  • 41. Data: 2011-01-11 18:15:32
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 11 Jan 2011 04:40:04 -0800 (PST), w
    <2...@p...go
    oglegroups.com>, ptoki
    <s...@g...com> napisał(-a):

    > Ogromna wiekszosc kierowcow nie potrafila czysto przejechac tego toru.
    > Zapieprzali na slepo. Gdyby zamist pacholkow byly betony to chyba
    > tylko dwu mialo by nierozbite kompletnie samochody.

    A widziałem to chyba w niedzielę.
    Akurat trafiłem na jakiegoś supergością, który chwalił się ile to dostał zdjęć
    z fotoradarów. Czas przejazdu... 2x gorszy (w tym postój na usunięcie pachołków
    spod auta) od jakiegoś zwykłego gościa w starym trupie.

  • 42. Data: 2011-01-11 19:16:12
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2011 07:33:55 +0100, Arek M
    <a...@g...pl> wrote:

    >Tez mnie to zastanowiło - pomijając juz jakość samego programu :)

    Ja wytrzymałem tylko pół jednego odcinka. O ile Kajetanowicz mi nie
    wadzi, to Gardias-Skóra pasuje tam jak wół do karety.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 43. Data: 2011-01-11 19:17:54
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2011 07:33:55 +0100, Arek M
    <a...@g...pl> wrote:

    (...)
    >Mamy po prostu przeogromne szczescie, ze amatorzy na te grupe nie
    >zaglądają ;) To taki zbiór najlepszych kierowców RWD, FWD i AWD na świecie.

    Jakieś dwa tygodnie temu napisałem to samo. Może tylko mniej obrazowo.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 44. Data: 2011-01-11 19:18:58
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2011 13:36:23 +0000, kamil <k...@s...com> wrote:

    >Granada?

    Chyba z ESP ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 45. Data: 2011-01-11 20:28:57
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-11 15:25, Rafal T. pisze:

    > Masz podjazd w górę? Tzn jak wyjeżdżasz z garażu to pod górkę? Ja mam
    > s210 i nie mam tego problemu - a wlasnie FWD mają problem z powodu
    > przeniesionej masy na tyl. A czym bardziej przyśpieszają to zaczyna
    > przód uciekać w lewo lub w prawo....

    Podjazd jest poziomy, zwykly wolnostojacy garaz.

  • 46. Data: 2011-01-11 20:30:27
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-11 15:50, J.F. pisze:

    > No tak, tylko ze lopata ta ja machalem raz na 2 lata, a AWD pali
    > wiecej caly czas :-)

    Taaaa...

  • 47. Data: 2011-01-11 20:33:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-11 10:22, Rafal T. pisze:

    > Separacja osi skrętnej od napędowej przynosi wiele korzyści, pod
    > warunkiem, że kierowca wie jak to wykorzystać. Ucieczka przedniej w
    > napędzie FWD na zewnątrz łuku toru jazdy jest groźna a bardzo częsta w
    > tego typu napędach, zwłaszcza jeśli na łuku dodajemy gazu, mamy
    > "transfer masy" na tył i koła tracą przyczepność.

    Wszystko się zgadza.

    Pytanie czy istnieje ten kierowca który potrafi tą teorię przekuć w
    praktykę.
    Bo patrząc na dyscypliny motorsportu, gdzie rywalizują samochody FWD z
    RWD, tam zazwyczaj FWD jest po prostu szybsze.

    W rajdach specjalnie stworzono osobne klasy RWD po to, żeby te efektowne
    samochody brały udział w rajdach i żeby przyciągać zawodników. Bo
    inaczej zawodnicy RWD byliby tylko tłem dla FWD i nikt by nie chciał
    jeździć z tylnym napędem.

    RWD rządzi dopiero tam gdzie jest kilkaset KM na tonę samochodu, bo tam
    pozwala lepiej przenieść na asfalt ogromną moc. Ale współczesne układy
    zawieszenia dają już radę w ośkach o mocach rzędu 300KM.

  • 48. Data: 2011-01-11 20:37:16
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-01-11 20:28, neoniusz pisze:

    > Podjazd jest poziomy, zwykly wolnostojacy garaz.

    może opon nie zmieniłeś:)

    rt

  • 49. Data: 2011-01-11 20:57:25
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ja sie pytam. odpowiesz?

    ciekawe jak jedzie w zakręcie z gazem w podłodze 300 konny RWD :D

    ps. to jest odpowiedz na Twoje inteligentne pytanie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 50. Data: 2011-01-11 21:01:15
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Voytek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to zależy co mamy na myśli mówiąc "na śliskim". Na lodzie pewnie nie ma
    > znaczenia, ale na mokrej nawierzchni może być różnie.

    > Dyskusyjne.

    po prostu prawdziwe.

    ps. i powiedziała to osoba, ktora bardzo lubi RWD ... tylko, ze zna
    ułomności układu klasycznego i nie wychwala swojego "hobby" jako jedynie
    słusznego.
    W normalnym ruchu, w normalym realnym swiecie, przy przecięnym użytkowaniu
    samochodu, w zdecydowaniej większości warunków drogowych FWD jest lepszy niż
    RWD, a AWD lepszy od FWD i RWD. Nie ma co z tym dyskutowac.

    Można sie jedynie podniecać tym, ze RWD lepiej ruszy w warunkach dobrej
    przyczepności, a mocny RWD ma sens tylko tam, gdzie nie pada deszcz lub nie
    pada śnieg.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl