-
1. Data: 2009-08-04 11:59:33
Temat: TDM 850 vs B12 S
Od: "rychoo" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
witam
niedlugo sprzedaje swojego "brudasa" XR 600 i przesiadam sie na cos
szosowego. Czy mam ktos porownanie tych obydwu maszyn ? Co lepiej sprawdzi
sie jako sprzet uniwerslany ? Do miasta raczej tym jezdzic nie bede.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2009-08-04 12:03:26
Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
Od: "Łukasz Ryszawy" <r...@W...gazeta.pl>
rychoo <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> witam
>
> niedlugo sprzedaje swojego "brudasa" XR 600 i przesiadam sie na cos
> szosowego. Czy mam ktos porownanie tych obydwu maszyn ? Co lepiej sprawdzi
> sie jako sprzet uniwerslany ? Do miasta raczej tym jezdzic nie bede.
>
ups cos sie za szybko wyslalo , sorki za dubel.
Moto ma sluzyc do jazdy na codzien po okolicy , oraz od czasu do czasu
skoczyc gdzies dalej , czasem troszke pocwiczyc na winklach , jak z wygoda ?
osiagami tych sprzetow ? roczniki TDM ok 2000 , B12 ok 2002
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2009-08-04 13:20:54
Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-08-04 14:03:26 +0200, "Łukasz Ryszawy"
<r...@W...gazeta.pl> said:
>> niedlugo sprzedaje swojego "brudasa" XR 600 i przesiadam sie na cos
>> szosowego. Czy mam ktos porownanie tych obydwu maszyn ? Co lepiej sprawdzi
>> sie jako sprzet uniwerslany ? Do miasta raczej tym jezdzic nie bede.
>>
>
> ups cos sie za szybko wyslalo , sorki za dubel.
>
> Moto ma sluzyc do jazdy na codzien po okolicy , oraz od czasu do czasu
> skoczyc gdzies dalej , czasem troszke pocwiczyc na winklach , jak z wygoda ?
> osiagami tych sprzetow ? roczniki TDM ok 2000 , B12 ok 2002
Przy takich założeniach bierz tego, który bardziej Ci się podoba. B12
mocniejszy i bardziej elastyczny, ale i TDM da się zapierdzielać.
Najlpiej przejedź się oboma i sam zdecyduj co Ci bardziej pasuje.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
4. Data: 2009-08-06 13:31:30
Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
Elou!
"Łukasz Ryszawy" <r...@W...gazeta.pl> wrote in message
news:h5982e$8dc$1@inews.gazeta.pl...
> rychoo <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
>
>> witam
>>
>> niedlugo sprzedaje swojego "brudasa" XR 600 i przesiadam sie na cos
>> szosowego. Czy mam ktos porownanie tych obydwu maszyn ? Co lepiej
>> sprawdzi
>> sie jako sprzet uniwerslany ? Do miasta raczej tym jezdzic nie bede.
>>
>
> ups cos sie za szybko wyslalo , sorki za dubel.
>
> Moto ma sluzyc do jazdy na codzien po okolicy , oraz od czasu do czasu
> skoczyc gdzies dalej , czasem troszke pocwiczyc na winklach , jak z wygoda
> ?
> osiagami tych sprzetow ? roczniki TDM ok 2000 , B12 ok 2002
Wedle polatania po winklach, TDM bedzie zwinniejszy, duzo lepszy haulcowo
(monobloki z R!) i zawieszeniowo. Lepiej poprzygladac sie 900-tce z
wtryskiem choc i 850-tka 200 z ogonkiem poleci.
B12 bedzie lepszy w 2 osoby, raczej bez szalenstw, przynajmniej dopoki nie
zostanie porzadnie opanowany. Z pewnoscia mocniejszy i szybszy lecz sporo
ciezszy. Z pewnoscia wymaga czestszej obslugi (koszt). Szybciej takze
skonsumuje opony (koszt).
Do jazdy solo, szczegolnie celem powinklowania, wybralbym TDM. Nie
zajezdzone oczywiscie.
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
5. Data: 2009-08-06 22:05:12
Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
Od: zbyhoo <z...@w...pl>
On 6 Sie, 15:31, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:
> Wedle polatania po winklach, TDM bedzie zwinniejszy, duzo lepszy haulcowo
> (monobloki z R!) i zawieszeniowo.
Uwazasz, ze 6-tloczkowe zaciski rodem z Hayabusy tak slabo hamuja?
Owszem, heble TDM 900 sa znacznie bardziej ostre, B12 wymaga
mocniejszej dloni przy ostrym hamowaniu, ale nie sadze by drogi
hamowania obu maszyn sie roznily. Skutecznosc podobna, tylko Yamahy
biora szybciej, Suzuki lagodniej
> Z pewnoscia mocniejszy i szybszy lecz sporo
> ciezszy. Z pewnoscia wymaga czestszej obslugi (koszt). Szybciej takze
> skonsumuje opony (koszt).
