-
41. Data: 2011-01-11 18:15:32
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 11 Jan 2011 04:40:04 -0800 (PST), w
<2...@p...go
oglegroups.com>, ptoki
<s...@g...com> napisał(-a):
> Ogromna wiekszosc kierowcow nie potrafila czysto przejechac tego toru.
> Zapieprzali na slepo. Gdyby zamist pacholkow byly betony to chyba
> tylko dwu mialo by nierozbite kompletnie samochody.
A widziałem to chyba w niedzielę.
Akurat trafiłem na jakiegoś supergością, który chwalił się ile to dostał zdjęć
z fotoradarów. Czas przejazdu... 2x gorszy (w tym postój na usunięcie pachołków
spod auta) od jakiegoś zwykłego gościa w starym trupie.
-
42. Data: 2011-01-11 19:16:12
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Tue, 11 Jan 2011 07:33:55 +0100, Arek M
<a...@g...pl> wrote:
>Tez mnie to zastanowiło - pomijając juz jakość samego programu :)
Ja wytrzymałem tylko pół jednego odcinka. O ile Kajetanowicz mi nie
wadzi, to Gardias-Skóra pasuje tam jak wół do karety.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
43. Data: 2011-01-11 19:17:54
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Tue, 11 Jan 2011 07:33:55 +0100, Arek M
<a...@g...pl> wrote:
(...)
>Mamy po prostu przeogromne szczescie, ze amatorzy na te grupe nie
>zaglądają ;) To taki zbiór najlepszych kierowców RWD, FWD i AWD na świecie.
Jakieś dwa tygodnie temu napisałem to samo. Może tylko mniej obrazowo.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
44. Data: 2011-01-11 19:18:58
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Tue, 11 Jan 2011 13:36:23 +0000, kamil <k...@s...com> wrote:
>Granada?
Chyba z ESP ;)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
45. Data: 2011-01-11 20:28:57
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: neoniusz <n...@j...org>
W dniu 11-01-11 15:25, Rafal T. pisze:
>> Probowalem w zeszlym tygodniu wyjechac MB W124 E320 z garazu. Skonczylo
>> sie na pchaniu. Po prostu zaryl sie w sniegu. FWD i AWD
>> wjezdzaja/wyjezdzaja tam bez problemu. A on po prostu wyjechal na
>> kawalek i zaczal mielic kolami, radosnie migajac pomaranczowym
>> trojkatem. Ani do przodu ani do tylu. Jak stanie, to tylko pchanie.
>> Wlaczenie/wylaczenie ASR nic nie daje.
>
> Masz podjazd w górę? Tzn jak wyjeżdżasz z garażu to pod górkę? Ja mam
> s210 i nie mam tego problemu - a wlasnie FWD mają problem z powodu
> przeniesionej masy na tyl. A czym bardziej przyśpieszają to zaczyna
> przód uciekać w lewo lub w prawo....
Podjazd jest poziomy, zwykly wolnostojacy garaz.
-
46. Data: 2011-01-11 20:30:27
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: neoniusz <n...@j...org>
W dniu 11-01-11 15:50, J.F. pisze:
>> A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge,
>> podczas gdy AWD przejezdaja obok biegajacych z lopatami wlascicieli
>> obydwu napedow.
>
> No tak, tylko ze lopata ta ja machalem raz na 2 lata, a AWD pali
> wiecej caly czas :-)
Taaaa...
-
47. Data: 2011-01-11 20:33:17
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-11 10:22, Rafal T. pisze:
> Separacja osi skrętnej od napędowej przynosi wiele korzyści, pod
> warunkiem, że kierowca wie jak to wykorzystać. Ucieczka przedniej w
> napędzie FWD na zewnątrz łuku toru jazdy jest groźna a bardzo częsta w
> tego typu napędach, zwłaszcza jeśli na łuku dodajemy gazu, mamy
> "transfer masy" na tył i koła tracą przyczepność.
Wszystko się zgadza.
Pytanie czy istnieje ten kierowca który potrafi tą teorię przekuć w
praktykę.
Bo patrząc na dyscypliny motorsportu, gdzie rywalizują samochody FWD z
RWD, tam zazwyczaj FWD jest po prostu szybsze.
W rajdach specjalnie stworzono osobne klasy RWD po to, żeby te efektowne
samochody brały udział w rajdach i żeby przyciągać zawodników. Bo
inaczej zawodnicy RWD byliby tylko tłem dla FWD i nikt by nie chciał
jeździć z tylnym napędem.
RWD rządzi dopiero tam gdzie jest kilkaset KM na tonę samochodu, bo tam
pozwala lepiej przenieść na asfalt ogromną moc. Ale współczesne układy
zawieszenia dają już radę w ośkach o mocach rzędu 300KM.
-
48. Data: 2011-01-11 20:37:16
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: "Rafal T." <r...@v...pl>
W dniu 11-01-11 20:28, neoniusz pisze:
> Podjazd jest poziomy, zwykly wolnostojacy garaz.
może opon nie zmieniłeś:)
rt
-
49. Data: 2011-01-11 20:57:25
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ighm33$jh9$1@inews.gazeta.pl...
>> A kto mówił o jeździe w zakręcie z gazem w podłodze?
>
> ja sie pytam. odpowiesz?
ciekawe jak jedzie w zakręcie z gazem w podłodze 300 konny RWD :D
ps. to jest odpowiedz na Twoje inteligentne pytanie.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
50. Data: 2011-01-11 21:01:15
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Voytek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ighltj$p8t$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-01-11 14:18, Agent pisze:
>
>> Zgadza się ale to jak piszesz że jest fabryczna szpera. A i ja miałem na
>> myśli że 200 KM na suchym jest ciężkie do przeniesienia. Na śliskim to
>> nie ma większego znaczenia czy masz 200 KM czy 80.
>
> No to zależy co mamy na myśli mówiąc "na śliskim". Na lodzie pewnie nie ma
> znaczenia, ale na mokrej nawierzchni może być różnie.
>
>> I właśnie na suchym
>> napęd RWD przy mocach > 200 KM zaczyna mieć przewagę nad FWD.
>
> Dyskusyjne.
po prostu prawdziwe.
ps. i powiedziała to osoba, ktora bardzo lubi RWD ... tylko, ze zna
ułomności układu klasycznego i nie wychwala swojego "hobby" jako jedynie
słusznego.
W normalnym ruchu, w normalym realnym swiecie, przy przecięnym użytkowaniu
samochodu, w zdecydowaniej większości warunków drogowych FWD jest lepszy niż
RWD, a AWD lepszy od FWD i RWD. Nie ma co z tym dyskutowac.
Można sie jedynie podniecać tym, ze RWD lepiej ruszy w warunkach dobrej
przyczepności, a mocny RWD ma sens tylko tam, gdzie nie pada deszcz lub nie
pada śnieg.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka