  • 51. Data: 2011-01-11 21:10:28
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2011 20:33:17 +0100, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    >praktykę.
    >Bo patrząc na dyscypliny motorsportu, gdzie rywalizują samochody FWD z
    >RWD, tam zazwyczaj FWD jest po prostu szybsze.
    >
    >W rajdach specjalnie stworzono osobne klasy RWD po to, żeby te efektowne
    >samochody brały udział w rajdach i żeby przyciągać zawodników. Bo
    >inaczej zawodnicy RWD byliby tylko tłem dla FWD i nikt by nie chciał
    >jeździć z tylnym napędem.
    >
    >RWD rządzi dopiero tam gdzie jest kilkaset KM na tonę samochodu, bo tam
    >pozwala lepiej przenieść na asfalt ogromną moc.

    Nie bardzo rozumiem - to te efektowne samochody maja mniejsza moc, czy
    to klasa na malucha ?

    J.

  • 52. Data: 2011-01-11 21:17:13
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-11 20:37, Rafal T. pisze:

    > może opon nie zmieniłeś:)

    I tu mnie masz. Opony sa letnie, kilkuletnie :) Zawsze sie na tym lapie,
    ze zapominam o tym napisac. To jest drugie auto, jezdzi tylko w lecie
    jak trzeba cos przewiezc (wielka krowa kombi) i w BARDZO awaryjnych
    sytuacjach zima ;) Nie lubie go po prostu zbytnio. Nawet jak na te 220KM
    to pali hektolitry paliwa. A jesli na letnich odstawia takie balety, to
    na zimowych byloby najwyzej poprawnie. Przyzwyczailem sie za bardzo do AWD.

  • 53. Data: 2011-01-11 21:25:06
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-11 13:34, Voytek pisze:
    > Niezupełnie. Foka RS z fabryczną szperą i trochę większą mocą niż te 200
    > KM potrafi całkiem przyzwoicie jechać nawet na śliskiej nawierzchni.

    Civic Type-R z 2007 roku, 230KM. W zakrecie, z pelnym gazem w podlodze
    (przy polowie tak samo) jedzie gdzie chce... Trzeba go naprawde mocno
    trzymac za morde.

  • 54. Data: 2011-01-11 21:37:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2011 21:17:13 +0100, neoniusz wrote:

    >I tu mnie masz. Opony sa letnie, kilkuletnie :) Zawsze sie na tym lapie,

    Na odpowiednich letnich to i AWD nie wyjedzie zima :-)

    >ze zapominam o tym napisac. To jest drugie auto, jezdzi tylko w lecie
    >jak trzeba cos przewiezc (wielka krowa kombi) i w BARDZO awaryjnych
    >sytuacjach zima ;) Nie lubie go po prostu zbytnio.

    Taa, a jak ktos mowi ze niemiecki dziadek swoim autem tylko do
    kosciola, to mu zarzucaja klamstwo :-)

    >A jesli na letnich odstawia takie balety, to
    >na zimowych byloby najwyzej poprawnie. Przyzwyczailem sie za bardzo do AWD.

    Ale "poprawnie" to niemal jak "wystarczajaco dobrze".

    J.

  • 55. Data: 2011-01-11 21:37:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-11 21:10, J.F. pisze:

    > Nie bardzo rozumiem - to te efektowne samochody maja mniejsza moc, czy
    > to klasa na malucha ?

    W RPP jest klasa N3/A7 gdzie jeżdżą samochody do 2000ccm.
    Jest też klasa RWD-3 w której również jeżdżą samochody do 2000ccm, ale z
    napędem na tylną oś.

    Jest osobna klasa żeby zawodnicy w samochodach tylnonapędowych też mieli
    o co walczyć, bo w konfrontacji z FWD wypadają słabo nawet w porównaniu
    z autami grupy N.
    W ubiegłym sezonie najlepszy zawodnik klasy RWD-3 był dopiero na 29
    miejscu klasyfikacji generalnej i tylko raz w tej klasyfikacji punktował.
    I należy założyć że wina leży po stronie samochodów (można zgadywać że w
    dużej części właśnie w tym z której strony jest napęd), bo z pewnością
    są kierowcami na odpowiednim poziomie.

    Klasa na malucha też jest RWD-1 do 750ccm :)

  • 56. Data: 2011-01-11 21:48:17
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-11 21:37, J.F. pisze:

    > Na odpowiednich letnich to i AWD nie wyjedzie zima :-)

    Ale juz na calorocznych jezdzi sie fajnie AWD - pisze na przykladzie
    Potenz RE92.

    > Taa, a jak ktos mowi ze niemiecki dziadek swoim autem tylko do
    > kosciola, to mu zarzucaja klamstwo :-)

    Szkoda sprzedawac, bo wezmie sie jakies grosze a jest w bardzo dobrym
    stanie i "jeszcze sie przyda". Nigdy nie widzialo gazu, od zawsze na
    dobrym paliwie. 18lat, 180000 mil przebiegu, ale silnik ciagnie dalej
    pieknie (czuc te 220KM). Ani grama rdzy, srodek tez nie zmeczony. Nie
    pamietam kiedy tam sie ostatnio cos zepsulo. Ponad polowe swojego zycia
    jezdzil w cieplej Kaliforni. Po prostu stare dobre W124 :)

  • 57. Data: 2011-01-11 21:59:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-11 21:25, neoniusz pisze:

    > Civic Type-R z 2007 roku, 230KM. W zakrecie, z pelnym gazem w podlodze
    > (przy polowie tak samo) jedzie gdzie chce... Trzeba go naprawde mocno
    > trzymac za morde.

    Ale kontrolowanie samochodu nie polega na wciskaniu gazu do dechy w
    zakręcie :)
    RWD jak go będziesz butował w zakręcie, zacznie robić dziwne rzeczy.

    FWD może jest małe efektowne, ale za to efektywne. RWD odwrotnie.

  • 58. Data: 2011-01-11 22:09:06
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Uzytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisal w wiadomosci

    > Na suchym to juz nie jest taki smiech.

    Ale ile razy robisz rajd spod swiatel na prostej cwierc mili?

    --
    Irokez

  • 59. Data: 2011-01-11 22:17:34
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    ?
    Uzytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisal w wiadomosci

    > Ale ile razy robisz rajd spod swiatel na prostej cwierc mili?

    Ja rzadko bo nie mam powyzej 200 KM i nie mam RWD. Ale co to ma do
    powyzszego?

  • 60. Data: 2011-01-11 22:27:53
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-11 21:59, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale kontrolowanie samochodu nie polega na wciskaniu gazu do dechy w
    > zakręcie :)

    Jechalem z instruktorem i kazal mi cisnac ;)) Jak odpuscilem z gazem na
    zakrecie to mnie okrzyczal :( Wiec przy kolejnych przejazdach cisnalem.
    Trzeba bylo tylko troche inaczej kierownica podzialac i w sumie jakos
    sie udawalo.