Sie absolutnie nie zgodze. Zawory w B12 co 12 kkm, za to srubki i sam
mozesz wszystko zrobic, budowa prosta niemal jak w WSK. TDM co 42 kkm,
ale trzeba juz szukac plytek, a do wymiany zdemontowac niewiadomoco.
TDM to udany motocykl i laczy wiele, pozornie sprzecznych cech. Ale
stopien technicznego popieprzenia w tym motocyklu jest zdecydowanie
zbyt wysoki. Z najciekawszych:
- nie ma centralnej stopki !!! - w turytycznym za zalozenia
motocyklu!!! (ponoc kupic mozna ale kasa straszna jak za kawalek
pospawanej rurki)
- zeby wyjac aku, chocby na zime, trzeba odkrecic gorne mocowanie
amortyzatora
- procedura kontroli poziomu oleju silnikowego to jakis debilizm
(mysle tu o 4TX, nie wiem jak jest w 900), po co tu komu sucha miska?
- dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu. W Bandicie po prostu
odkrecasz gaz i jedziesz - na piatym biegu od 60 km/h do maksimum (raz
zobaczylem 240 i nie wiem do dzis ile jeszcze pojedzie). Sprobuj na
TDM przy 60 km/h i piatym biegu odkrecic gaz :-) Przy Yamasze B12
jedzie jak pedzony elektrycznie, ma niesamowity zakres uzytecznych
obrotow. Korek czy inna parada to tylko operowanie gazem, żadnego
polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe
- spalanie TDM na tym samym poziomie co B12 - przy podobnym stylu
jazdy. Kumpla 4TX palila miedzy 5,4 a 6, moj B12 bierze dokladnie tyle
samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po
co?
- szybkie zuzywanie opon w B12 to tez mit, sam troche sie tego balem i
okazalo sie - zupelnie niepotrzebnie. Oczywiscie zakladajac normalna,
codzienna eksploatacje, jak pisze Rychoo. Z tylu moj Metzeler Z6
zrobil juz 9 tys km i spokojnie wystarczy do 15 tys km. Poza tym opon
przednich 17" (B12) jest o niebo wiecej niz 18", ktorych wymaga TDM. W
oponach 17" mozna wybierac jak w ulegalkach, przy nizszym budzecie -
rowniez w uzywanych. Naped - tu uwaga - DOBRY - robi lekko 30 kkm. Moj
ma ok 15 kkm i raz naciagniety jest nadal na zakresie dla nowego
lancucha.
- kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa. W TDM OIDP
bywalo roznie, kumpel mial wskaznik temp. silnika a do rezerwy tylko
kontrolke, czy na odwrót? Dopiero pozniej to chyba zmienili.
- generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
Chocby wymiana uszczelniaczy zawieszenia - rury widelca rozkrecasz
jedna nakretka od dolu i masz obie czesci w reku. W TDM bardzo trudno
poradzic sobie bez klucza rurowego do blokowania nakretki wewnatrz
lagi. Niby drobiazg, ale jak sobie je wszystkie poskladalem, to juz
wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)
Pozdro
______
zbyhoo
GSF 1200S K1
SHL i MZ TS czekaja - no to se jeszcze poczekaja :-)
Olkusz/Dabrowa Gornicza
-
6. Data: 2009-08-07 07:51:31
Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
ELou!
"zbyhoo" <z...@w...pl> wrote in message
news:db9c0c04-8d51-4c67-93f0-11f03c21ae59@r36g2000vb
n.googlegroups.com...
On 6 Sie, 15:31, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:
>> Wedle polatania po winklach, TDM bedzie zwinniejszy, duzo lepszy haulcowo
>> (monobloki z R!) i zawieszeniowo.
> Uwazasz, ze 6-tloczkowe zaciski rodem z Hayabusy tak slabo hamuja?
> Owszem, heble TDM 900 sa znacznie bardziej ostre, B12 wymaga
> mocniejszej dloni przy ostrym hamowaniu, ale nie sadze by drogi
> hamowania obu maszyn sie roznily. Skutecznosc podobna, tylko Yamahy
> biora szybciej, Suzuki lagodniej
W ten sposob wiekszosc wad mozna przetlumaczyc jako zalety. BTW: zgadnij na
co najczesciej narzekaja uzyszkodnicy Busy ;)
Pytanie pochodzilo od kolegi ktory przesiada sie z glebogryzarki (uwaga:
szarpiacego SINGLA) celem poszukania funu na asfalcie. Nie bylo nic o
turystyce. Generalnie, doradzilbym mocne supermoto (czyli np nie FMX) lecz
podal 2 konkretne typy.
