  • Data: 2013-07-07 18:28:36
    Temat: Re: TMC czemu u nas jest jak zwykle
    Od: ZIWK <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-07 00:30, Marek Dyjor pisze:
    > Ponieważ moja stara dobra navi z velki ma TMC więc postanowiłem sie
    > zainteresować czemu w RP nic sie nie pojawia...
    >

    > po przekopaniu internetu okazało sie że u sąsiadów TMC działa normalnie
    > ale u nas jest super TMC pro prowadzone przez jakąś firmę we współpracy
    > z RMF FM które poza miastami i tak zdycha. Licencję na używanie tego
    > cuda ma tlko kilak firm tak więc ci co mają TMC zwykłe nic nie mają.
    >
    > i tak sobie myśle czemu polskie radio nie wprowadziło ogólno dostępnego
    > TMC?

    Po pierwsze próbowano.
    Najpierw RMF miał program traffic - gdzie o niektórych godzinach zamiast
    programu ogólnopolskiego podawano lokalne wiadomości o ruchu (np. jestem
    koło Wrocławia i mam w poważaniu info o zablokowanej ulicy w Olsztynie).
    Ale błyskawicznie do tego przyczepiła się "Krajowa Rada Tego i Owego" ze
    to narusza warunki koncesji itd...

    RMF chciało uruchomić w swoim ogólnopolskim programie darmowy sygnał
    TMC, ale przyszła zmiana polityczna i "Krajowa Rada..." była zajęta
    obroną jedynej słusznej stacji - "a taki wynalazek szatana jak TMC" nie
    mieścił się w tagercie reklam Radyja.

    W tzw. międzyczasie pojawił się Yanosik a i Automapa uruchomiła własny
    system Traffic - wykorzystujący sieć komórkową z feedbackiem od Userów,
    więc nie ma zapotrzebowania na klasyczne TMC :(

    Efekt widzisz.

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\