  • 51. Data: 2004-01-28 14:02:28
    Temat: Re: TP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)
    Od: "Adam Wos" <u...@p...wp.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > 15. Abonent nie ma prawa udostępniać plików użytkownikom sieci
    > zewnętrznej za pomocą odpowiednich programów.
    >
    > Dziękuję, nawet załącznika z wordowskim plikiem nie wyślę, bo to
    > "udostępnianie" pliku na zewnątrz.

    Wystarczy chyba uzyc nieodpowiedniego programu, tak? Po prostu wymagaja
    lamerstwa :)

    --
    ..and I don't want the world to see me..
    ..'cos I don't think that they'd understand..

  • 52. Data: 2004-01-28 14:19:59
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Janusz - Vahanara wrote:

    > Dobrymi chęciami piekło wybrukowano.

    no tak. bo przeciez nie chodzi tu o zarabianie pieniedzy i nikomu
    nie oplaca sie rozszerzac portfela uslug. po co to robic, przeciz
    to wszystko nie ma przyszlosci. przeciez to jakies archaiczne,
    przestarzale podejscie do biznesu, prawda?

    zauwazam w Twojej postawie dosc wyrazny sceptycyzm i chec negowania
    wszystkiego. mam nadzieje ze takie podejscie nie cechuje innych
    ludzi ktorzy maja miec dosc sily i przekonania aby zajac sie tworzeniem
    i rozwojem czegokolwiek ;).

    > Ambitne, bo jakże by inne, plany w szafie pancernej prezesa i kilkanaście
    > instalacji testowych?

    z podanym do wiadomosci publicznej cennikiem i w oficjalnej ofercie,
    wyslanej rowniez do obecnych klientow operatora?
    wiesz, jak wspomnialem nie wiem jak wyglada to w praktyce,
    ale jesli juz skoczyli na tak gleboka wode z deklaracjami,
    wywiazanie sie z tego wydaje sie nieodwracalne, co najwyzej
    to kwestia przeciagania czasu.

    a nie pamietasz juz ile czekalo sie na SDI? i na neostrade? ba!
    nie posadzam Cie o brak swiadomosci odnosnie sytuacji, zatem
    domyslam sie ze wiesz ze i tutaj sytuacja wciaz nie wyglada
    rozowo.

    jesli chodzi o dostepnosc i obietnice, imho nie ma tu lepszych
    i gorszych. taka 'reklama' stala sie wrecz powszechna praktyka.

    > Nie żartuj, proszę.
    > Na dziś powszechnie promują numerek dial-up razem z Gadu Gadu.
    (ciach)
    > http://www.netia.pl
    > "Netia i Gadu Gadu oferują wspólnie usługę dostępu do Internetu".
    (ciach)
    > OFERTA DLA DOMU
    (ciach)
    > http://www.netia.pl/index.html?o=d&dz=90
    > Netia oferuje wdzwaniany dostęp do Internetu typu:
    (ciach)
    > Szczytem osiągnięć jest:
    > Internet nocą - nieograniczony dostęp do Internetu w godzinach 23:00 - 8:00
    > Internet dzień i noc - 100 godzin dostępu do Internetu w ciągu dnia i
    > nieograniczony dostęp w godzinach 23:00 - 8:00
    >
    > A z BDI, to prosze mnie nie rośmieszać, bo mnie brzuch rozboli.

    jesli ktos probuje poprawic komus humor, to raczej wylacznie Ty sobie.
    prosze Cie, nie przeinaczaj, mowiac delikatnie moich slow, ktore
    dla przypomnienia brzmialy:

    "co nie oznacza ze nalezy negowac ze istnieja perspektywy rozwoju
    w tym kierunku (..).Netia skoro ma BDI, to mozna sie raczej tez
    spodziewac czegos 'do domu'." Nikt tu nie porownywal BDI do uslug
    domowych. jesli nie zrozumiales, to wyloze jeszcze raz: obserwujac
    rozwoj takich uslug u danego dostawcy, mozna sie spodziewac ze
    klienci indywidualni rowniez otrzymaja cos dla siebie. nie bede
    tu oryginalny jesli jeszcze raz powtorze - to wszystko kwestia czasu.
    oby jak najkrotszego.

