  • 1. Data: 2009-08-04 11:59:33
    Temat: TDM 850 vs B12 S
    Od: "rychoo" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam

    niedlugo sprzedaje swojego "brudasa" XR 600 i przesiadam sie na cos
    szosowego. Czy mam ktos porownanie tych obydwu maszyn ? Co lepiej sprawdzi
    sie jako sprzet uniwerslany ? Do miasta raczej tym jezdzic nie bede.

  • 2. Data: 2009-08-04 12:03:26
    Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
    Od: "Łukasz Ryszawy" <r...@W...gazeta.pl>

    rychoo <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > szosowego. Czy mam ktos porownanie tych obydwu maszyn ? Co lepiej sprawdzi
    > sie jako sprzet uniwerslany ? Do miasta raczej tym jezdzic nie bede.

    ups cos sie za szybko wyslalo , sorki za dubel.

    Moto ma sluzyc do jazdy na codzien po okolicy , oraz od czasu do czasu
    skoczyc gdzies dalej , czasem troszke pocwiczyc na winklach , jak z wygoda ?
    osiagami tych sprzetow ? roczniki TDM ok 2000 , B12 ok 2002

  • 3. Data: 2009-08-04 13:20:54
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-04 14:03:26 +0200, "Łukasz Ryszawy"
    <r...@W...gazeta.pl> said:

> [...]
    > skoczyc gdzies dalej , czasem troszke pocwiczyc na winklach , jak z wygoda ?
    > osiagami tych sprzetow ? roczniki TDM ok 2000 , B12 ok 2002

    Przy takich założeniach bierz tego, który bardziej Ci się podoba. B12
    mocniejszy i bardziej elastyczny, ale i TDM da się zapierdzielać.
    Najlpiej przejedź się oboma i sam zdecyduj co Ci bardziej pasuje.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 4. Data: 2009-08-06 13:31:30
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Łukasz Ryszawy" <r...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > ?
    > osiagami tych sprzetow ? roczniki TDM ok 2000 , B12 ok 2002

    Wedle polatania po winklach, TDM bedzie zwinniejszy, duzo lepszy haulcowo
    (monobloki z R!) i zawieszeniowo. Lepiej poprzygladac sie 900-tce z
    wtryskiem choc i 850-tka 200 z ogonkiem poleci.
    B12 bedzie lepszy w 2 osoby, raczej bez szalenstw, przynajmniej dopoki nie
    zostanie porzadnie opanowany. Z pewnoscia mocniejszy i szybszy lecz sporo
    ciezszy. Z pewnoscia wymaga czestszej obslugi (koszt). Szybciej takze
    skonsumuje opony (koszt).
    Do jazdy solo, szczegolnie celem powinklowania, wybralbym TDM. Nie
    zajezdzone oczywiscie.

    weFAQ&v=qvj

  • 5. Data: 2009-08-06 22:05:12
    Od: zbyhoo <z...@w...pl>

    On 6 Sie, 15:31, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:

    > Wedle polatania po winklach, TDM bedzie zwinniejszy, duzo lepszy haulcowo
    > (monobloki z R!) i zawieszeniowo.

    Uwazasz, ze 6-tloczkowe zaciski rodem z Hayabusy tak slabo hamuja?
    Owszem, heble TDM 900 sa znacznie bardziej ostre, B12 wymaga
    mocniejszej dloni przy ostrym hamowaniu, ale nie sadze by drogi
    hamowania obu maszyn sie roznily. Skutecznosc podobna, tylko Yamahy
    biora szybciej, Suzuki lagodniej

    > Z pewnoscia mocniejszy i szybszy lecz sporo
    > ciezszy. Z pewnoscia wymaga czestszej obslugi (koszt). Szybciej takze
    > skonsumuje opony (koszt).

