eGospodarka.plGrupypl.internet.polipTP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza) › Re: TP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)
    From: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta
    Wyborcza)
    Date: Tue, 27 Jan 2004 19:08:46 +0100

    "Nastał nam piękny 27 styczeń 2004 roku,
    kiedy to User posłał(a) w świat wiadomość
    <bv5qf0$6fn$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > A czy TPSA posiada takie zasoby jak Sunsite? (ftp.icm.edu.pl).
    "Konkretnych terabajtów" nie podam, ale ma spore.
    Jako zapas mogą służyć np. zasoby FTP z Bukaresztu.
    Z Rumunii mam na Neostradzie download 65 kB/s.

    > Poza tym wiekszosc portali (wp.pl, allegro.pl itp) posiada lacza od Pol34
    > wiec jakby nie patrzec dostep poprzez MANy jest szybszy do tych zasobow.
    Już przerabialiśmy, kiedy na rynku były dostępne same zasoby, a tylko
    potencjalni klienci nie mieli do owych zasobów dostępu.

    W reklamie dziadek dziarsko przez miesiąc surfował codziennie po
    przebogatych zasobach Ahoy.
    Po miesiącu dziadek wyjął ze skrzynki rachunek za telefon i skończyło się
    surfowanie.
    Dziadek zszedł na zawał, a wkrótce to samo spotkało Ahoya.

    Nie tak dawno, ocalałe z pogromu portale próbowały wyłudzić działkę od
    każdego impulsu telefonicznego. Nie ważne, czy ściągam pocztę, piszę na
    news, przeglądam *darmowe* archiwum prasowe (sic!) [tak, na świecie to się
    jakimś cudem opłaca, by archiwum poczytnej gazety było darmowe], to i tak
    portalom należałoby się ze od impulsu 30% ekstra, bo one w końcu
    dostarczają "content".

    Miliony zebrane na giełdzie i utopione w portalach można było przeznaczyć
    na budowę własnej infrastruktury - nie było by teraz płaczu różnych
    Kurników, Chlewików i innych Obórek i niedo(Tlen)ionego Allegro.

    AsterCity zbudował własną infrastrukturę i jakoś (cudem?) nie ma problemów
    ani klienci mu nie uciekają do Neostrady.

    Nieustające deja'vu...
    W '96 jak grzyby po deszczu zaczęli wyrastać wszelkiej maści providerzy
    oferujący "tani" dostęp dial-up. Potem nadjechał walec TP i wyrównał.
    Jakiś tam ZigZag nawet się procesował z Telekomunikacją, że jak tak można,
    "po kosztach" dial-up sprzedawać... Ktoś o tym w ogóle pamięta?

    O jeszcze jedno...
    Kiedy sprzedano 200 tys. Neostrad (to blisko pół miliona Polaków, licząc,
    że na 150 zł miesięcznie może sobie pozwolić pracująca rodzina 2+1), do
    tego powszechny dość podział Neo na dwa, trzy mieszkania.
    Wszystkie ASKi, osiedlówki, kablówki - będzie z milion, czy dwa miliony
    Polaków ze stałym dostępem do Internetu w domu? nie ważne ile dokładnie -
    ale sporo.
    A tu okazuje się, że Polska będzie miała od niedawna najbogatszą na świecie
    ofertę dostępu dial-up.
    Już można oglądać TVN 24 korzystając z OnetKonekt - mega ROTFL z
    marketoidów, którzy myślą, że mając Neo zainstaluję modem i będę oglądał TV
    buląc za każdy impuls (o ile bez tego ich satelity da się strumień video w
    ogóle odbierać).

    Brawa dla naszych "kochanych, *konkurencyjnych* providerów", którzy mają
    "content" a nie mają infrastruktury by go dostarczać.

    Panie (są tu?) i panowie. O czym my tu mówimy?
    Powszechny, masowy, ogólnodostępny Internet w Polsce to Neostrada (i SDI).
    Konkurencji nie ma i nie zanosi się, by miała szybko powstać - to jest
    smutne i niepokojące jednocześnie, iż muszę przyznać, ze ile by się na tę
    Telekomunę nie klęło i narzekało, to i tak jest to jedyna oferta.
    A w nielicznych rejonach (te szczęśliwe numerki domów, w których było dość
    chętnych, by "szanownemu lokalnemu providerovi" opłacało się ciągnąć
    kabelek) i tak jest to oferta najlepsza, bez ograniczeń do WWW, poczty (ale
    bez dużych załączników) i GaduGadu w ciągu dnia.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,