-
201. Data: 2011-01-15 00:02:43
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-14 21:38, Robert Rędziak pisze:
> On Fri, 14 Jan 2011 00:28:56 +0100, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>> Ale jednak balast w autach przykręca się pod środkiem ciężkości żeby ten
>> moment zmniejszyć.
>
> Balast często przykręca się w miejsce fotela pilota zamiast przy
> grodzi,
Bo podstawowa sprawa to jednak rozkład mas i to jest priorytet miejsca
mocowania balastu.
Ale jednak montuje się go w jednym miejscu, co zmniejsza moment
bezwładności. Gdyby większa bezwładność była korzystna, to by ten balast
rozkładano w kilku częściach gdzieś bliżej krawędzi samochodu.
> Redukuje się moment bezwładności, ale nie za wszelką cenę. Bo
> auto może jeździć w winklach szybciej, ale ewentualny obrót
> wymaga bardzo szybkich rączek: patrz Clio V6 czy MR2.
Silnik umieszczony centralnie i samochód robi się szalony.
Ale FWD mimo wszystko im krótsze i bardziej zwarte tym lepiej.
Być może w RWD niekoniecznie. Chociaż jednak bardziej sportowe RWD mają
właśnie silnik centralnie.
>> W ramach ciekawostki to gdzieś widziałem jak w NASCAR balast przykręcano
>> właśnie na końcach samochodu - tylko tam może faktycznie im samochód
>> łagodniejszy tym lepszy.
>
> NASCAR ma dosyć specyficzny regulamin.
Może też być tak, że w NASCAR duży moment bezwładności jest akurat
korzystny.
>> Natomiast ja obawiam się że mogłoby się to nie udać, a oni pewnie nawet
>> już próbowali.
>
> Zmienić regulamin? Po co, jak można się lansować przez WTCC czy
> DTM?
No ale tam nie da się lansować RWD jako takiego, a jedynie markę.
Ja tam nie wiem jak do tego podchodzą ludzie z ulicy, ale wybierając
sobie samochód do jeżdżenia nie będę patrzył na wyniki w F1 czy DTM, bo
to co tam jedzie nie ma nic wspólnego z pierwowzorem.
Ja tam raczej na grupę N i to też w im niższej lidze, tym lepiej :)
No ale możliwe że przeciętny Kowalski robi odwrotnie.
A w rajdach można by rywalizować bezpośrednio z samochodami FWD i
ewentualnie wtedy pokazywać wyższość.
Zmienić regulamin pewnie by się dało gdyby ktoś chciał robić auta RWD.
W rajdach ostatnio nudno, więc jakiś powiew świeżości by się przydał.
Chociażby kibice by się cieszyli - co by nie mówić, to ja na oglądarę
chodzę w zasadzie tylko pooglądać auta RWD :)
-
202. Data: 2011-01-15 00:30:41
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 15 Jan 2011 00:02:43 +0100, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> No ale tam nie da się lansować RWD jako takiego, a jedynie markę.
Większość właścicieli w US&A jedynek nawet nie wie, na którą oś
jest pędzone ich auto. A BMW sprzedaje samochody, a nie napędy.
> Ja tam nie wiem jak do tego podchodzą ludzie z ulicy, ale wybierając
> sobie samochód do jeżdżenia nie będę patrzył na wyniki w F1 czy DTM, bo
> to co tam jedzie nie ma nic wspólnego z pierwowzorem.
Ludzie z ulicy nie są tego światomi, że to co w DTM-ie czy
LeMans tylko wygląda prawie jak pierwowzór.
> Ja tam raczej na grupę N i to też w im niższej lidze, tym lepiej :)
Tak jakby współczesne N-ki miały wiele wspólnego z autem
drogowym...
> A w rajdach można by rywalizować bezpośrednio z samochodami FWD i
> ewentualnie wtedy pokazywać wyższość.
W jakiej klasie, żeby to miało sens?
> Chociażby kibice by się cieszyli - co by nie mówić, to ja na oglądarę
> chodzę w zasadzie tylko pooglądać auta RWD :)
Ale walenie taaakich boczurów skończyło się kilkanaście lat
temu. Nie te opony, nie te zawieszenia, inna technika jazdy.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
203. Data: 2011-01-15 00:31:04
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 15 Jan 2011 00:02:43 +0100, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> No ale tam nie da się lansować RWD jako takiego, a jedynie markę.
Większość właścicieli w US&A jedynek nawet nie wie, na którą oś
jest pędzone ich auto. A BMW sprzedaje samochody, a nie napędy.
> Ja tam nie wiem jak do tego podchodzą ludzie z ulicy, ale wybierając
> sobie samochód do jeżdżenia nie będę patrzył na wyniki w F1 czy DTM, bo
> to co tam jedzie nie ma nic wspólnego z pierwowzorem.
Ludzie z ulicy nie są świadomi, że to co w DTM-ie czy LeMans
tylko wygląda prawie jak pierwowzór.
> Ja tam raczej na grupę N i to też w im niższej lidze, tym lepiej :)
Tak jakby współczesne N-ki miały wiele wspólnego z autem
drogowym...