    > Mieszkam w centrum pięciomilionowej aglomeracji śląskiej.
    > Takich dostawców, jak Sokolnet, u nas nie ma.
    > W śródmieściu Katowic mam do wyboru albo dial-up albo Neostradę.
    > Chello się nie opłaca, osiedlowym providerom się nie opłaca, a do
    > dziesięciopiętrowego bloku nie mam zamiaru się przeprowadzać, żeby było te
    > wymagane minimum dziesięciu chętnych (na Internet) na blok.

    jeszcze raz napisze to co napisalem do Ciebie w innej mojej wypowiedzi:
    nie musisz mowic jak jest, bo to jest oczywiste. mowa o perspektywach,
    i tym co ma sie zdarzyc w przyszlosci. w przyszlosci w ktorej
    niewykluczone ze mieszkanie w Twoim miescie i jego srodmiesciu
    bedzie moze kiedys w koncu dostarczac jedynego dylematu: ktorego
    z 5 niezlych dostawcow wybrac. ale to kiedys.

    > A ponad 1800 zł za odpowiednik Neostrady w ofercie Netii jak nazwiesz?
    > Sennym majakiem prezesa o zdobyciu 50% rynku w Polsce? :-p

    jednak wyraznie wyrywasz zdania z kontekstu. jeszcze raz przypomne
    ze nikt nie dawal BDI jako przykladu takiej uslugi, i ze mowa
    o uslugach ktore moga powstac oraz sie rozwinac. i nie chodzi
    to o narzekanie i krytykowanie jak jest. jesli bylby o tym temat,
    mozna by go zasypac setkami przykladow, to akurat nie trudne.

    --

    Usenet, Luke!

  • 53. Data: 2004-01-28 14:22:14
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 28 styczeń 2004 roku,
    kiedy to radi posłał(a) w świat wiadomość
    <bv8brb$t4h$1@nettle.mcnet.pl>

    > neostrada nie rozwiazuje problemu monopolu i braku mozliwosci
    > wyboru rozwiazania w innej, 'inaczej' zarzadzanej sieci.
    Wybacz, ale to brzmi jak narzekania w Somalii, że na obiad nie ma trzech
    dań do wyboru.
    Neostrada nie rozwiązuje problemy wyboru dostawcy.
    Neostrada to *jedyna szansa* na dostęp do Internetu.

    > i oby teza zawarta w drugim zdaniu
    > sie nie sprawdzila bo biada wszystkim.
    Oby.
    Oby internet przestał być dostępny tylko dla szlachetnie urodzonych.
    Ups, przepraszam, chciałem napisać dla szlachetnie zamieszkałych.
    Gardłująca tutaj głośno ICP podłączy "szlachetnie zamieszkałych" na ul.
    Kordeckiego 1, 2, 4 i 12. Pospólstwo spod innych numerów niech wzdycha
    zazdrośnie i wytrzeszcza gały.

    > pozostaje jednak liczyc ze wszystko to kwestia
    > czasu, szkoda tylko ze blizej nieokreslonego.
    ^^^^^^
    Zgadzam się z tym, że raczej nam dalej, niż *bliżej* do powstania
    konkurencji dla Telekomunikacji.
    Kto ma końcowego użytkownika, ten ma rynek internetowy, czy to się komuś
    podoba, czy nie i woli żyć urojeniami.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 54. Data: 2004-01-28 14:58:43
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Janusz - Vahanara wrote:

    > Wybacz, ale to brzmi jak narzekania w Somalii, że na obiad nie ma trzech
    > dań do wyboru.
    > Neostrada nie rozwiązuje problemy wyboru dostawcy.
    > Neostrada to *jedyna szansa* na dostęp do Internetu.

    no wiec dlatego ja nie chce zebysmy mieli internetowa 'kulinarna
    Somalie'. bo za ten zaserwowany obiad tutaj ktos moze brac pieniadze,
    to go rozni od karmienia Somalii.
    a to ze ktos zaznal zaszczytu otrzymania po kilku latach takiej uslugi,
    czesto wrecz muszac upodlic sie zmaganiami z jasnie monopolista to nie
    odpowiedz. szereg mozliwosci wyboru musi istniec. nie o to chodzi
    ze neo to jedyna szansa. chodzi o to zeby pozostala jedyna jak
    najkrocej.