    Sie absolutnie nie zgodze. Zawory w B12 co 12 kkm, za to srubki i sam
    mozesz wszystko zrobic, budowa prosta niemal jak w WSK. TDM co 42 kkm,
    ale trzeba juz szukac plytek, a do wymiany zdemontowac niewiadomoco.
    TDM to udany motocykl i laczy wiele, pozornie sprzecznych cech. Ale
    stopien technicznego popieprzenia w tym motocyklu jest zdecydowanie
    zbyt wysoki. Z najciekawszych:
    - nie ma centralnej stopki !!! - w turytycznym za zalozenia
    motocyklu!!! (ponoc kupic mozna ale kasa straszna jak za kawalek
    pospawanej rurki)
    - zeby wyjac aku, chocby na zime, trzeba odkrecic gorne mocowanie
    amortyzatora
    - procedura kontroli poziomu oleju silnikowego to jakis debilizm
    (mysle tu o 4TX, nie wiem jak jest w 900), po co tu komu sucha miska?
    - dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
    trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu. W Bandicie po prostu
    odkrecasz gaz i jedziesz - na piatym biegu od 60 km/h do maksimum (raz
    zobaczylem 240 i nie wiem do dzis ile jeszcze pojedzie). Sprobuj na
    TDM przy 60 km/h i piatym biegu odkrecic gaz :-) Przy Yamasze B12
    jedzie jak pedzony elektrycznie, ma niesamowity zakres uzytecznych
    obrotow. Korek czy inna parada to tylko operowanie gazem, żadnego
    polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
    dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe
    - spalanie TDM na tym samym poziomie co B12 - przy podobnym stylu
    jazdy. Kumpla 4TX palila miedzy 5,4 a 6, moj B12 bierze dokladnie tyle
    samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
    razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po
    co?
    - szybkie zuzywanie opon w B12 to tez mit, sam troche sie tego balem i
    okazalo sie - zupelnie niepotrzebnie. Oczywiscie zakladajac normalna,
    codzienna eksploatacje, jak pisze Rychoo. Z tylu moj Metzeler Z6
    zrobil juz 9 tys km i spokojnie wystarczy do 15 tys km. Poza tym opon
    przednich 17" (B12) jest o niebo wiecej niz 18", ktorych wymaga TDM. W
    oponach 17" mozna wybierac jak w ulegalkach, przy nizszym budzecie -
    rowniez w uzywanych. Naped - tu uwaga - DOBRY - robi lekko 30 kkm. Moj
    ma ok 15 kkm i raz naciagniety jest nadal na zakresie dla nowego
    lancucha.
    - kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa. W TDM OIDP
    bywalo roznie, kumpel mial wskaznik temp. silnika a do rezerwy tylko
    kontrolke, czy na odwrót? Dopiero pozniej to chyba zmienili.
    - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
    Chocby wymiana uszczelniaczy zawieszenia - rury widelca rozkrecasz
    jedna nakretka od dolu i masz obie czesci w reku. W TDM bardzo trudno
    poradzic sobie bez klucza rurowego do blokowania nakretki wewnatrz
    lagi. Niby drobiazg, ale jak sobie je wszystkie poskladalem, to juz
    wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
    kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)
    Pozdro
    ______
    zbyhoo
    GSF 1200S K1
    SHL i MZ TS czekaja - no to se jeszcze poczekaja :-)
    Olkusz/Dabrowa Gornicza

  • 6. Data: 2009-08-07 07:51:31
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    ELou!
    "zbyhoo" <z...@w...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > mocniejszej dloni przy ostrym hamowaniu, ale nie sadze by drogi
    > hamowania obu maszyn sie roznily. Skutecznosc podobna, tylko Yamahy

    W ten sposob wiekszosc wad mozna przetlumaczyc jako zalety. BTW: zgadnij na
    co najczesciej narzekaja uzyszkodnicy Busy ;)
    Pytanie pochodzilo od kolegi ktory przesiada sie z glebogryzarki (uwaga:
    szarpiacego SINGLA) celem poszukania funu na asfalcie. Nie bylo nic o
    turystyce. Generalnie, doradzilbym mocne supermoto (czyli np nie FMX) lecz
    podal 2 konkretne typy.
    Strasznie fajnie ze jestes zadowolony z B12 jednak (dla mnie) ten motocykl
    jest przyciezkawy, dosc slaby zawieszeniowo i nie najlepiej hamuje, w
    POROWNANIU z TDM. Gdyby pytal ktos kto przesiada sie z jakiegos kloca z
    wiotka zawiecha, jezdzacego prosto, zapewniam ze doradzilbym B12 jako lepszy
    wybor ;)
    Wedle eksploatacji: nie kazdy dlubie sam. Dostepnosc do wymian i regulacji
    jest problemem serwisu, klient placi okreslona stawke. Nie wazne jaki
    sprzet. Wole placic rzadziej. Niebagatelne jest takze to ktory motocykl
    bardziej sie podoba i "pasuje" - takiemu wybacza sie wiecej.

    Reasumujac: dostarczamy opinii - im wiecej tym lepiej. Kolega "Ryhooo" sobie
    wybierze sam bo to on bedzie tym jezdzil.

    weFAQ&v=qvj

  • 7. Data: 2009-08-07 09:51:18
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    zbyhoo wrote:

    > Uwazasz, ze 6-tloczkowe zaciski rodem z Hayabusy tak slabo hamuja?

    Ja, ja tak uwazam.

> [...]
    > mocniejszej dloni przy ostrym hamowaniu, ale nie sadze by drogi
    > hamowania obu maszyn sie roznily. Skutecznosc podobna, tylko Yamahy

    Heble suzuki sa drewniane, niedozowalne, nie gwarantuja zaufania w
    sytuacji awaryjnej.