> A w rajdach można by rywalizować bezpośrednio z samochodami FWD i
> ewentualnie wtedy pokazywać wyższość.
W jakiej klasie, żeby to miało sens?
> Chociażby kibice by się cieszyli - co by nie mówić, to ja na oglądarę
> chodzę w zasadzie tylko pooglądać auta RWD :)
Ale walenie taaakich boczurów skończyło się kilkanaście lat
temu. Nie te opony, nie te zawieszenia, inna technika jazdy.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
204. Data: 2011-01-15 01:11:38
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-15 00:31, Robert Rędziak pisze:
> On Sat, 15 Jan 2011 00:02:43 +0100, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>> No ale tam nie da się lansować RWD jako takiego, a jedynie markę.
>
> Większość właścicieli w US&A jedynek nawet nie wie, na którą oś
> jest pędzone ich auto. A BMW sprzedaje samochody, a nie napędy.
BMW akurat dość wyraźnie podkreśla RWD (w odróżnieniu od np. Mercedesa).
Niedawno mieli cała kampanię reklamową - na spoilerach w F1 mieli
reklamę strony o RWD, Heidfeld w spotach omawiał zalety RWD itd.
Do czegoś takiego dorzucenie że BMW wygrywa jakiś cykl w konfrontacji z
FWD by było cenne.
>> Ja tam nie wiem jak do tego podchodzą ludzie z ulicy, ale wybierając
>> sobie samochód do jeżdżenia nie będę patrzył na wyniki w F1 czy DTM, bo
>> to co tam jedzie nie ma nic wspólnego z pierwowzorem.
>
> Ludzie z ulicy nie są świadomi, że to co w DTM-ie czy LeMans
> tylko wygląda prawie jak pierwowzór.
Pewnie tak jest.
Chociaż mimo wszystko zagadką pozostaje F1 - bo tam chyba jednak są
świadomi różnic (powiedzmy nie licząc Ferrari i McLarena).
>> Ja tam raczej na grupę N i to też w im niższej lidze, tym lepiej :)
>
> Tak jakby współczesne N-ki miały wiele wspólnego z autem
> drogowym...
No dlatego mówię że im niższa liga tym lepiej.
Chyba ze wszystkich popularnych dyscyplin motorsportu rajdowe N-ki
najwięcej mówią o samochodzie drogowym. I jednak nie leżą od niego wcale
tak daleko.
>> A w rajdach można by rywalizować bezpośrednio z samochodami FWD i
>> ewentualnie wtedy pokazywać wyższość.
>
> W jakiej klasie, żeby to miało sens?
IMO w jakiejkolwiek. Ważne żeby było to coś gdzie RWD rywalizowałoby
równo z FWD. Marketing już wymyśli jak to nazwać żeby dobrze brzmiało.
>> Chociażby kibice by się cieszyli - co by nie mówić, to ja na oglądarę
>> chodzę w zasadzie tylko pooglądać auta RWD :)
>
> Ale walenie taaakich boczurów skończyło się kilkanaście lat
> temu. Nie te opony, nie te zawieszenia, inna technika jazdy.
Eeee... Dobrze jest.
Na szutrach Lotosu dawali radę :)
Dwóch RWD z jednego z rowu wypychałem :)
http://img153.imageshack.us/img153/5933/kastyak.jpg
I to się ogląda. ;)
A nie to co w RSMP - nuda, bo wszyscy jadą tak samo, równo, idealnie. No
może poza Kuzajem.
-
205. Data: 2011-01-15 09:36:08
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-01-13 22:54, DoQ pisze:
> W dniu 2011-01-13 22:49, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
>>> Po to jest napęd na tylnej osi a na przedniej sterowanie, żeby bez
>>> problemu postawić auto bokiem przed zakrętem. W przednim napędzie musisz
>>> ZABLOKOWAĆ tylne koła, żeby postawić go bokiem w zakręcie.
>> Bzdura.
>
> Nie dziw się. Większość arcymistrzów PMSu kończy edukację na kręceniu
> kółek wokół śmietnika przy użyciu hamulca ręcznego.
Heh, dokladnie to samo chcialem napisac. Niedawno jak podjechalem na
marketowy parking to mi kopara opadla: zestaw nieskoordynowanych
manewrow nie majacych nic na celu. Ot, bo sie slizga, niewazne gdzie, po
co i radosc na mordzie slizgacza. KUZORIUM ;)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
206. Data: 2011-01-15 10:45:18
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-01-15, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:
>> Nie dziw się. Większość arcymistrzów PMSu kończy edukację na kręceniu
>> kółek wokół śmietnika przy użyciu hamulca ręcznego.
>
> Heh, dokladnie to samo chcialem napisac. Niedawno jak podjechalem na
> marketowy parking to mi kopara opadla: zestaw nieskoordynowanych
> manewrow nie majacych nic na celu. Ot, bo sie slizga, niewazne gdzie, po
> co i radosc na mordzie slizgacza.
