    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TME... czegoś tu nie rozumiem...
    Date: Thu, 7 Apr 2016 09:53:47 +0200

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    news:5705fecb$0$651$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ciekawe... to nie prościej było podnieść prąd?

    I tak największą robotę mieli z rozwiercaniem zanitowanych stalowych obudów
    :). A czy potem mieliby zmieniać jakieś oporniki, czy mikroprzełączniki to
    już drobiazg.

    Wymóg był taki, że 50 urządzeń ma w przypadku zaniku zasilania pracować
    (przy założeniu 10 uruchomień silniczków/dobę w każdym) 48h.
    A ja sobie dodatkowo założyłem, że nie będę wymagał baterii kilku
    akumulatorów samochodowych tylko zmieszczę się w jednym 7Ah i to przy
    założeniu, że po kilku latach będzie miał połowę pojemności. Najwięcej się
    naszukałem stabilizatora 5V o małym Iq bo początkowo XC6216D50 wydał mi się
    za drogi, ale nic innego nie znalazłem. Iq stabilizatora (x 50) było głównym
    stałym upływem (uśpiony procesor brał chyba mniej).
    Ogólnie stale pobierany prąd na urządzenie liczył się w uA a nie mA.
    Dlatego prąd testujący styki był 1mA i puszczany tylko wtedy, gdy trzeba, a
    tam gdzie trzeba cały czas to puszczany na kilka us co kilka ms. P.G.