eGospodarka.plGrupypl.internet.polipTP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza) › Re: TP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)
    From: radi <r...@s...wireland.org>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta
    Wyborcza)
    Date: Tue, 27 Jan 2004 16:12:56 +0100

    futszaK wrote:

    > może również taką budowe zlecić, albo zapłacić temu operatorowi który
    > takową sieć zbudował za dostep do jej klientów

    no wiec wlasnie o tym napisalem. mam nadzieje ze do takiej sytuacji
    o jakiej wspomnialem dojdzie, wtedy kiedy tylko beda istnialy inne
    prawdziwie powszechne i konkurencyjne dla monopolu sieci dostepowe,
    bo beda dzialaly na zdrowszych zasadach, i jednoczesnie takowy dostep
    beda mialy. natomiast nie rzecz w tym, zeby kazdy budowal sobie
    siec, zeby usprawnic dostep 'do siebie'. to wywazanie szeregu w
    wiekszosci pootwieranych drzwi.

    i jeszcze raz wez pod uwage, ze nie odnioslem sie wylacznie do tego
    tego przypadku, tylko temat zatacza szerszy krag /od stykow
    uczelnianych (edu|com) do man'ow i niemalych providerow/. to do czego
    sie odnosisz, to akurat rykoszet, choc spory.

    > pisząc to mam w wyobraźni budynek Politechniki Poznańskiej z optycznym
    > widokiem na olbrzymiaste osiedle z dziesiątkami tysięcy mieszkań

    j/w.

    zreszta, odnoszac sie do Twojej wczesniejszej odpowiedzi, dotyczacej
    tego co zabranialo PozManowi podlaczac koncowych klientow w czasie,
    kiedy gros accessu u nas bazowalo na 0-202122: zabranialo mniej
    wiecej to samo, co i tepsie 'uniemozliwialo' budowe wlasnego
    popularnego dostepu. mniej wiecej to samo, +szereg innych czynnikow.
    sadze ze w tym rowniez z pewnoscia tpsa pewnie by nie ulatwila sprawy.

    > co są warte serwisy o których piszesz bez bazy klientów do których
    > zbudowanie sieci kosztuje jeszcze więcej ???

    wlasnie dlatego napisalem juz na samym poczatku ze mam nadzieje ze do
    takiej sytuacji dojdzie wlasnie wtedy kiedy w tym kraju beda istnialy
    takie - oparte na zdrowych zasadach funkcjonowania - alternatywy dla
    klientow, ktorzy to beda zmieniali dostawce z szeregu wzgledow ktorych
    nie trzeba tlumaczyc. i bedzie to zapewne przyczynek do dalszych ruchow
    klientow.

    na szczescie to sie buduje. kablowki (tutaj 'monopol' troche pomogl
    sprawie pozbywajac sie swojej ich czesci),man'y z szeregiem uslug +
    ich klienci swiadczacy podobne na wlasna reke, adsl od konkurencyjnych
    telecomow. oby jak najwiecej i najszybciej.

    > pisałeś coś o intranecie

    zaluje ze nie wyczules w tym ironii, biorac pod uwage ze mowa
    o zagadnieniu/problemie odnoszacym sie do naszego kraju.

    > spokojnie, allegro zdaje się zmienia providera wiec wprawdzie
    > przejście będzie takie samo, ale tłok na nim o połowe mniejszy,
    > przynajmiej na styku pozMan-tpnet

    j/w, niestety nie rozwiazuje to sedna problemu.

    --

    Usenet, Luke!