E tam, doskonale wiadomo po co: radość na mordzie nie pojawiła się
przypadkowo :)
> KUZORIUM ;)
Kuriozum jak już :-P
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
207. Data: 2011-01-15 10:57:00
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 15 Jan 2011 01:11:38 +0100, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> BMW akurat dość wyraźnie podkreśla RWD (w odróżnieniu od np. Mercedesa).
> Niedawno mieli cała kampanię reklamową - na spoilerach w F1 mieli
> reklamę strony o RWD, Heidfeld w spotach omawiał zalety RWD itd.
I dlatego planują wypuszczenie 1er FWD na rynek US&A.
> Do czegoś takiego dorzucenie że BMW wygrywa jakiś cykl w konfrontacji z
> FWD by było cenne.
Poczekaj... WTCC? Problem w tym, że coś im ostatnio kiepsko
idzie udowadnianie wyższości.
> Chociaż mimo wszystko zagadką pozostaje F1 - bo tam chyba jednak są
> świadomi różnic (powiedzmy nie licząc Ferrari i McLarena).
Przeciętny zjadacz F1 w ogóle nie bierze na poważnie. Patrzy na
to jak na cyrk i ma w tym dużo racji.
> IMO w jakiejkolwiek. Ważne żeby było to coś gdzie RWD rywalizowałoby
> równo z FWD. Marketing już wymyśli jak to nazwać żeby dobrze brzmiało.
Nie wiem jak cywilizacji, ale u nas jak nie jedziesz N4, to Cię
nie ma. Czasami pojawiają się całostronicowe reklamówki, jak to
Fiat czy inne coś (Fiat się lubował w wyciąganiu czegoś z
,,sukcesów'' Frycza) zdobył coś tam, ale sądzę że mało kto się
nimi przejmował. Przede wszystkim dlatego, że były to reklamy.
> Eeee... Dobrze jest.
> Na szutrach Lotosu dawali radę :)
> Dwóch RWD z jednego z rowu wypychałem :)
> http://img153.imageshack.us/img153/5933/kastyak.jpg
Bo to stary paździerz :)
> A nie to co w RSMP - nuda, bo wszyscy jadą tak samo, równo, idealnie. No
> może poza Kuzajem.
No tak. Kuzaja najlepiej oglądać w pobliżu twardych elementów
krajobrazu. Duże prawdopodobieństwo, że postanowi któryś z nich
przetestować ;)
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
208. Data: 2011-01-15 11:00:40
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 2011-01-15 09:36, MarcinJM pisze:
> Heh, dokladnie to samo chcialem napisac. Niedawno jak podjechalem na
> marketowy parking to mi kopara opadla: zestaw nieskoordynowanych
> manewrow nie majacych nic na celu. Ot, bo sie slizga, niewazne gdzie, po
> co i radosc na mordzie slizgacza. KUZORIUM ;)
No właśnie :) A z szybką jazdą i panowaniem przy większych prędkościach
nie ma to nic wspólnego :)
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com
-
209. Data: 2011-01-15 14:02:49
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 15 Jan 2011 09:36:08 +0100, MarcinJM wrote:
>W dniu 2011-01-13 22:54, DoQ pisze:
>> Nie dziw się. Większość arcymistrzów PMSu kończy edukację na kręceniu
>> kółek wokół śmietnika przy użyciu hamulca ręcznego.
>
>Heh, dokladnie to samo chcialem napisac. Niedawno jak podjechalem na
>marketowy parking to mi kopara opadla: zestaw nieskoordynowanych
>manewrow nie majacych nic na celu. Ot, bo sie slizga, niewazne gdzie, po
>co i radosc na mordzie slizgacza. KUZORIUM ;)
Nawet to troche uczy o zachowaniu auta.
A na powazna nauke - niestety - trudno u nas u warunki.
J.
-
210. Data: 2011-01-15 14:09:43
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 15 Jan 2011 01:11:38 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>W dniu 2011-01-15 00:31, Robert Rędziak pisze:
>> Większość właścicieli w US&A jedynek nawet nie wie, na którą oś
>> jest pędzone ich auto. A BMW sprzedaje samochody, a nie napędy.
>
>BMW akurat dość wyraźnie podkreśla RWD (w odróżnieniu od np. Mercedesa).
>Niedawno mieli cała kampanię reklamową - na spoilerach w F1 mieli
>reklamę strony o RWD, Heidfeld w spotach omawiał zalety RWD itd.
Ale to chyba promocja na inne rynki niz USA.
>> Ale walenie taaakich boczurów skończyło się kilkanaście lat
>> temu. Nie te opony, nie te zawieszenia, inna technika jazdy.
>
>Eeee... Dobrze jest.
>Na szutrach Lotosu dawali radę :)
>Dwóch RWD z jednego z rowu wypychałem :)
>I to się ogląda. ;)
>A nie to co w RSMP - nuda, bo wszyscy jadą tak samo, równo, idealnie. No
>może poza Kuzajem.
A tu widac przewade jakiego napedu ?
http://www.youtube.com/watch?v=KUPZqWF6_sU
J.