-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.
dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia!nx02.iad
01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 11 Jan 2011 20:33:17 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
References: <1...@f...googlegroups.com>
<igh7gv$7hc$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <igh7gv$7hc$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 24
Message-ID: <4d2cb07d$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.8.246.151
X-Trace: 1294774397 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2459 83.8.246.151:40629
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341658
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-01-11 10:22, Rafal T. pisze:
> Separacja osi skrętnej od napędowej przynosi wiele korzyści, pod
> warunkiem, że kierowca wie jak to wykorzystać. Ucieczka przedniej w
> napędzie FWD na zewnątrz łuku toru jazdy jest groźna a bardzo częsta w
> tego typu napędach, zwłaszcza jeśli na łuku dodajemy gazu, mamy
> "transfer masy" na tył i koła tracą przyczepność.
Wszystko się zgadza.
Pytanie czy istnieje ten kierowca który potrafi tą teorię przekuć w
praktykę.
Bo patrząc na dyscypliny motorsportu, gdzie rywalizują samochody FWD z
RWD, tam zazwyczaj FWD jest po prostu szybsze.
W rajdach specjalnie stworzono osobne klasy RWD po to, żeby te efektowne
samochody brały udział w rajdach i żeby przyciągać zawodników. Bo
inaczej zawodnicy RWD byliby tylko tłem dla FWD i nikt by nie chciał
jeździć z tylnym napędem.
RWD rządzi dopiero tam gdzie jest kilkaset KM na tonę samochodu, bo tam
pozwala lepiej przenieść na asfalt ogromną moc. Ale współczesne układy
zawieszenia dają już radę w ośkach o mocach rzędu 300KM.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.11 20:37 Rafal T.
- 11.01.11 20:57 Kuba \(aka cita\)
- 11.01.11 21:01 Kuba \(aka cita\)
- 11.01.11 21:10 J.F.
- 11.01.11 21:17 neoniusz
- 11.01.11 21:25 neoniusz
- 11.01.11 21:37 J.F.
- 11.01.11 21:37 Tomasz Pyra
- 11.01.11 21:48 neoniusz
- 11.01.11 21:59 Tomasz Pyra
- 11.01.11 22:09 Irokez
- 11.01.11 22:17 Agent
- 11.01.11 22:27 neoniusz
- 11.01.11 22:28 Voytek
- 11.01.11 22:41 neoniusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=