-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Sat, 15 Jan 2011 00:02:43 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
References: <1...@f...googlegroups.com>
<iggtkg$72m$5@inews.gazeta.pl> <igh371$l46$1@inews.gazeta.pl>
<1...@f...googlegroups.com>
<igh5ao$ij$1@news.onet.pl> <ighip9$e2l$1@news.onet.pl>
<igieb2$cr8$1@news.onet.pl> <4d2cc4b1$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
<c1.01.3P52JZ$02e@mike.oldfield.org.pl>
<4d2e199c$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
<4d2eda0c$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<4d2efde9$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
<4d2f2484$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<4d2f44d0$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<4d2f8ab7$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
In-Reply-To: <s...@d...wkurw.org>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 57
Message-ID: <4d30d612$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.245.36
X-Trace: 1295046162 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2454 83.23.245.36:7588
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2342764
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-01-14 21:38, Robert Rędziak pisze:
> On Fri, 14 Jan 2011 00:28:56 +0100, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>> Ale jednak balast w autach przykręca się pod środkiem ciężkości żeby ten
>> moment zmniejszyć.
>
> Balast często przykręca się w miejsce fotela pilota zamiast przy
> grodzi,
Bo podstawowa sprawa to jednak rozkład mas i to jest priorytet miejsca
mocowania balastu.
Ale jednak montuje się go w jednym miejscu, co zmniejsza moment
bezwładności. Gdyby większa bezwładność była korzystna, to by ten balast
rozkładano w kilku częściach gdzieś bliżej krawędzi samochodu.
> Redukuje się moment bezwładności, ale nie za wszelką cenę. Bo
> auto może jeździć w winklach szybciej, ale ewentualny obrót
> wymaga bardzo szybkich rączek: patrz Clio V6 czy MR2.
Silnik umieszczony centralnie i samochód robi się szalony.
Ale FWD mimo wszystko im krótsze i bardziej zwarte tym lepiej.
Być może w RWD niekoniecznie. Chociaż jednak bardziej sportowe RWD mają
właśnie silnik centralnie.
>> W ramach ciekawostki to gdzieś widziałem jak w NASCAR balast przykręcano
>> właśnie na końcach samochodu - tylko tam może faktycznie im samochód
>> łagodniejszy tym lepszy.
>
> NASCAR ma dosyć specyficzny regulamin.
Może też być tak, że w NASCAR duży moment bezwładności jest akurat
korzystny.
>> Natomiast ja obawiam się że mogłoby się to nie udać, a oni pewnie nawet
>> już próbowali.
>
> Zmienić regulamin? Po co, jak można się lansować przez WTCC czy
> DTM?
No ale tam nie da się lansować RWD jako takiego, a jedynie markę.
Ja tam nie wiem jak do tego podchodzą ludzie z ulicy, ale wybierając
sobie samochód do jeżdżenia nie będę patrzył na wyniki w F1 czy DTM, bo
to co tam jedzie nie ma nic wspólnego z pierwowzorem.
Ja tam raczej na grupę N i to też w im niższej lidze, tym lepiej :)
No ale możliwe że przeciętny Kowalski robi odwrotnie.
A w rajdach można by rywalizować bezpośrednio z samochodami FWD i
ewentualnie wtedy pokazywać wyższość.
Zmienić regulamin pewnie by się dało gdyby ktoś chciał robić auta RWD.
W rajdach ostatnio nudno, więc jakiś powiew świeżości by się przydał.
Chociażby kibice by się cieszyli - co by nie mówić, to ja na oglądarę
chodzę w zasadzie tylko pooglądać auta RWD :)
Następne wpisy z tego wątku
- 15.01.11 00:30 Robert Rędziak
- 15.01.11 00:31 Robert Rędziak
- 15.01.11 01:11 Tomasz Pyra
- 15.01.11 09:36 MarcinJM
- 15.01.11 10:45 Krzysiek Kielczewski
- 15.01.11 10:57 Robert Rędziak
- 15.01.11 11:00 DoQ
- 15.01.11 14:02 J.F.
- 15.01.11 14:09 J.F.
- 15.01.11 16:27 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 15.01.11 16:34 MarcinJM
- 15.01.11 17:05 J.F.
- 15.01.11 17:06 J.F.
- 15.01.11 18:29 Robert Rędziak
- 15.01.11 18:31 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?