  • 201. Data: 2011-01-15 00:02:43
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-14 21:38, Robert Rędziak pisze:

    > Balast często przykręca się w miejsce fotela pilota zamiast przy
    > grodzi,

    Bo podstawowa sprawa to jednak rozkład mas i to jest priorytet miejsca
    mocowania balastu.

    Ale jednak montuje się go w jednym miejscu, co zmniejsza moment
    bezwładności. Gdyby większa bezwładność była korzystna, to by ten balast
    rozkładano w kilku częściach gdzieś bliżej krawędzi samochodu.

    > Redukuje się moment bezwładności, ale nie za wszelką cenę. Bo
    > auto może jeździć w winklach szybciej, ale ewentualny obrót
    > wymaga bardzo szybkich rączek: patrz Clio V6 czy MR2.

    Silnik umieszczony centralnie i samochód robi się szalony.
    Ale FWD mimo wszystko im krótsze i bardziej zwarte tym lepiej.

    Być może w RWD niekoniecznie. Chociaż jednak bardziej sportowe RWD mają
    właśnie silnik centralnie.

    > NASCAR ma dosyć specyficzny regulamin.

    Może też być tak, że w NASCAR duży moment bezwładności jest akurat
    korzystny.

    > Zmienić regulamin? Po co, jak można się lansować przez WTCC czy
    > DTM?

    No ale tam nie da się lansować RWD jako takiego, a jedynie markę.
    Ja tam nie wiem jak do tego podchodzą ludzie z ulicy, ale wybierając
    sobie samochód do jeżdżenia nie będę patrzył na wyniki w F1 czy DTM, bo
    to co tam jedzie nie ma nic wspólnego z pierwowzorem.
    Ja tam raczej na grupę N i to też w im niższej lidze, tym lepiej :)
    No ale możliwe że przeciętny Kowalski robi odwrotnie.

    A w rajdach można by rywalizować bezpośrednio z samochodami FWD i
    ewentualnie wtedy pokazywać wyższość.

    Zmienić regulamin pewnie by się dało gdyby ktoś chciał robić auta RWD.
    W rajdach ostatnio nudno, więc jakiś powiew świeżości by się przydał.
    Chociażby kibice by się cieszyli - co by nie mówić, to ja na oglądarę
    chodzę w zasadzie tylko pooglądać auta RWD :)

  • 202. Data: 2011-01-15 00:30:41
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 15 Jan 2011 00:02:43 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > No ale tam nie da się lansować RWD jako takiego, a jedynie markę.

    Większość właścicieli w US&A jedynek nawet nie wie, na którą oś
    jest pędzone ich auto. A BMW sprzedaje samochody, a nie napędy.

    > Ja tam nie wiem jak do tego podchodzą ludzie z ulicy, ale wybierając
    > sobie samochód do jeżdżenia nie będę patrzył na wyniki w F1 czy DTM, bo
    > to co tam jedzie nie ma nic wspólnego z pierwowzorem.

    Ludzie z ulicy nie są tego światomi, że to co w DTM-ie czy
    LeMans tylko wygląda prawie jak pierwowzór.

    > Ja tam raczej na grupę N i to też w im niższej lidze, tym lepiej :)

    Tak jakby współczesne N-ki miały wiele wspólnego z autem
    drogowym...

    > A w rajdach można by rywalizować bezpośrednio z samochodami FWD i
    > ewentualnie wtedy pokazywać wyższość.

    W jakiej klasie, żeby to miało sens?

    > Chociażby kibice by się cieszyli - co by nie mówić, to ja na oglądarę
    > chodzę w zasadzie tylko pooglądać auta RWD :)

    Ale walenie taaakich boczurów skończyło się kilkanaście lat
    temu. Nie te opony, nie te zawieszenia, inna technika jazdy.

    r.
    _____________

  • 203. Data: 2011-01-15 00:31:04
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]

    > sobie samochód do jeżdżenia nie będę patrzył na wyniki w F1 czy DTM, bo
    > to co tam jedzie nie ma nic wspólnego z pierwowzorem.

    Ludzie z ulicy nie są świadomi, że to co w DTM-ie czy LeMans

  • 204. Data: 2011-01-15 01:11:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-15 00:31, Robert Rędziak pisze:

    > Większość właścicieli w US&A jedynek nawet nie wie, na którą oś
    > jest pędzone ich auto. A BMW sprzedaje samochody, a nie napędy.

    BMW akurat dość wyraźnie podkreśla RWD (w odróżnieniu od np. Mercedesa).
    Niedawno mieli cała kampanię reklamową - na spoilerach w F1 mieli
    reklamę strony o RWD, Heidfeld w spotach omawiał zalety RWD itd.
    Do czegoś takiego dorzucenie że BMW wygrywa jakiś cykl w konfrontacji z
    FWD by było cenne.

    > Ludzie z ulicy nie są świadomi, że to co w DTM-ie czy LeMans
    > tylko wygląda prawie jak pierwowzór.

    Pewnie tak jest.
    Chociaż mimo wszystko zagadką pozostaje F1 - bo tam chyba jednak są
    świadomi różnic (powiedzmy nie licząc Ferrari i McLarena).

    > Tak jakby współczesne N-ki miały wiele wspólnego z autem
    > drogowym...

    No dlatego mówię że im niższa liga tym lepiej.
    Chyba ze wszystkich popularnych dyscyplin motorsportu rajdowe N-ki
    najwięcej mówią o samochodzie drogowym. I jednak nie leżą od niego wcale
    tak daleko.

