  • 11. Data: 2004-01-27 13:51:52
    Temat: Re: TP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)
    Od: User <t...@n...as>

    futszaK wrote:

    > a kto bronił PozMan-owi podłaczać klientów końcowych pare lat wstecz,
    > kiedy to TPSA jedyne co miała do zaoferowania to dial-UP ???

    Aktualnie w moim regionie (Toruń, Bydgoszcz) dziala na rynku spora ilosc
    firm swiadczacych uslugi dostepu do internetu droga radiowa (niestety
    badziewiaste 2.4GHz ale od czegos trzeba zaczac) poprzez lacza TorMANA i
    BydMANA. W Toruniu jest firma, ktora podobno ma w zasiegu 3/4 miasta wraz z
    malymi miejscowosciami/dzielnicami ktore znajduja sie pare km za miastem.
    Jesli zdobeda doswiadczenie i zaczna swiadczyc te uslugi profesjonalnie to
    wtedy TPSA bedzie miala problem.

    > lwia część zasobów to znajduje sie w sieci p2p a więc znowu
    > nerrwostrada się kłania....

    A czy TPSA posiada takie zasoby jak Sunsite? (ftp.icm.edu.pl).
    Poza tym wiekszosc portali (wp.pl, allegro.pl itp) posiada lacza od Pol34
    wiec jakby nie patrzec dostep poprzez MANy jest szybszy do tych zasobow.

    > fantasta, wyjście z sieci TPSA za granice jest całkiem znośne, wczoraj
    > online instalowałem freeBSD bezpośrednio z ftp2.freebsd.org

    Wyjscie z Pol34 w swiat tez jest OK.

    Oby POZMAN nie podpisal umowy z TPSA. Pozwoli to na rozwiniecie sie
    malych/lokalnych dostawcow internetu i jednoczesnie zniknie monopol TPSA do
    ktorego samo TPSA doprowadzi.(troche to chyba malo prawdopodobne :))

    p.

  • 12. Data: 2004-01-27 15:12:56
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    futszaK wrote:

    > może również taką budowe zlecić, albo zapłacić temu operatorowi który
    > takową sieć zbudował za dostep do jej klientów

    no wiec wlasnie o tym napisalem. mam nadzieje ze do takiej sytuacji
    o jakiej wspomnialem dojdzie, wtedy kiedy tylko beda istnialy inne
    prawdziwie powszechne i konkurencyjne dla monopolu sieci dostepowe,
    bo beda dzialaly na zdrowszych zasadach, i jednoczesnie takowy dostep
    beda mialy. natomiast nie rzecz w tym, zeby kazdy budowal sobie
    siec, zeby usprawnic dostep 'do siebie'. to wywazanie szeregu w
    wiekszosci pootwieranych drzwi.

    i jeszcze raz wez pod uwage, ze nie odnioslem sie wylacznie do tego
    tego przypadku, tylko temat zatacza szerszy krag /od stykow
    uczelnianych (edu|com) do man'ow i niemalych providerow/. to do czego
    sie odnosisz, to akurat rykoszet, choc spory.

    > pisząc to mam w wyobraźni budynek Politechniki Poznańskiej z optycznym
    > widokiem na olbrzymiaste osiedle z dziesiątkami tysięcy mieszkań

    j/w.

    zreszta, odnoszac sie do Twojej wczesniejszej odpowiedzi, dotyczacej
    tego co zabranialo PozManowi podlaczac koncowych klientow w czasie,
    kiedy gros accessu u nas bazowalo na 0-202122: zabranialo mniej
    wiecej to samo, co i tepsie 'uniemozliwialo' budowe wlasnego
    popularnego dostepu. mniej wiecej to samo, +szereg innych czynnikow.
    sadze ze w tym rowniez z pewnoscia tpsa pewnie by nie ulatwila sprawy.

    > co są warte serwisy o których piszesz bez bazy klientów do których
    > zbudowanie sieci kosztuje jeszcze więcej ???

    wlasnie dlatego napisalem juz na samym poczatku ze mam nadzieje ze do
    takiej sytuacji dojdzie wlasnie wtedy kiedy w tym kraju beda istnialy
    takie - oparte na zdrowych zasadach funkcjonowania - alternatywy dla
    klientow, ktorzy to beda zmieniali dostawce z szeregu wzgledow ktorych
    nie trzeba tlumaczyc. i bedzie to zapewne przyczynek do dalszych ruchow
    klientow.

    na szczescie to sie buduje. kablowki (tutaj 'monopol' troche pomogl
    sprawie pozbywajac sie swojej ich czesci),man'y z szeregiem uslug +
    ich klienci swiadczacy podobne na wlasna reke, adsl od konkurencyjnych
    telecomow. oby jak najwiecej i najszybciej.