    > Sie absolutnie nie zgodze. Zawory w B12 co 12 kkm, za to srubki i sam
    > mozesz wszystko zrobic, budowa prosta niemal jak w WSK. TDM co 42 kkm,
    > ale trzeba juz szukac plytek, a do wymiany zdemontowac niewiadomoco.

    Znaczy nie rozumiem, co to jest to niewiadomo co? To samo, co w kazdym
    plytkowym motocyklu.

> [...]
    > - nie ma centralnej stopki !!! - w turytycznym za zalozenia
    > motocyklu!!! (ponoc kupic mozna ale kasa straszna jak za kawalek

    XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
    pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.

    > - zeby wyjac aku, chocby na zime, trzeba odkrecic gorne mocowanie
    > amortyzatora

    W zadnym motocyklu nie wyjmuje aku na zime, ale jak sobie przypominam w
    tdmie wyjmowal sie zupelnie zwyczajnie.

    > - procedura kontroli poziomu oleju silnikowego to jakis debilizm
    > (mysle tu o 4TX, nie wiem jak jest w 900), po co tu komu sucha miska?

    Zeby zyskac przeswit? Procedura jest taka sama, jak w kazdym
    samochodzie. A sucha miska ma kupe zalet. Np mozna jezdzic bez problemu
    z polowa oleju.

    > - dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
    > trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu.

    Dokladnie tak, jak w kazdej fauce. Dokuczliwe to pojecie wzgledne,
    przejedz sie ktmem.

> [...]
    > zobaczylem 240 i nie wiem do dzis ile jeszcze pojedzie). Sprobuj na
    > TDM przy 60 km/h i piatym biegu odkrecic gaz :-)

    Sprobuj w dowolnej fauce. Nie bardzo rozumiem takie pretensje, ze
    motocykl z silnikiem innym niz r4 nie zachowuje sie jak r4.

    > Przy Yamasze B12
    > jedzie jak pedzony elektrycznie,

    Wlasnie, ciesze sie ze wspomiales o tej wadzie B12.

> [...]
    > polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
    > dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe

    Tu sie zgodze po raz pierwszy, wtryskowy motocykl wymaga polsprzegla w
    korku.

> [...]
    > samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
    > razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po

    A powiedz mi co daja osiagi w turystyce? Bo ja nie wiem. Malo tego,
    obecnie szukam do turystyki motocykla o osiagach tdm, jako zupelnie
    wystarczajacych.

> [...]
    > rowniez w uzywanych. Naped - tu uwaga - DOBRY - robi lekko 30 kkm. Moj
    > ma ok 15 kkm i raz naciagniety jest nadal na zakresie dla nowego

    To zalezy od stylu jazdy.

    > - kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa.

    Kranik? Mamy 21 wiek.

    > W TDM OIDP
    > bywalo roznie, kumpel mial wskaznik temp. silnika a do rezerwy tylko
    > kontrolke, czy na odwrót? Dopiero pozniej to chyba zmienili.

    Masz komputer. 900 to wtryskowy motocykl.

    > - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.

    Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.

> [...]
    > wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
    > kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)

    LOL, co ty gadasz! Zawieszenie w b12 sie da tak rozlozyc, bo jest
    PRYMITYWNE jak w gs500. Zaden cartridge nie rozklada sie latwo, bo jest
    zlozony i znacznie lepszy. Pierwszy raz widze zeby ktos z archaicznego
    zawieszenia bez jakiejkolwiek regulacji robil zalete bo sie dobrze
    rozklada, heheh.
    A nawiasem mowiac uszczelniacze wymienia sie bez rozkladania zawieszen.

    Dawno nie czytalem tak tendencyjnego posta, hehe. Faktycznie posiadaczom
    b12 cos sie w glowach robi:) Zapomniales za to wymienic powazniejszych i
    prawdziwych wad tego motocykla.

    I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
    ostatnim b12, wiec pasuje.
    K.14.

  • 8. Data: 2009-08-07 10:56:11
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    kocyk pisze:

    > XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
    > pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.

    Musi ze moj popsuty jakis bo centralke ma...

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 9. Data: 2009-08-07 11:10:51
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    EloU!
    "Norbi" <n...@o...pl> wrote in message

    > Musi ze moj popsuty jakis bo centralke ma...

    A Ty nowego zes salonu kupiles?

    weFAQ&v=qvj

  • 10. Data: 2009-08-07 11:21:23
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Kefir wrote:
    > EloU!
    > "Norbi" <n...@o...pl> wrote in message

    > A Ty nowego zes salonu kupiles?

    Byc moze, ze sie jeblem i iks akurat tez w serii ma, nie zmienia to
    faktu, ze to wyjatek od reguly a nie standard.
    K.