widziałem je obok siebie, miałem
    oba jednocześnie w ręce. S3 była nówka w sklepie, mój iP używany.

  • 93. Data: 2014-04-20 10:03:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-04-19 22:05, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Tak samo jak takie rozstrzyganie autorytatywne że coś (tu: brak
    > gniazdka na kartę microSD) jest dyskwalifikacją produktu...

    Faktycznie masz rację, nie musi to być microSD, ale brak gniazdka
    na jakąś kartę pamięci już faktycznie dyskwalifikuje.

> [...]
    > byle jakie recenzje z elektronicznej literatury konsumenckiej (jakiś
    > pcmag, chip czy inne takie) i będzie tam wyraźnie żeby wersji 16Gb

    To nie działa w przypadku fanatyków iProduktów. Dla nich największe
    gówno jest fajne i warte każdych pieniędzy. Na szczęście w czasie
    rozmowy dosyć łatwo ustalic że są fanatykami i nie tracić czasu.

    > Nie mam złudzeń że kazdy produkt będzie WSZYSTKIM odpowiadał.
    > Ja tylko protestuję przed ogłaszaniem jakiejś dyskwalifikacji... :-)
    > Bo to jest opinia że produkt NIKOMU nie będzie odpowiadał.

    I znowu się mylisz, to że produkt nie nadaje się do pracy nie
    oznacza że nie będzie nadawał się do lansu czy zabawy.
    Więc dyskwalifikacja jest dla pewnych zastosowań.

    > I o to mi chodziło w moim proteście przed "dyskwalifikacją" z grubej
    > rury :-)

    Bo to była dyskwalifikacja dla pewnych zastosowań lub wobec jego
    oczekiwań.

    I żeby nie było że jestem fanatykiem strony przeciwnej. Komputerów
    z "nadgryzionym Makintoszem" używam od czasów kiedy miały
    procesory od Motoroli. Jedne oceniam lepiej inne gorzej ale
    ich najnowsze iProdukty oceniam dosyć nisko, i nie na podstawie
    krytyki innych osób, iPhona miałem do dyspozycji dwa razy i dwa
    razy zrezygnowałem.

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2014-04-20 17:06:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Faktycznie masz rację, nie musi to być microSD, ale brak gniazdka
    > na jakąś kartę pamięci już faktycznie dyskwalifikuje.

    No właśnie nie dyskwalifikuje - miliony użytkowników uważa inaczej niż Ty.

    > To nie działa w przypadku fanatyków iProduktów. Dla nich największe
    > gówno jest fajne i warte każdych pieniędzy. Na szczęście w czasie
    > rozmowy dosyć łatwo ustalic że są fanatykami i nie tracić czasu.

    Dużo takich ludzi nie znam...
    Faktem jest, że są ludzie którzy nie są fascynatami techniki i nie wiedzą
    czego chcą od urządzenia. Podoba im się np. iPad "bo działa tak jak
    iPhone". I co im zrobisz? To jest jedyny i wystarczający warunek
    rozważany przy zakupie tableta. A karta microSD? A co to jest? ;-)

    > I znowu się mylisz, to że produkt nie nadaje się do pracy nie
    > oznacza że nie będzie nadawał się do lansu czy zabawy.
    > Więc dyskwalifikacja jest dla pewnych zastosowań.

    ... i dla Ciebie a nie koniecznie dla innych.

> [...]
    > ich najnowsze iProdukty oceniam dosyć nisko, i nie na podstawie
    > krytyki innych osób, iPhona miałem do dyspozycji dwa razy i dwa

    Jak czytam w recenzji "dyskwalifikacja" to rozumiem to jako opinię
    wyważoną pod kątem typowego zastosowania, typowego użytkownika.
    Jeśli ktoś omawia nawigację która ma problemy z nawigowaniem to
    jest to dyskwalifikacja. W przypadku smartfonu/tableta obsługa
    dodatkowej, wyjmowalnej pamięci masowej jest funkcją marginalną
    dla większości użytkowników, czego dowodzi popularność modeli
    bez takiej funkcji i to w stajniach iOS jaki i Androida.

  • 95. Data: 2014-04-20 18:56:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-04-20 17:06, Użytkownik Pszemol napisał:

    > No właśnie nie dyskwalifikuje - miliony użytkowników uważa inaczej niż Ty.

    A to że miliardy myślą tak jak ja to umknęło twojej uwagi ?

> [...]
    > iPhone". I co im zrobisz? To jest jedyny i wystarczający warunek
    > rozważany przy zakupie tableta. A karta microSD? A co to jest? ;-)

    Ale z takimi tez nie porozmawiam bo mają tylko jeden argument.

    > ... i dla Ciebie a nie koniecznie dla innych.

    Też.

> [...]
    > dla większości użytkowników, czego dowodzi popularność modeli
    > bez takiej funkcji i to w stajniach iOS jaki i Androida.

    Sugerujesz że modeli bez możliwości włożenia karty z pamięcią
    jest więcej lub chociaż tyle samo co tych ze slotem na kartę ?

    Pozdrawiam

  • 96. Data: 2014-04-21 05:08:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A to że miliardy myślą tak jak ja to umknęło twojej uwagi ?

    Jakie miliardy? Chyba nieco przesadziłeś...

    > Ale z takimi tez nie porozmawiam bo mają tylko jeden argument.

    No ale właściwie dla nich wystarcza ten jeden argument...
    I szczerze mówiąc nie widzę w tym nic złego - każdy ma prawo
    decydować tak jak chce wydawać swoje pieniądze...

    > Sugerujesz że modeli bez możliwości włożenia karty z pamięcią
    > jest więcej lub chociaż tyle samo co tych ze slotem na kartę ?

    Sugeruję,
    że brak wymiennej karty pamięci nie jest parametrem dyskwalifikującym
    urządzenie i dowodem na to że mam rację jest popularność wielu obecnie
    produkowanych modeli takich urządzeń które tej opcji nie mają a sprzedają
    się świetnie. Mało tego, te z opcją wymiennej karty pamięci mogą się
    sprzedawać również nie dlatego że mają taką kartę pamięci - jeden z mych
    domowników miał kiedyś Blackberry Torch i mimo że miał kartę mikroSD
    nie używał jej wcale... I na 100% przy decyzji o zakupie tego telefonu fakt
    że miał on kartę czy nie miał był absolutnie nieistotny i wręcz nieznany.

  • 97. Data: 2014-04-21 19:01:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-04-21 05:08, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Jakie miliardy? Chyba nieco przesadziłeś...

    A ile według ciebie wyprodukowano dotychczas urządzeń ze slotem
    na kartę pamięci ? Mniej niż napisałem ?

    > No ale właściwie dla nich wystarcza ten jeden argument...
    > I szczerze mówiąc nie widzę w tym nic złego - każdy ma prawo
    > decydować tak jak chce wydawać swoje pieniądze...

    Tak samo jak każdy ma prawo do swojej oceny że coś jest
    "zdyskwalifikowane", tylko dlaczego chcesz niektórym to
    prawo zabrać ? dlatego że mają inne zdanie niż ty ?

    Dla niektórych jak widać jest.

    Pozdrawiam

  • 98. Data: 2014-04-22 00:47:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A ile według ciebie wyprodukowano dotychczas urządzeń ze slotem
    > na kartę pamięci ? Mniej niż napisałem ?

    Ale Co Ci ta liczba ma dać?
    Ile ich jest dziś w użyciu, i z tej liczby ile użytkowników używa tej karty?

    Napisałem Ci obok że większośc z tych użytkowników nawet nie wie
    że takie gniazdko na karte tam gdzieś pod baterią siedzi...

    > Tak samo jak każdy ma prawo do swojej oceny że coś jest
    > "zdyskwalifikowane", tylko dlaczego chcesz niektórym to
    > prawo zabrać ? dlatego że mają inne zdanie niż ty ?

    Myślałem że jego opinia miała być bardziej uniwersalna...

    > Dla niektórych jak widać jest.

    Dla niektórych - zgoda, ale ogólnie - jak najbardziej nie jest
    dyskwalifikacją.

  • 99. Data: 2014-04-22 09:02:43
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Pszemol nabazgrał(a):

    > "Chris" <c...@m...com> wrote in message
    > Hm... to Ty GPSa używasz aby DRUKOWAĆ mapy na papierze???

    GPS używam do naniesienia pozycji na mapę która potem idzie do druku :)

    > Wow... A mi się wydawało że mapę się ogląda na ekranie tableta :-)

    Nie wszędzie :)

    > Po co drukować mapy na papierze???????

    Wojsko, leśnictwo to wiem że dalej stosuje mapy papierowe.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 100. Data: 2014-04-23 00:20:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-04-22 00:47, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Ale Co Ci ta liczba ma dać?

    Wyobrażenie o ilości urządzeń z kartami.

    > Ile ich jest dziś w użyciu, i z tej liczby ile użytkowników używa tej
    > karty?

    To można by ocenić znając ilość wyprodukowaną w konkretnym roku.

    > Napisałem Ci obok że większośc z tych użytkowników nawet nie wie
    > że takie gniazdko na karte tam gdzieś pod baterią siedzi...

    Skoro te karty tam wkładali to wiedzą.

    > Myślałem że jego opinia miała być bardziej uniwersalna...

    Na pewno była bardziej* niż twoja, ale żeby od razu uniwersalna
    to bez przesady. *(bardziej w sensie wróbelka który lewą nóżkę
    ma bardziej niż prawą).

    > Dla niektórych - zgoda, ale ogólnie - jak najbardziej nie jest
    > dyskwalifikacją.

    Skoro dla niektórych jest to ogólnie nie może już nie nie być. :-)