  • 11. Data: 2009-06-17 11:19:45
    Temat: Re: Tablet
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <2...@4...com> Grzegorz Krukowski
    napisał(a):

    > Właśnie dla tego chcę kupić coś niedrogiego.

    No to kup nawet najtańszego Wacoma, chyba że chcesz się upewnić, że to nie
    dla ciebie. Pentagramy czy inne Aipteki to szajs.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 12. Data: 2009-06-17 16:22:45
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Jeśli Wacom to Intuos - tańsze serie są porównywalne albo nawet gorsze niż
    konkurencja.
    A5 powinno ci wystarczyć do retuszu i rysunków (większe są dokładniejsze,
    ale zajmują dużo miejsca na biurku).
    Tablet można zmapować na jededn z monitorów (wtedy drugi obsługujesz tylko
    myszką). Są tacy co używają tabletu jako myszki. Ja nie potrafię. Używam
    tabletu do rysowania, retuszu. Myszki do obsługi komputera, rysowania ikon,
    linii prostych...

  • 13. Data: 2009-06-17 16:35:08
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 16 Jun 2009 22:33:28 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    >Jeżeli potrzebuję tabletu do tego, aby korygować zdjęcia w Corelu i,
    >ewentualnie, jako myszy to czy oprócz Wacomowskich bambusów warto
    >patrzeć w Pentagramy?

    juz napisali. nie warto.

    > I jakie znaczenie ma wielkość (czytaj: czy warto
    >bić się o coś więcej niż A6)? A ha, nie mam doświadczenia z tymi
    >zabawkami.

    to zalezy, co lubisz i co robisz. jak ci sie chce reka biegac po
    hektarach, to mozesz kupic. dla tych, ktorzy maluja, zapewne tablet
    im wiekszy tym lepszy.

    co do proporcji wide vs. standard, to w wacomie mozesz ustawic
    proporcje i obszar uzycia tabletu. uzywam panoramicznego wacoma, na
    desktopie zlozonym z dwoch szerokich monitorow i jest zupelnie OK.
    <rs>

  • 14. Data: 2009-06-17 23:07:22
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > patrzeć w Pentagramy? I jakie znaczenie ma wielkość (czytaj: czy warto
    > bić się o coś więcej niż A6)? A ha, nie mam doświadczenia z tymi

    Nie wiem jak Pentagramy, ale ja od 18 miesięcy używam tabletu o symbolu
    WP-5540 firmy UC-logic i jeszcze nie miałem powodów do zbytnich narzekań, a
    nie jest to Wacom...

    Pozdrawiam Przemek

  • 15. Data: 2009-06-18 07:27:20
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    dominik pisze:

    > Nie warto :)

    Potwierdzam. Tylko Wacom ze wzgledu na precyzje.

    > Im większy tym dokładniej się go obsługuje. Jak masz monitor wide to
    > nie naraz (no chyba, że pogodzisz się z jeszcze mniejszym obszarem
    > roboczym albo zgodzisz tylko na jeden monitor).

    Pracuje malym Wacomem na 3 monitorach i faktycznie troche za mala
    powierzchnia do precyzyjnych manewrów w rodzaju "grzebanie w pikselu".
    Ale równolegle mam mysz i niekiedy po nia siegam.

    Ciekawe czy daloby sie ustawic, ze tablet ma w zasiegu jeden ekran
    (reszta mysz) i wtedy program wymagajacy tabletu umieszczam
    na tym ekranie. Nie próbowalem.

    pozdro
    --
    A S

  • 16. Data: 2009-06-18 08:09:22
    Od: PS <p...@i...pl>

    Andrzej S. wrote:

    > Ciekawe czy daloby sie ustawic, ze tablet ma w zasiegu jeden ekran
    > (reszta mysz) i wtedy program wymagajacy tabletu umieszczam
    > na tym ekranie. Nie próbowalem.

    Da się na pewno ustawić tablet na jeden ekran, a reszta na touchpadzie w
    laptopie (więc nie powinno być problemów z myszą). Testowane na Bamboo Fun.

    --
    PS
    http://piotrsobon.com

  • 17. Data: 2009-06-18 22:10:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej S. wrote:
    > Ciekawe czy daloby sie ustawic, ze tablet ma w zasiegu jeden ekran
    > (reszta mysz) i wtedy program wymagajacy tabletu umieszczam
    > na tym ekranie. Nie próbowalem.

    Oczywiście, że się da, jednak skarzesz się w ten sposób na ciągle
    zmienianie wskaźnika. Średnio to wygodne. Prędzej ludzie ograniczają sobie
    powierzchnie tabletu bo tak jest jednak wygodniej.

    d.

  • 18. Data: 2009-06-18 22:11:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    PS wrote:
    > Da się na pewno ustawić tablet na jeden ekran, a reszta na touchpadzie w
    > laptopie (więc nie powinno być problemów z myszą). Testowane na Bamboo Fun.

    Kontrolerów to AFAIR możesz mieć i sześć. Standardem w IBM jest np
    touchpad + trackpoint, a do tego jeszcze podpinają ludzie myszki na USB/BT.

    d.

  • 19. Data: 2009-06-19 13:05:18
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > zmienianie wskaźnika. Średnio to wygodne. Prędzej ludzie ograniczają
    > sobie powierzchnie tabletu bo tak jest jednak wygodniej.

    Mam tablet i mysz. Mysz lapie tylko wtedy, gdy potrzebna jest duza
    precyzja (raz na tydzien?) - normalnie lezy sobie gdzies tam za
    monitorami. Nie zauwazam zadnego balaganu czy sredniej wygody.

    pozdro
    --
    A S

  • 20. Data: 2009-06-19 20:07:28
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej S. wrote:
    > Mam tablet i mysz. Mysz lapie tylko wtedy, gdy potrzebna jest duza
    > precyzja (raz na tydzien?) - normalnie lezy sobie gdzies tam za
    > monitorami. Nie zauwazam zadnego balaganu czy sredniej wygody.

    Przeczytaj cytat, który wyciąłeś ;)
    Wątpię że byś chciał korzystać z tabletu tylko na jednym monitorze bez
    częstego używania np myszki.

    d.