eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWDRe: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.
    dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia!nx02.iad
    01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 11 Jan 2011 20:33:17 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    References: <1...@f...googlegroups.com>
    <igh7gv$7hc$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <igh7gv$7hc$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 24
    Message-ID: <4d2cb07d$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.8.246.151
    X-Trace: 1294774397 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2459 83.8.246.151:40629
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341658
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-11 10:22, Rafal T. pisze:

    > Separacja osi skrętnej od napędowej przynosi wiele korzyści, pod
    > warunkiem, że kierowca wie jak to wykorzystać. Ucieczka przedniej w
    > napędzie FWD na zewnątrz łuku toru jazdy jest groźna a bardzo częsta w
    > tego typu napędach, zwłaszcza jeśli na łuku dodajemy gazu, mamy
    > "transfer masy" na tył i koła tracą przyczepność.

    Wszystko się zgadza.

    Pytanie czy istnieje ten kierowca który potrafi tą teorię przekuć w
    praktykę.
    Bo patrząc na dyscypliny motorsportu, gdzie rywalizują samochody FWD z
    RWD, tam zazwyczaj FWD jest po prostu szybsze.

    W rajdach specjalnie stworzono osobne klasy RWD po to, żeby te efektowne
    samochody brały udział w rajdach i żeby przyciągać zawodników. Bo
    inaczej zawodnicy RWD byliby tylko tłem dla FWD i nikt by nie chciał
    jeździć z tylnym napędem.

    RWD rządzi dopiero tam gdzie jest kilkaset KM na tonę samochodu, bo tam
    pozwala lepiej przenieść na asfalt ogromną moc. Ale współczesne układy
    zawieszenia dają już radę w ośkach o mocach rzędu 300KM.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: