-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.
dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia!nx02.iad
01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 11 Jan 2011 20:33:17 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
References: <1...@f...googlegroups.com>
<igh7gv$7hc$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <igh7gv$7hc$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 24
Message-ID: <4d2cb07d$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.8.246.151
X-Trace: 1294774397 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2459 83.8.246.151:40629
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341658
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-01-11 10:22, Rafal T. pisze:
> Separacja osi skrętnej od napędowej przynosi wiele korzyści, pod
> warunkiem, że kierowca wie jak to wykorzystać. Ucieczka przedniej w
> napędzie FWD na zewnątrz łuku toru jazdy jest groźna a bardzo częsta w
> tego typu napędach, zwłaszcza jeśli na łuku dodajemy gazu, mamy
> "transfer masy" na tył i koła tracą przyczepność.
Wszystko się zgadza.
Pytanie czy istnieje ten kierowca który potrafi tą teorię przekuć w
praktykę.
Bo patrząc na dyscypliny motorsportu, gdzie rywalizują samochody FWD z
RWD, tam zazwyczaj FWD jest po prostu szybsze.
W rajdach specjalnie stworzono osobne klasy RWD po to, żeby te efektowne
samochody brały udział w rajdach i żeby przyciągać zawodników. Bo
inaczej zawodnicy RWD byliby tylko tłem dla FWD i nikt by nie chciał
jeździć z tylnym napędem.
RWD rządzi dopiero tam gdzie jest kilkaset KM na tonę samochodu, bo tam
pozwala lepiej przenieść na asfalt ogromną moc. Ale współczesne układy
zawieszenia dają już radę w ośkach o mocach rzędu 300KM.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.11 20:37 Rafal T.
- 11.01.11 20:57 Kuba \(aka cita\)
- 11.01.11 21:01 Kuba \(aka cita\)
- 11.01.11 21:10 J.F.
- 11.01.11 21:17 neoniusz
- 11.01.11 21:25 neoniusz
- 11.01.11 21:37 J.F.
- 11.01.11 21:37 Tomasz Pyra
- 11.01.11 21:48 neoniusz
- 11.01.11 21:59 Tomasz Pyra
- 11.01.11 22:09 Irokez
- 11.01.11 22:17 Agent
- 11.01.11 22:27 neoniusz
- 11.01.11 22:28 Voytek
- 11.01.11 22:41 neoniusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-03 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-03 Warszawa => DevOps Engineer <=