Strasznie fajnie ze jestes zadowolony z B12 jednak (dla mnie) ten motocykl
jest przyciezkawy, dosc slaby zawieszeniowo i nie najlepiej hamuje, w
POROWNANIU z TDM. Gdyby pytal ktos kto przesiada sie z jakiegos kloca z
wiotka zawiecha, jezdzacego prosto, zapewniam ze doradzilbym B12 jako lepszy
wybor ;)
Wedle eksploatacji: nie kazdy dlubie sam. Dostepnosc do wymian i regulacji
jest problemem serwisu, klient placi okreslona stawke. Nie wazne jaki
sprzet. Wole placic rzadziej. Niebagatelne jest takze to ktory motocykl
bardziej sie podoba i "pasuje" - takiemu wybacza sie wiecej.
Reasumujac: dostarczamy opinii - im wiecej tym lepiej. Kolega "Ryhooo" sobie
wybierze sam bo to on bedzie tym jezdzil.
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
7. Data: 2009-08-07 09:51:18
Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
Od: kocyk <k...@Z...pl>
zbyhoo wrote:
> On 6 Sie, 15:31, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:
>
>
>> Wedle polatania po winklach, TDM bedzie zwinniejszy, duzo lepszy haulcowo
>> (monobloki z R!) i zawieszeniowo.
>
> Uwazasz, ze 6-tloczkowe zaciski rodem z Hayabusy tak slabo hamuja?
Ja, ja tak uwazam.
> Owszem, heble TDM 900 sa znacznie bardziej ostre, B12 wymaga
> mocniejszej dloni przy ostrym hamowaniu, ale nie sadze by drogi
> hamowania obu maszyn sie roznily. Skutecznosc podobna, tylko Yamahy
> biora szybciej, Suzuki lagodniej
Heble suzuki sa drewniane, niedozowalne, nie gwarantuja zaufania w
sytuacji awaryjnej.
>> Z pewnoscia mocniejszy i szybszy lecz sporo
>> ciezszy. Z pewnoscia wymaga czestszej obslugi (koszt). Szybciej takze
>> skonsumuje opony (koszt).
>
> Sie absolutnie nie zgodze. Zawory w B12 co 12 kkm, za to srubki i sam
> mozesz wszystko zrobic, budowa prosta niemal jak w WSK. TDM co 42 kkm,
> ale trzeba juz szukac plytek, a do wymiany zdemontowac niewiadomoco.
Znaczy nie rozumiem, co to jest to niewiadomo co? To samo, co w kazdym
plytkowym motocyklu.
> TDM to udany motocykl i laczy wiele, pozornie sprzecznych cech. Ale
> stopien technicznego popieprzenia w tym motocyklu jest zdecydowanie
> zbyt wysoki. Z najciekawszych:
> - nie ma centralnej stopki !!! - w turytycznym za zalozenia
> motocyklu!!! (ponoc kupic mozna ale kasa straszna jak za kawalek
> pospawanej rurki)
XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.
> - zeby wyjac aku, chocby na zime, trzeba odkrecic gorne mocowanie
> amortyzatora
W zadnym motocyklu nie wyjmuje aku na zime, ale jak sobie przypominam w
tdmie wyjmowal sie zupelnie zwyczajnie.
> - procedura kontroli poziomu oleju silnikowego to jakis debilizm
> (mysle tu o 4TX, nie wiem jak jest w 900), po co tu komu sucha miska?
Zeby zyskac przeswit? Procedura jest taka sama, jak w kazdym
samochodzie. A sucha miska ma kupe zalet. Np mozna jezdzic bez problemu
z polowa oleju.
> - dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
> trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu.
Dokladnie tak, jak w kazdej fauce. Dokuczliwe to pojecie wzgledne,
przejedz sie ktmem.
> W Bandicie po prostu
> odkrecasz gaz i jedziesz - na piatym biegu od 60 km/h do maksimum (raz
> zobaczylem 240 i nie wiem do dzis ile jeszcze pojedzie). Sprobuj na
> TDM przy 60 km/h i piatym biegu odkrecic gaz :-)
Sprobuj w dowolnej fauce. Nie bardzo rozumiem takie pretensje, ze
motocykl z silnikiem innym niz r4 nie zachowuje sie jak r4.
> Przy Yamasze B12
> jedzie jak pedzony elektrycznie,
Wlasnie, ciesze sie ze wspomiales o tej wadzie B12.
> ma niesamowity zakres uzytecznych
> obrotow. Korek czy inna parada to tylko operowanie gazem, żadnego
> polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
> dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe
Tu sie zgodze po raz pierwszy, wtryskowy motocykl wymaga polsprzegla w
korku.