> [...]
    > Gardłująca tutaj głośno ICP podłączy "szlachetnie zamieszkałych" na ul.
    > Kordeckiego 1, 2, 4 i 12. Pospólstwo spod innych numerów niech wzdycha

    no i tak jest u wszystkich providerow. jakos jeszcze nikomu nie udalo
    sie zmienic jednoczesnie calej pustyni dookola w pieknie kwitnace
    Internetem ogrody. zawsze znajda sie tacy co beda narzekac ze za miedza
    kwitnie 'a my tu jemy piasek ze az zeby zgrzytaja'.

    > Zgadzam się z tym, że raczej nam dalej, niż *bliżej* do powstania
    > konkurencji dla Telekomunikacji.
    > Kto ma końcowego użytkownika, ten ma rynek internetowy, czy to się komuś
    > podoba, czy nie i woli żyć urojeniami.

    dlatego mowa byla o niczym innym, jak wlasnie o osiagnieciu absolutu
    w postaci rynku w postaci wyboru. kiedy i jak jak to sie stanie, nie wie
    nikt, ale odnoszac sie do kwintesencji pierwszej wypowiedzi - wlasnie
    o to chodzilo, i o ten moment w ktorym passa monopolistow moze sie
    radykalnie i brutalnie odwrocic.

    --

    Usenet, Luke!

  • 55. Data: 2004-01-28 19:59:09
    Temat: Re: TP SA zmniejszyła dostępno?ć do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)
    Od: RusH <r...@k...pulse.pdi.net>

    futszaK <t...@s...pl> wrote in

    > po pierwsze p2p jest usługą którą z natury się tępi

    ROOFL, zalamujesz mnie, p2p to takrze Voip, konferencje Video,
    przesylanie plikow przez gg/icq itd, servery gier sieciowych tez sie
    nie licza

    > więc mnie to
    > wali

    to najlepiej oddaje twoj poziom merytoryczny :)

    > a i tak większość ruchu p2p to jest z zagranicą

    czesto siedze u znajomego asterowicza i patrze skad ssie na DC,
    zagranicy tam niet

    > po drugie to ja jestem administratorem w/w sieci i ja decyduje
    > skąd biore łacze

    i wybierasz TPsa jednoczesnie mowic innym zeby nia walczyli

    > po trzecie problem jest zdaje się z ruchem MAN-->TpNet a nie
    > odwrotnie
    >:P

    wytlumacz to, bo zapowiada sie ciekawa teoria :) Bramka zniknie i
    ruchu NIE bedzie

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://kiti.pulse.pdi.net/qv30/

  • 56. Data: 2004-01-28 21:37:32
    Od: RusH <r...@k...pulse.pdi.net>

    FutszaK <t...@s...pl> wrote in

    > po pierwsze p2p jest usługą którą z natury się tępi

    ROOFL, zalamujesz mnie, p2p to takze Voip, konferencje Video,
> [...]

    zagranicy tam niet

    > po drugie to ja jestem administratorem w/w sieci i ja decyduje

    i wybierasz TPsa jednoczesnie mowic innym zeby z nia walczyli

  • 57. Data: 2004-01-28 21:56:30
    Temat: Re: TP SA zmniejszy+AUI-a dost+ARk-pno+ALYBBw- do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "futszaK" <t...@s...pl> napisał:

    > po pierwsze p2p jest usługą którą z natury się tępi

    Tępi może w amatorskich sieciach osiedlowych, bo porządne, stałe łącze do
    netu MUSI zaspakajać zachcianki klienta, gdyż za takie odpowiednio więcej
    zapłacił. Jeśli TP zabroniła by używania 2p2, to ja wyniósłbym się z DSLa.
    Sprawa jasna: zapłaciłem - wymagam.

