  • Data: 2017-04-03 00:07:14
    Temat: Re: TVN Turbo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 2 Apr 2017 13:58:20 +0200, Trybun napisał(a):

    > Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo wątpliwości. ASO które
    > przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby się bać zabrać
    > za podmianę skrzyni którą amatorzy potrafili wymienić u siebie na
    > podwórku...

    W ASO to nie musi być problem wiedzy a:
    - polityki cenowej. Nie po to przy sprzedaży różnicuje się wersje, żeby
    potem sobie je sobie właściciel przerabiał taniej
    - braku procedury. ASO zazwyczaj pracuje wg. ścisłych wytycznych producenta
    i jeśli procedury zmiany takiej skrzyni nie było, to nie było. ASO to nie
    placówka badawcza gdzie się będa doktoryzować z danego zagadnienia.

    Jeśli chodzi o wymianę skrzyń biegów, to w Polonezie też wiem że ludzie
    _jakieś_ skrzynie 4 na 5 zmieniali i problemu w tym nie było żadnego, ale
    może wcześniej były jakieś inne, mechanicznie niekompatybilne z następnymi?
    Tego nie wiem, a stąd mogłoby pochodzić informacje o tym że były z tym
    jakieś problemy.

    Ogólnie podmiana skrzyni biegów dowolnej, na dowolną inną to kwestia
    wydłużenia/skrócenia/wymiany wałka sprzęgłowego, dorobienie flanszy
    zmieniającej rozstaw otworów mocujących, dobranie tarczy sprzęgła z
    dociskiem i ewentualnie wymiana i/lub modyfikacja koła zamachowego w
    silniku pod nowy docisk.
    To już taki pełen zestaw dla najbardziej niepasujących skrzyń biegów, bo
    zazwyczaj w obrębie jednego producenta nie jest to tak skomplikowane.