    > pisałeś coś o intranecie

    zaluje ze nie wyczules w tym ironii, biorac pod uwage ze mowa
    o zagadnieniu/problemie odnoszacym sie do naszego kraju.

    > spokojnie, allegro zdaje się zmienia providera wiec wprawdzie
    > przejście będzie takie samo, ale tłok na nim o połowe mniejszy,
    > przynajmiej na styku pozMan-tpnet

    j/w, niestety nie rozwiazuje to sedna problemu.

    --

    Usenet, Luke!

  • 13. Data: 2004-01-27 17:06:11
    Od: Krzysztof 'Iwan' Waszkiewicz <i...@i...pw.edu.pl>

    W artykule <bv5q75$odl$1@inews.gazeta.pl> gtk@adm napisał(a):

    > Rowniez wask, lacze niekomecyjne a na nim firma ktora sprzedaje dostep
    > do internetu (provider.pl) - przyklad, napewno jest ich duzo wiecej.
    > Ftpy z filami, grami, mp3 postawione na serwerach uczelni, z ktorych
    > ciagna uzytkownicy neo i niewielu ich potrzeba zeby taka bramke do
    > zasobow edukacyjnych zapchac.

    Twoim zdaniem Karol to wlasnie MANy powinny placic za to, ze Neostradowcy
    zawalaja cale lacze do TPNETu?
    To moze w MANach trzeba by sie zastanowic nad jakims podzialem pasma na te
    dla DSLow i inne? TP robi rozbudowe sieci, przybywa jej klientow ADSL i
    oczekuje, ze styki do MANow sie nie zapchaja - mimo, ze po ten sam zasob
    siegaja klienci z coraz wiekszym laczem - to co wystarczy dla 10
    modemowcow wystarczy zaledwie dla jednego abonenta Neo. TPSA bierze kase
    od abonentow Neo, no i jeszcze wymaga by MANy sie do interesu dorzucily.

    Ruch komercyjny mozecie ciac - ale lapy od edu. Many maja wydzielone lacza
    na komerche, a spadek przepustowosci mozna zauwazyc na laczach edu. Wiec
    Ci ktorzy mowia, ze ruch edu zostaje na starych zasadach mijaja sie z
    prawda.

    Poza tym - pokaz mi te FTPy na uczelniach na ktorych leza filmy, gry, mp3.

    /Krzysztof Waszkiewicz/ <i...@e...pl> http://www.eu07.pl
    Co bych tak o EU07 řekl? Jedná se opravdu o nejrealističtější
    vlakový simulátor jaký můžete na PC vidět.
    *T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

  • 14. Data: 2004-01-27 17:20:11
    Od: Andrzej Nowak <e...@d...art.pl>

    On Tue, 27 Jan 2004 04:43:00 +0100, Ryszard Rączkowski wrote:

    (ciach)
    > Czy
    > nikt ze szczebla centralnego nie czuje się obowiązanym do wstawiennictwa
    > na NAUKOWĄ sieć drugiego najważniejszego miasta w naszym kraju?
    >
    > Jak widać nikt, zupełnie nikt. W takim razie nie dziwię się Tepsie,
    > na jej zagrywki, wszak milczenie i niepoczuwanie się estabilishmentu,
    > doskonale cementuje tepsiarską butę.
    (ciach)

    To jest chyba najtrafniejszy komentarz dotyczacy tej sprawy jaki czytalem...

    +e

  • 15. Data: 2004-01-27 18:00:56
    Od: "gtk@adm" <g...@a...pl>

    Dnia 2004-01-27 18:06,Użytkownik Krzysztof 'Iwan' Waszkiewicz napisał:

    > Twoim zdaniem Karol to wlasnie MANy powinny placic za to, ze Neostradowcy
    > zawalaja cale lacze do TPNETu?

    Man powinien miec ruch komercyjny oddzielony od niekomercyjnego. Obawiam
    sie ze ruch zapychajacy styki tpnet <-> man malo ma wspolnego z zasobami
    uczelni.
    Nie moze byc sytuacji ze man nie placi za styk z tpnetem a inne frmy
    konkurencyjne obecne w miastach w ktorych dziala man placa.
    Nie moze byc tez sytuacji w ktorej moglbym wziac od tepsy lacze stm4,
    celem postawienia na nim uslug, ruch bylby w przewazajacej czesci od
    mnie. Czyli podobnie jak teraz na styku tpnet-pozman. Za lacze
    przestalbym placic zaczelaby mi placic tepsa, zloty interes.

