    From: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TME... czego? tu nie rozumiem...
    Date: Fri, 15 Apr 2016 21:58:31 +0000 (UTC)

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

    > U?ytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...usun.slupsk.pl>
    > napisa? w wiadomo?ci news:5703bbb1$0$22842$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ma to by? zabawka 5x5, gdzie naciskaj?c na przycisk (wszystkich w grze
    > b?dzie 81), zapalamy go, oraz s?siednie po krzy?u poziomo-pionowo i/lub po
    > skosie. W srodku kwadratu z lampek przycisk, zapalaj?cy/gasz?cy otaczaj?cy
    > go kwadrat, po liniach zapalaj?cy dwie s?siednie. Razem b?dzie ponad 200,
    > mo?e nawet do 300 przeka?nik?w, koncepcja jest juz gotowa, ca?a logika
    > opiera si? wy??cznie o przeka?niki i przyciski, zero innych element?w, poza
> [...]

    Jak rozmiem chcesz pokazac ile elementow mozna oszczedzic uzywajac
    Arduino. Co do poboru mocy to standartowy TTL to srednio 10mW
    na bramke. Ale nie wiem gdzie to kupic, w popularnych miejscach
    jest LS-TTL ze srednia 2mW na bramke i HC ktory ma pomijalnie
    maly statyczny pobor mocy. Liczac ze przekaznik srednio
    zastapi dwie bramki, to ciezko Ci bedzie wygrac ze standartowym
    TTL. Te przekazniki od ktorych zaczeles watek maja cewke cos
    kolo 700mW a potrzebowalbys kolo 40mW (zakladajac ze przecietnie
    polowa jest wlaczona) zeby dorownac standartowemu TTL. No a
    z HC to nie masz szans.

    Fajnie ze chce Ci sie cos robic, ale nie ma sie co oszukiwac
    ze przekazniki oszczedza prad.

    --
    Waldek Hebisch