    > W jakiej klasie, żeby to miało sens?

    IMO w jakiejkolwiek. Ważne żeby było to coś gdzie RWD rywalizowałoby
    równo z FWD. Marketing już wymyśli jak to nazwać żeby dobrze brzmiało.

    > Ale walenie taaakich boczurów skończyło się kilkanaście lat
    > temu. Nie te opony, nie te zawieszenia, inna technika jazdy.

    Eeee... Dobrze jest.
    Na szutrach Lotosu dawali radę :)
    Dwóch RWD z jednego z rowu wypychałem :)
    http://img153.imageshack.us/img153/5933/kastyak.jpg

    I to się ogląda. ;)
    A nie to co w RSMP - nuda, bo wszyscy jadą tak samo, równo, idealnie. No
    może poza Kuzajem.

  • 205. Data: 2011-01-15 09:36:08
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-13 22:54, DoQ pisze:

    > Nie dziw się. Większość arcymistrzów PMSu kończy edukację na kręceniu
    > kółek wokół śmietnika przy użyciu hamulca ręcznego.

    Heh, dokladnie to samo chcialem napisac. Niedawno jak podjechalem na
    marketowy parking to mi kopara opadla: zestaw nieskoordynowanych
    manewrow nie majacych nic na celu. Ot, bo sie slizga, niewazne gdzie, po
    co i radosc na mordzie slizgacza. KUZORIUM ;)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 206. Data: 2011-01-15 10:45:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-15, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > marketowy parking to mi kopara opadla: zestaw nieskoordynowanych
    > manewrow nie majacych nic na celu. Ot, bo sie slizga, niewazne gdzie, po

    E tam, doskonale wiadomo po co: radość na mordzie nie pojawiła się
    przypadkowo :)

    > KUZORIUM ;)

    Kuriozum jak już :-P

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 207. Data: 2011-01-15 10:57:00
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 15 Jan 2011 01:11:38 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > BMW akurat dość wyraźnie podkreśla RWD (w odróżnieniu od np. Mercedesa).
    > Niedawno mieli cała kampanię reklamową - na spoilerach w F1 mieli
    > reklamę strony o RWD, Heidfeld w spotach omawiał zalety RWD itd.

    I dlatego planują wypuszczenie 1er FWD na rynek US&A.

    > Do czegoś takiego dorzucenie że BMW wygrywa jakiś cykl w konfrontacji z
    > FWD by było cenne.

    Poczekaj... WTCC? Problem w tym, że coś im ostatnio kiepsko
    idzie udowadnianie wyższości.

    > Chociaż mimo wszystko zagadką pozostaje F1 - bo tam chyba jednak są
    > świadomi różnic (powiedzmy nie licząc Ferrari i McLarena).

    Przeciętny zjadacz F1 w ogóle nie bierze na poważnie. Patrzy na
    to jak na cyrk i ma w tym dużo racji.

    > IMO w jakiejkolwiek. Ważne żeby było to coś gdzie RWD rywalizowałoby
    > równo z FWD. Marketing już wymyśli jak to nazwać żeby dobrze brzmiało.

    Nie wiem jak cywilizacji, ale u nas jak nie jedziesz N4, to Cię
    nie ma. Czasami pojawiają się całostronicowe reklamówki, jak to
    Fiat czy inne coś (Fiat się lubował w wyciąganiu czegoś z
    ,,sukcesów'' Frycza) zdobył coś tam, ale sądzę że mało kto się
    nimi przejmował. Przede wszystkim dlatego, że były to reklamy.

    > Eeee... Dobrze jest.
    > Na szutrach Lotosu dawali radę :)
    > Dwóch RWD z jednego z rowu wypychałem :)
    > http://img153.imageshack.us/img153/5933/kastyak.jpg

    Bo to stary paździerz :)

    > A nie to co w RSMP - nuda, bo wszyscy jadą tak samo, równo, idealnie. No
    > może poza Kuzajem.

    No tak. Kuzaja najlepiej oglądać w pobliżu twardych elementów
    krajobrazu. Duże prawdopodobieństwo, że postanowi któryś z nich
    przetestować ;)

    r.
    _____________

  • 208. Data: 2011-01-15 11:00:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-15 09:36, MarcinJM pisze:

> [...]
    > manewrow nie majacych nic na celu. Ot, bo sie slizga, niewazne gdzie, po
    > co i radosc na mordzie slizgacza. KUZORIUM ;)

    No właśnie :) A z szybką jazdą i panowaniem przy większych prędkościach
    nie ma to nic wspólnego :)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 209. Data: 2011-01-15 14:02:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jan 2011 09:36:08 +0100, MarcinJM wrote:

> [...]
    >manewrow nie majacych nic na celu. Ot, bo sie slizga, niewazne gdzie, po
    >co i radosc na mordzie slizgacza. KUZORIUM ;)

    Nawet to troche uczy o zachowaniu auta.

    A na powazna nauke - niestety - trudno u nas u warunki.

    J.

  • 210. Data: 2011-01-15 14:09:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jan 2011 01:11:38 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    >BMW akurat dość wyraźnie podkreśla RWD (w odróżnieniu od np. Mercedesa).
    >Niedawno mieli cała kampanię reklamową - na spoilerach w F1 mieli
    >reklamę strony o RWD, Heidfeld w spotach omawiał zalety RWD itd.

    Ale to chyba promocja na inne rynki niz USA.

    A tu widac przewade jakiego napedu ?
    http://www.youtube.com/watch?v=KUPZqWF6_sU

    J.