> [...]
    > na komerche, a spadek przepustowosci mozna zauwazyc na laczach edu. Wiec
    > Ci ktorzy mowia, ze ruch edu zostaje na starych zasadach mijaja sie z

    A moze ktos w manach uprawia prywate i odsprzedaje to czego nie powinien
    (pasmo dla edu)?

    > Poza tym - pokaz mi te FTPy na uczelniach na ktorych leza filmy, gry, mp3.

    Przeciez sobie tego nie wymyslilem.

    P.S. na grupach pisze prywatnie

    Carlos

  • 16. Data: 2004-01-27 18:08:40
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 27 styczeń 2004 roku,
    kiedy to Andrzej Nowak posłał(a) w świat wiadomość

    > To jest chyba najtrafniejszy komentarz dotyczacy tej sprawy jaki czytalem...

    Establishment bije rekordy, będąc utrudnionym na dwudziestu etatach
    profesorskich.
    "Świeżo upieczony" asystent ledwo znajduje czas, by dwie godzinki w
    miesiącu "zmarnować" na konsultacje dla studentów, taki zagoniony fuchami.

    I "oni" mieli by czas, głowę i interes, by zajmować się problemami
    skomercjalizowanej sieci akademickiej. Sieć ma w sobie tylko tyle z EDU,
    ile tylko trzeba, by coś z państwowej kasy skapnęło.

    Znamiennym jest, że w sprawie dyskryminowanych "akademickich" sieci
    najgłośniej gardłuje człowiek z poznańskiej kablówki.
    No tak, w końcu klientami jest m.in. młodzież szkolna i studenci, więc
    działalność można pod EDU zaliczyć.
    A na przyblokowanym Allegro dziatwa szkolna stare podręczniki *szkolne*
    sprzedawała.
    Ech...

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 17. Data: 2004-01-27 18:08:41
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 27 styczeń 2004 roku,
    kiedy to Krzysztof 'Iwan' Waszkiewicz posłał(a) w świat wiadomość
    <s...@z...pw.edu.pl>

    > TPSA bierze kase
    > od abonentow Neo, no i jeszcze wymaga by MANy sie do interesu dorzucily.
    MANy biorą kasę od abonentów osiedlówek i kablówek.

> [...]
    > AS-em...

    > Poza tym - pokaz mi te FTPy na uczelniach na ktorych leza filmy, gry, mp3.
    Żebym za daleko nie rzucał, to zamachnę się w kierunku AGH - ile to tam
    tych GB na hubie DC widziałem? A jakież to edukacyjne filmy (ze Szwarcym w
    roli głównej) leżały. Pewno zakwalifikowane jako materiały dydaktyczne na
    zajęcia z robotyki. :-p

  • 18. Data: 2004-01-27 18:08:46
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    "Nastał nam piękny 27 styczeń 2004 roku,
    kiedy to User posłał(a) w świat wiadomość
    <bv5qf0$6fn$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > A czy TPSA posiada takie zasoby jak Sunsite? (ftp.icm.edu.pl).
    "Konkretnych terabajtów" nie podam, ale ma spore.
    Jako zapas mogą służyć np. zasoby FTP z Bukaresztu.
    Z Rumunii mam na Neostradzie download 65 kB/s.

    > Poza tym wiekszosc portali (wp.pl, allegro.pl itp) posiada lacza od Pol34
    > wiec jakby nie patrzec dostep poprzez MANy jest szybszy do tych zasobow.
    Już przerabialiśmy, kiedy na rynku były dostępne same zasoby, a tylko
    potencjalni klienci nie mieli do owych zasobów dostępu.

    W reklamie dziadek dziarsko przez miesiąc surfował codziennie po
    przebogatych zasobach Ahoy.
    Po miesiącu dziadek wyjął ze skrzynki rachunek za telefon i skończyło się
    surfowanie.
    Dziadek zszedł na zawał, a wkrótce to samo spotkało Ahoya.

    Nie tak dawno, ocalałe z pogromu portale próbowały wyłudzić działkę od
    każdego impulsu telefonicznego. Nie ważne, czy ściągam pocztę, piszę na
    news, przeglądam *darmowe* archiwum prasowe (sic!) [tak, na świecie to się
    jakimś cudem opłaca, by archiwum poczytnej gazety było darmowe], to i tak
    portalom należałoby się ze od impulsu 30% ekstra, bo one w końcu
    dostarczają "content".