    > a i tak większość ruchu p2p to jest z zagranicą

    ZTCWidzę u siebie, to z Japonią.

    > po drugie to ja jestem administratorem w/w sieci i ja
    > decyduje skąd biore łacze

    Póty klienci u Ciebie nie będą mieli wyboru. Pamiętaj.

    --

    Rico.

  • 58. Data: 2004-01-28 21:56:46
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl> napisał:

    > Sugerujesz, że TPSA powinna dopłacać sieciom blokowym podłączonym
    > za pomocą Polpaka?

    NIE. Sieć osiedlowa jest KLIENTEM providera, nie jego kontrahentem, czyli
    innym isp, z którym się wymienia ruch.
    Inaczej zatem układać się będą relacje TPSA-ASK, inaczej TPSA-ATMAN.

    --

    Rico.

  • 59. Data: 2004-01-28 22:01:14
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl> napisał:

    > Wydaje mi się, że najbardziej sensownym rozwiązaniem byłoby
    > ustalić jaki ruch generuje dany operator.

    Bardzo dobrze Ci się wydaje. POWINIEN być system rozliczeń
    międzyoperatorskich, który zwłaszcza w przypadku podmiotu o znaczącej
    pozycji rynkowej (TPSA) winien być zaakceptowany przez PRezesa URTiP.
    Resort nauki i oświaty też powinien mieć tutaj głos.

    > Bo jeżeli TP S.A. generuje większy ruch ze swojej sieci do
    > POZMAN'u to ona powinna płacić. A jeżeli jest
    > odwrotnie wówczas POZMAN powinien płacić.

    Zgadza się. Ale...Ale nie może być to rozwiązane 'na mordę', pod presją,
    czyli pojawiają się ludzie z TPSA z rozkoszną informacją, ile nam od dziś
    macie płacić. To powinne rozstrzygać rozliczenia, zatwierdzone przez
    regulatora.

    > Nic innego z monopolistą się nie zrobi chyba, że nowo wybrane
    > władze raz na zawsze utną ten proceder

    Wystarczyło by twarda interwencja resortu nauki i szkolnictwa.

    --

    Rico.

  • 60. Data: 2004-01-28 22:25:26
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "RusH" <r...@k...pulse.pdi.net> napisał:

    > ROOFL, zalamujesz mnie, p2p to takrze Voip, konferencje Video,
    > przesylanie plikow przez gg/icq itd, servery gier sieciowych tez sie
    > nie licza

    Nie przejmuj się, futszaK na nawyki adminowania _bardzo_ osiedlową siecią.
    Klient mało płaci, ciągle mu za drogo, ale więcej chce, kapujesz? ;-))

    > czesto siedze u znajomego asterowicza i patrze skad ssie na DC,
    > zagranicy tam niet

    Na Direct Connectie, zgadza się!
    To jest system p2p zdecentralizowany, podzielony na huby, pomiędzy którymi
    nie ma wymiany danych, zatem jeśli Twój znajomy siedzi na polskim hubie, to
    faktycznie cudzoziemców będzie mało. Swego czasu zdarzało mi się posiedzieć
    na hubasz szwedzkich i fińskich, a to ze względu na kosmiczne transfery
    (ograniczane wyłącznie przepustowością MOJEGO łącza 512/128). Logicznym
    jest, iż tam Polaków nie było.

    Już na takim WinMXie ssie od Ciebie cały świat.

    > wytlumacz to, bo zapowiada sie ciekawa teoria :) Bramka zniknie i
    > ruchu NIE bedzie

    Słuchaj, jest możliwe, że tespie zwisa ten styk. Dla TP ważniejszy jest
    GTS, Crowley czy Energis, oni płacą więcej i świadczą usługi poważniejszym
    (czyt. zamożniejszym) klientom, niż akademicki MAN.
    Z resztą POZMAN, ze względu na istniejący status quo z Tepsą (czyt. niskiej
    ceny), był sielanką i wiele dużych firm na manie siedziało. I to się
    skończyło....

    --

    Rico.