  • Data: 2009-03-26 08:04:50
    Temat: Re: TTL lampy - dlaczego tak prymitywnie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <j...@a...at> napisał:

    >w ogolnym przypadku nie da sie okreslic mocy lampy tyklo na podstawie
    >odleglosci.

    Tyle, że jak już to parę osób pisało w tym wątku przez bardzo ługie lata tak
    właśnie okreśano - na podstawie liczby pzrewodniej lampy. AQ i dzisiaj w
    warunkach studyjnych używa się często światłomierzy do światła padającego. I
    ci, którzy używają mają całkiem poprawnie naświetlone zdjęcia.

    >tak byloby w przzpadku szczegolnym gdyby fotogafowany motyw byl
    >srednio - szary i jego rozpietosc tonalna byla nizsza lub rowna
    >rozpietosci tonalnej matrycy.

    Od tego fotograf ma coś między uszami aby w przypadku nietypowych sytuacji
    zdjęciowych wprowadzić odpowiednie korekcje ekspozycji. A potrzeba
    wprowadzania takich korekcji jest równie częsta w pzrypadku pomiaru swiatła
    padającego, jak i pomiarów światła odbitego.

    >potrzeba jest jeszsze znajomosc wlasnosci absorbcyjnych
    >fotografowanego motywu.

    W celu wprowadzenia korekcji - jak pisałem powyżej.

    >A to jets konieczne dlatego ze dynamika we matrycy jest w ogolnym
    >przypadku nizsza od dynamiki sceny. I dlatego w ogolnym przypadku
    >motywy mocniej absorbujace swiatlo beda niedoswietlone , slabiej
    >absorbujace - przeswietlone. Niedoswietlone , przeswietlone oznacz
    >nie zmieszcza sie w zakresie tonalnym matrycy. Czyli musisz doonac
    >pomiaru swiatla odbitego.
    >[...]

    Który to pomiar światła odbitego równie często wpuszcza w maliny -
    przykładowe zdjęcie pojawiło się wczoraj w tym wątku - na podstawie pomiaru
    odległości ekspozycja jest OK, pomiar światła odbitego większości lustrzanek
    by taką scenę zmasakrował (pola pomiarowe byłyby zbyt duże aby prawidłowo
    zanalizować rozkład jasności kadru - w efekcie ścaina byłaby szara, a kij
    niedoświetlony)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)