    Miliony zebrane na giełdzie i utopione w portalach można było przeznaczyć
    na budowę własnej infrastruktury - nie było by teraz płaczu różnych
    Kurników, Chlewików i innych Obórek i niedo(Tlen)ionego Allegro.

    AsterCity zbudował własną infrastrukturę i jakoś (cudem?) nie ma problemów
    ani klienci mu nie uciekają do Neostrady.

    Nieustające deja'vu...
    W '96 jak grzyby po deszczu zaczęli wyrastać wszelkiej maści providerzy
    oferujący "tani" dostęp dial-up. Potem nadjechał walec TP i wyrównał.
    Jakiś tam ZigZag nawet się procesował z Telekomunikacją, że jak tak można,
    "po kosztach" dial-up sprzedawać... Ktoś o tym w ogóle pamięta?

    O jeszcze jedno...
    Kiedy sprzedano 200 tys. Neostrad (to blisko pół miliona Polaków, licząc,
    że na 150 zł miesięcznie może sobie pozwolić pracująca rodzina 2+1), do
    tego powszechny dość podział Neo na dwa, trzy mieszkania.
    Wszystkie ASKi, osiedlówki, kablówki - będzie z milion, czy dwa miliony
    Polaków ze stałym dostępem do Internetu w domu? nie ważne ile dokładnie -
    ale sporo.
    A tu okazuje się, że Polska będzie miała od niedawna najbogatszą na świecie
    ofertę dostępu dial-up.
    Już można oglądać TVN 24 korzystając z OnetKonekt - mega ROTFL z
    marketoidów, którzy myślą, że mając Neo zainstaluję modem i będę oglądał TV
    buląc za każdy impuls (o ile bez tego ich satelity da się strumień video w
    ogóle odbierać).

    Brawa dla naszych "kochanych, *konkurencyjnych* providerów", którzy mają
    "content" a nie mają infrastruktury by go dostarczać.

    Panie (są tu?) i panowie. O czym my tu mówimy?
    Powszechny, masowy, ogólnodostępny Internet w Polsce to Neostrada (i SDI).
    Konkurencji nie ma i nie zanosi się, by miała szybko powstać - to jest
    smutne i niepokojące jednocześnie, iż muszę przyznać, ze ile by się na tę
    Telekomunę nie klęło i narzekało, to i tak jest to jedyna oferta.
    A w nielicznych rejonach (te szczęśliwe numerki domów, w których było dość
    chętnych, by "szanownemu lokalnemu providerovi" opłacało się ciągnąć
    kabelek) i tak jest to oferta najlepsza, bez ograniczeń do WWW, poczty (ale
    bez dużych załączników) i GaduGadu w ciągu dnia.

  • 19. Data: 2004-01-27 18:08:47
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 27 styczeń 2004 roku,
    kiedy to radi posłał(a) w świat wiadomość
    <bv5cm6$dif$1@nettle.mcnet.pl>

    > wypada tylko zyczyc tego,
    > aby jak najszybciej doszlo do sytuacji w ktorej konkurencja zacznie
    > w bardzo znaczacym stopniu wyskubywac klientow, w tym szerokie
    > rzesze indywidualnych.
    Na razie, to Neostrada jest albo jedyną szansą na internet, albo co prawda
    w okolicy działa lokalny provider, którego jednak usługi sa tak słabe, że
    sam myśli o przetrwaniu w obliczu Neostrady, a nie o ekspansji rynkowej.

    To ma być ta awangardowa konkurencja?
    http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/216618.htm
    http://katowice.naszemiasto.pl/forum/wiadomosci/1096
    0_35477.html

  • 20. Data: 2004-01-27 18:08:50
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    <bv5v5o$isk$1@nettle.mcnet.pl>

> [...]
    (...)
    > adsl od konkurencyjnych
    > telecomow. oby jak najwiecej i najszybciej.

    Jeszcze mamy styczeń i nie rozbudziłem się dobrze ze snu zimowego.
    Możesz mnie oświecić na temat tych konkurencyjnych telekomach z ADSLami?

    Bo jak na razie, to Dialog i Netia ogłosiły tylko, że maja "internetową
    strategię" - cokolwiek by to nie znaczyło.

    Kilka lat temu wystarczyło, żeby upadająca garbarnia ogłosiła, iż ma
    internetową strategię, a pół kraju piało z zachwytu i na wyścigi lokowało
    pieniądze w jej akcjach.
    Dziś mamy jednak rok 2004...

    P.s.
    Pamięta ktoś jeszcze 4Media?