  • 31. Data: 2009-03-23 14:17:23
    Temat: Re: TTL lampy - dlaczego tak prymitywnie
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    lux pisze:
    > kolego, nie pisz bzdur na grupie.Pewnie nawet instrukcji aparatu nie
    > przeczytałeś.

    Sam przeczytaj, dowiesz się że HSS działa tylko na wprost. Nie bez powodu.

    > Teraz przczytaj i powiedz co ma wspólnego błysk ciagły z naświetleniem
    > fotki i jak to wogole ma sie do pruszanego zagadnienia?

    A to ma, że wykorzystuje informacje o odległości do precyzyjnego
    naświetlania. I fajnie to działa.
    Przedbłysk też jest i się przydaje.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 32. Data: 2009-03-23 14:22:40
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Wniosek: ADI może pracować w trybie *bez* pomiaru ekspozycji
    > (a jedynie w oparciu o pomiar odległości i wyliczenie energii).

    Zerknij tu:
    http://www.mhohner.de/sony-minolta/flashcomp_diagram
    s.php

    Wedle tych pomiarów przynajmniej dynax 7 przedbłyskał. Inne może
    niekoniecznie.

    > Co jest niezbędne do HSS??

    Do HSS? Że lampą do przodu :)
    No chyba, że robisz WL-HSS. :)

    > Już lux o to pytał - niby co uważasz za skorelowane z HSS?

    Z HSS jest skorelowane błyskanie do przodu, a tu masz często informacje
    o odległości. Niestety nie wiem czy nie działa bez ADi (czyli z szkłami,
    które nie mają kodera odległości i nie da się w nich określić na
    śrubokręt). Nie mam po prostu takiego szkła.

    > (bo to, że *lampa* ma HSS i kupując *taką* lampę niejako przy
    > okazji ma się *również* HSS to odrębna sprawa, pytaniem jest
    > po co mieszasz HSS do innych rzeczy).

    Po to.. że to szczególny przypadek, że tę odległość zazwyczaj masz, a
    lampa jest ustawiona tak, że odległość nie jest psu na budę. Czy ja
    pisałem, że tylko tak i tylko i wyłącznie?
    Pisałem tylko że jest taki HSS, który wykorzystuje informacje o
    odległości i który działa niezawodnie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 33. Data: 2009-03-23 14:35:28
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 23 Mar, 11:54, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > (prawdopodobnie warunek jest jeden - odległość zmierzona przez
    > aparat, zazwyczaj spełniony przy zdjęciu w pomieszczeniu) mam
    > *jeden* błysk.
    >   Może bym na to uwagi nie zwrócił, jakby z rzadka nie nachodziło
    > mnie na błyskanie z drugą lampą (z fotocelą, nastawną na 1./2. błysk).
    >   Hybryda KM A200 niemal na pewno nie ma osobnego czujnika do pomiaru
    > ekspozycji poza TTL.
    >   Wniosek: ADI może pracować w trybie *bez* pomiaru ekspozycji
    > (a jedynie w oparciu o pomiar odległości i wyliczenie energii).

    Nie mam pojęcia jak pomiar jest "robiony" przez KM A200. Wszystkie
    cyfrowe lustrzanki błyskają wcześniej dlatego że te przedbłyski mierzą
    matrycą do światła zastanego, wiec inaczej się nie da. A200 pomiar
    robi główną matrycą więc może realizuje go sobie inaczej, może "po
    staremu" jak w zwykłym TTL, albo może te błyski następują tak szybko
    jeden po drugim że nie widać ich jako osobne?

    Nakręć jakiś polar na obiektyw, czy inny filtr szary sprawdź czy
    dobrze naświetli, jak dobrze to jakiś pomiar oprócz wyliczeń z
    odległości musi być.

  • 34. Data: 2009-03-23 14:38:42
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 23 Mar, 15:22, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Zerknij tu:http://www.mhohner.de/sony-minolta/flashcomp_diag
    rams.php

    > Wedle tych pomiarów przynajmniej dynax 7 przedbłyskał. Inne może
    > niekoniecznie.

    AFAIK to nie da się zrobić HSS z TTL-OTF, dlatego potrzebne były
    przedbłyski. Z tego wynika że już Dynax 700si powinien wykonywać
    przebłyski w trybie HSS.

  • 35. Data: 2009-03-23 16:04:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-23 14:27:13 +0100, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > To coś jak w tym Canonie EX Auto co Jakub linkował na p.r.f. ?

    Z tym, że ten Canon jest trochę starszy od wspomnianego Elikona.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2009-03-23 16:19:01
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "JA" napisał

    > Z tym, że ten Canon jest trochę starszy od wspomnianego Elikona.

    No ma się rozumieć - jak mawiał Miś Uszatek.
    Nigdy bym się nie odważył zasugerować, iż ktokolwiek mógł ruskim skopiować
    jakiś patent, zwykle to w drugą stronę ; ))))

    adam

  • 37. Data: 2009-03-23 16:46:51
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Czy aby na pewno? Przecież to zwykła matematyka, z którą powinien sobie
    > poradzić każdy aparat.

    Oczywiscie, ze zwykla matematyka. Tylko ,ze sila blysku nie jest
    wylacznie pochodna odleglosci/przyslony. Wyobraz sobie np. robienie
    zdjecia komus kto ma matowy makijaz i komus kto ma spocona skore.
    Ekspozycja w obu przypadkach bedzie rozna. A co z fotografowaniem
    przedmiotow matowych/odbijajacych swiatlo.

  • 38. Data: 2009-03-23 16:56:04
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    JA pisze:

    > A co to za problem doświetlić?
    > Prosty przykład.
    > Lampa o mocy 32. Obiekt w odległości 4 m. Przesłona 8 dla normalnego
    > naświetlenia. Przy pełnej mocy lampy.
    > Ustawiasz, że chcesz doświetlić lampą, czyli tak naprawdę nie doświetlić
    > o jakąś wartość EV. Zmniejszasz otwór przesłony lub zmniejszasz moc
    > lampy. A właściwie to aparat za Ciebie robi.
    > Koniec.

    Jest pewien problem. To uproszczenie swietnie zadziala w duzym
    pomieszczeniu, kiedy obiekt jest stosunkowo daleko od aparatu. Ale np. w
    malym pomieszczeniu o jasnych scianach, ktore dodatkowo odbija swiatlo i
    przy malej odleglosci bledy ekspozycji sa koszmarne. Nigdy nie zdarzalo
    ci sie recznie wprowadzac poprawdki do blysku nawet przy strzelaniu na
    wprost? Jesli tak prosto jest wyliczyc potrzebna sile blysku to po co
    korekta manualna?

  • 39. Data: 2009-03-23 17:46:43
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 23 Mar 2009 14:00:09 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
    > Powód jest bardzo prosty - sama informacja o odległości wystarcza do
    > dokładnego ustalenia wymaganej energii błysku pod warunkiem, że świecimy
    > lampą na wprost i znana jest rzeczywista jasność obiektywu

    ...oraz że zastane jest do pomienięcia (zastosowania flesza na dworze).

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 40. Data: 2009-03-23 18:33:14
    Od: "lux" <b...@a...de>

    HSS to tryb synchronizacji z krótkimi czasami wiec, nie wiem o co Ci
    chodzi... i chyba nikt nie wie.....

    --
    ===
    lux