> - spalanie TDM na tym samym poziomie co B12 - przy podobnym stylu
> jazdy. Kumpla 4TX palila miedzy 5,4 a 6, moj B12 bierze dokladnie tyle
> samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
> razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po
> co?
A powiedz mi co daja osiagi w turystyce? Bo ja nie wiem. Malo tego,
obecnie szukam do turystyki motocykla o osiagach tdm, jako zupelnie
wystarczajacych.
> - szybkie zuzywanie opon w B12 to tez mit, sam troche sie tego balem i
> okazalo sie - zupelnie niepotrzebnie. Oczywiscie zakladajac normalna,
> codzienna eksploatacje, jak pisze Rychoo. Z tylu moj Metzeler Z6
> zrobil juz 9 tys km i spokojnie wystarczy do 15 tys km. Poza tym opon
> przednich 17" (B12) jest o niebo wiecej niz 18", ktorych wymaga TDM. W
> oponach 17" mozna wybierac jak w ulegalkach, przy nizszym budzecie -
> rowniez w uzywanych. Naped - tu uwaga - DOBRY - robi lekko 30 kkm. Moj
> ma ok 15 kkm i raz naciagniety jest nadal na zakresie dla nowego
> lancucha.
To zalezy od stylu jazdy.
> - kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa.
Kranik? Mamy 21 wiek.
> W TDM OIDP
> bywalo roznie, kumpel mial wskaznik temp. silnika a do rezerwy tylko
> kontrolke, czy na odwrót? Dopiero pozniej to chyba zmienili.
Masz komputer. 900 to wtryskowy motocykl.
> - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.
> Chocby wymiana uszczelniaczy zawieszenia - rury widelca rozkrecasz
> jedna nakretka od dolu i masz obie czesci w reku. W TDM bardzo trudno
> poradzic sobie bez klucza rurowego do blokowania nakretki wewnatrz
> lagi. Niby drobiazg, ale jak sobie je wszystkie poskladalem, to juz
> wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
> kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)
LOL, co ty gadasz! Zawieszenie w b12 sie da tak rozlozyc, bo jest
PRYMITYWNE jak w gs500. Zaden cartridge nie rozklada sie latwo, bo jest
zlozony i znacznie lepszy. Pierwszy raz widze zeby ktos z archaicznego
zawieszenia bez jakiejkolwiek regulacji robil zalete bo sie dobrze
rozklada, heheh.
A nawiasem mowiac uszczelniacze wymienia sie bez rozkladania zawieszen.
Dawno nie czytalem tak tendencyjnego posta, hehe. Faktycznie posiadaczom
b12 cos sie w glowach robi:) Zapomniales za to wymienic powazniejszych i
prawdziwych wad tego motocykla.
I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
ostatnim b12, wiec pasuje.
K.14.
-
8. Data: 2009-08-07 10:56:11
Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
Od: Norbi <n...@o...pl>
kocyk pisze:
>> - nie ma centralnej stopki !!! - w turytycznym za zalozenia
>> motocyklu!!! (ponoc kupic mozna ale kasa straszna jak za kawalek
>> pospawanej rurki)
>
> XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
> pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.
>
Musi ze moj popsuty jakis bo centralke ma...
Norbi
BLACK XX'03
-
9. Data: 2009-08-07 11:10:51
Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
EloU!
"Norbi" <n...@o...pl> wrote in message
news:h5h1cn$2nk$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> kocyk pisze:
>
>>> - nie ma centralnej stopki !!! - w turytycznym za zalozenia
>>> motocyklu!!! (ponoc kupic mozna ale kasa straszna jak za kawalek
>>> pospawanej rurki)
>>
>> XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
>> pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.
>>
>
> Musi ze moj popsuty jakis bo centralke ma...
A Ty nowego zes salonu kupiles?
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
10. Data: 2009-08-07 11:21:23
Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
Od: kocyk <k...@Z...pl>
Kefir wrote:
> EloU!
> "Norbi" <n...@o...pl> wrote in message
> news:h5h1cn$2nk$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>> kocyk pisze:
>>
>>>> - nie ma centralnej stopki !!! - w turytycznym za zalozenia
>>>> motocyklu!!! (ponoc kupic mozna ale kasa straszna jak za kawalek
>>>> pospawanej rurki)
>>>
>>> XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
>>> pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.
>>
>> Musi ze moj popsuty jakis bo centralke ma...
>
> A Ty nowego zes salonu kupiles?
Byc moze, ze sie jeblem i iks akurat tez w serii ma, nie zmienia to
faktu, ze to wyjatek od reguly a nie standard.
K.