  • Data: 2012-02-15 22:21:31
    Temat: Re: TV cyfrowa a kablowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > maszty mozna postawic, w szafki wstawic stosowne wzmacniacze,
    > a kabli nikt nie wypruwal, chyba ze na dachu.

    Te robione za Gierka są chyba wszystkie w tynku, więc trudno
    by było wypruć. Na dachach w Warszawie były wtedy maszty jak
    na Darze Pomorza, bo telewizornia nadawała na 2 kanale VHF,
    11 kanale VHF oraz na UHF. Teraz wszystko jest prostsze, bo
    wystarczy wpuścić w kabel trzy multipleksy nadawane na bliskich
    sobie częstotliwościach. Wystarczy jedna prosta antena, bo
    odbicia też nie są aż tak groźne. Siła sygnału również może
    być mniejsza, bo telewizory czulsze. Po coś w końcu to DVB-T
    robią.

    > no ba, zrozumiale ze Tobie bardziej sie oplaca sprzedac
    > publiczny sygnal po np 20zl/mc.

    No to teraz sytuacja powinna się odwrócić. Można kablarza
    wpuścić do instalacji za niewielka opłatą, niech się dołączy
    ze swoim zakodowanym multipleksem, niech jakoś dośle swój
    sygnał i niech sam rozlicza się z mieszkańcami używającymi
    jego dekoderów.

    > A co zrobisz jak lokatorzy policza ze jest ich np 30 pod
    > jednym masztem, i w rok wplacaja 7200 zl .. za tyle da sie
    > chyba postawic maszt ze wzmacniaczami ?
    >
    > a nawet jak stare kable nie wydola, to przeciez moga sobie
    > rozprowadzic nowe ... tylko prezes musi wydac zgode :-)

    Jak nie wyda, to się prezesa nie wybierze. Są miejsca, gdzie
    ludzie zaczęli czuć się u siebie.

    --
    Jarek