    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TV messenger
    Date: Thu, 21 Jun 2018 00:36:45 +0200
    <pf8pjg$sr0$1@node2.news.atman.pl> <pf8t0r$vvg$1@node2.news.atman.pl>
    <5b180432$0$31358$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b180615$0$31366$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b180cef$0$31372$65785112@news.neostrada.pl>
    <pfamgn$k1g$1@node2.news.atman.pl>
    <5b26abe3$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
    <pg71q1$mki$1@node2.news.atman.pl>
    <5b27544f$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b27fb21$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b280c66$0$619$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5b28de3a$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    <pgbdb9$kr4$1@node2.news.atman.pl> <pgbefv$lvu$1@node2.news.atman.pl>
    <pge3n2$4oo$1@node2.news.atman.pl> <pge8le$9i0$1@node2.news.atman.pl>

    news:pge8le$9i0$1@node2.news.atman.pl...

    > Generalnie tak ale:
    > Jedna fabryka to za mało, przyjdzie potop i masz fabrykę uwaloną
    > na miesiące a koszty i podatki płacić musisz.

    Wiadomo, JEDNA fabryka to za mało. Tylko mam wrażenie, że zaraz zaczniemy, w
    dobrym zresztą celu, licytować się, ile ich trzeba, nigdy się chyba tego nie
    da idealnie ustalić, więc chyba znów zakręcić się wokół stopniowania
    rzeczownika "kłamstwo": kłamstwo, wielkie kłamstwo, statystyka... Ale, ja
    tam z planowania to dupa jestem, wole z dala od cywilizacji na łace
    posiedzieć i na kwiatki lipować :)

    > Lepiej mieć dziesięć fabryk, ale jak wszystkie w branży gumiarskiej
    > to może je dopaść kryzys, nawet jak poza prezerwatywami robią opony,
    > łódki i zabawki z gumy.
    > Dopiero jak te dziesięć fabryk produkuje asortyment z różnych branż
    > to kryzys w branży gumiarskiej pokryjesz zyskami z dziewięciu
    > pozostałych fabryk.

    Coś jak Unitra - kojarzę, ze to zjednoczenie, choć nigdy tego do końca nie
    "obejmowałem" (cha cha polityka ha ha), ale ja prędzej agresywnego psa
    ułożę, niż ogarnę zasady jednoczenia się firm. Wiadomo, aby układ był
    elastyczny, co mu da bezpieczeństwo, to trzeba to odpowiednio zorganizować,
    jeśli mamy kilka branż, to choćby przynajmniej w 2-3 zakładach produkcja
    jednego, w 2-3 (nie tych samych) innego, urządzone tak, aby w razie nawet
    całkowitego zniszczenia jednego zakładu, wszystkie obiekty z grupy nadal
    były produkowane w pozostałych, przynajmniej 1-2. Aby nawet zniszczenie
    kolejnego, nie pozbawiało produkcji żadnego z nich. Dopiero ewentualnie przy
    trzecim mógłby się stać problem, ale od tego są fachowcy od strategii,
    planowania, ubrań dla krasnali, żeby takie ryzyko, oraz jego skutki,
    zminimalizować.
    Z tym potopem... Tak, kojarzę, dyski twarde gdzieś na Dalekim Wschodzie
    chyba, do dziś ceny nie spadły do poziomu z tamtych czasów. Choć... dla mnie
    znamienne, że wzrosły one tuż przed katastrofą, chyba jakieś 2 tygodnie,
    jakby ktoś coś wiedział, coś przewidział, coś przygotował i skosił grubą
    Mamonę.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.