  • 1. Data: 2009-08-04 07:56:14
    Temat: DL1000 vs. Varadero - dylemat odwieczny co ?
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    No właśnie jak w temacie.
    Mam zamiar nabyć kolejnego sprzęta,
    wybór padł na turystyczne enduro - chyba ?
    Pod uwagę biorę 2 modele Varadero po 2003r.
    lub V-Strom DL1000. Niestety BMW 1150GS to już wyższa półka cenowa.
    A może się mylę w wyborze, może lepiej np B12, Fazer 1k ???
    Preferowana pozycja wyprostowana, komfort dla plecaka.
    Przelotowe w granicach 120-130.

    Pytanie krótkie.
    Wasze opinie , osądy , porady.

    --
    Sysek
    Jeszcze dzisiaj Szerszeń 900.

  • 2. Data: 2009-08-04 08:10:04
    Temat: Re: DL1000 vs. Varadero - dylemat odwieczny co ?
    Od: fv <f...@c...com>

    Sysek wrote:
    > wybór padł na turystyczne enduro - chyba ?

    Tak albo nie. Te ciężkie kloce mają sporo wad w porównaniu z Hornetem.

    > Preferowana pozycja wyprostowana, komfort dla plecaka.

    Yamaha FJR 1300.

    > Przelotowe w granicach 120-130.

    Z owiewką zaczyna się jeździć sporo szybciej. Od razu zaznacz, że tak będzie a
    dowiesz się wielu
    ciekawych rzeczy o turbulencjach na kasku pasażera czy słabych hamulcach. Prędkości
    zdecydowanie za mało do turystyki - więc po co ci taka ciężka krowa?

    > Wasze opinie , osądy , porady.

    Zdecyduj się po co ci motocykl. Jeśli będziesz go używał po mieście, bierz pod uwagę
    jak trudno się
    jeździ ciężkim motocyklem w korku. Jeśli będziesz jechał w trasy do 300km dziennie to
    nie kieruj się
    rozumem tylko sercem, bo nawet na GS500 taki dystans jest lajtowy(*).

    Jak chcesz jeździć powyżej 600km dziennie z pasażerem to też napisz, bo do tego
    potrzebny jest już
    sprzęt specjalistyczny i każdy detal ma znaczenie.

    * bo to kierownik i pasażer są turystyczni a nie tylko motocykl
    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 3. Data: 2009-08-04 08:19:53
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    fv pisze:

    > Tak albo nie. Te ciężkie kloce mają sporo wad w porównaniu z Hornetem.

    Może i mają , ale hornet to jazda solo po mieście i zdania nie zmienię.

    > Yamaha FJR 1300.

    Jakoś mi się nie podoba i straszna krowa.

> [...]
    > zdecydowanie za mało do turystyki - więc po co ci taka ciężka krowa?

    ?? Dlaczego za mało , jakoś do tej pory tak latam wycieczkowo i nie
    narzekam , warto czasami spojrzeć na około a nie tylko zap...

> [...]
    to nie kieruj się
    > rozumem tylko sercem, bo nawet na GS500 taki dystans jest lajtowy(*).

    To i komarkiem dojedziesz wszędzie. Chodzi o komfort i wygodę oraz
    pakowność. Ma być lajtowo i max komfortowo.

    > Jak chcesz jeździć powyżej 600km dziennie z pasażerem to też napisz, bo do tego
    potrzebny jest już
    > sprzęt specjalistyczny i każdy detal ma znaczenie.

    Przecież to 2x300 :)

  • 4. Data: 2009-08-04 08:30:49
    Od: fv <f...@c...com>

    Sysek wrote:

    > ?? Dlaczego za mało , jakoś do tej pory tak latam wycieczkowo i nie
    > narzekam , warto czasami spojrzeć na około a nie tylko zap...

    Może się nie zrozumieliśmy co do przelotówki, z mojej winy zresztą. Od razu
    pomyślałem o drogach
    głównych, trasach szybkiego ruchu itp. Tak normalnie po kraju, po pustej drodze
    trzycyfrowej -
    oczywiście tyle wystarcza ;-)

    > Przecież to 2x300 :)

    Tylko że w zależności od sprzętu i ciuchów te drugie 300 może być w zakresie "oj robi
    się ciężko" do
    "pie***, dalej nie jadę".

    Po 500 km nabierają wagi takie szczegóły jak lekkie zagniecenie skóry rękawiczki czy
    delikatne
    wibracje podnóżka pasażera po stronie wydechu. Po takim dystansie drobne różnice w
    pracy zawieszeń
    czy nawet delikatnie zbyt małe napięcie łańcucha powodują dotkliwe uciążliwości.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 5. Data: 2009-08-04 08:37:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Sie, 09:56, Sysek <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Pod uwagę biorę 2 modele Varadero po 2003r.
    > lub V-Strom DL1000. Niestety BMW 1150GS to już wyższa półka cenowa.

    A przejechałeś się nimi?
    Pisałem kiedyś o moich próbach na visromie, to moto
    jest straszliwe, fstrzonsajonce, tragiczne :>
    Oczywiście opinia skrajnie subiektywna :>

    > A może się mylę w wyborze, może lepiej np B12, Fazer 1k ???
    > Preferowana pozycja wyprostowana, komfort dla plecaka.

    Ile cm mierzy plecak?
    Niech posadzi dupcię z tyłu i zobaczy na swe nogi.
    Jak będą zgięte mocno w kolanach to padaka nie nadaje się.
    Moja kobita na xx-ie ledwo dojechała do Niemcowa (800km)
    bo nogi drętwiały i trzeba było co 100km robić przerwę.

    > Wasze opinie , osądy , porady.

    Kupse tigera, 2005-2006 :>

    Pozdrawiam
    Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
    --
    Kawidlo GPZ 550 '82
    Tygrys '05

  • 6. Data: 2009-08-04 08:41:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Sie, 10:10, fv <f...@c...com> wrote:

    > Zdecyduj się po co ci motocykl. Jeśli będziesz go używał po mieście, bierz pod
    uwagę jak trudno się
    > jeździ ciężkim motocyklem w korku.

    Heu? To musi co ja inny jestem bo mi się wyśmienicie
    jeździ w korkach na mastodoncie, a jak mi odwali
    to wpycham się tam gdzie skutersy wymiękają ;)

  • 7. Data: 2009-08-04 08:42:42
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    fv pisze:
> [...]
    > zdecydowanie za mało do turystyki - więc po co ci taka ciężka krowa?

    Bardzo odważna teoria. Wiesz, znam sporo ludzi, którzy mimo owiewek nie
    jeżdżą szybciej turystycznie. Zwłaszcza w dwie osoby z bagażami.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 8. Data: 2009-08-04 08:48:44
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    fv napisał(a):

    [blaaa]

    jestes moim idolem :)

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 9. Data: 2009-08-04 08:48:50
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 4 Sie, 10:37, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
    > Pisałem kiedyś o moich próbach na visromie, to moto
    > jest straszliwe, fstrzonsajonce, tragiczne :>

    Sam jesteś fszczonsająco tragiczny :)

    > Kupse tigera, 2005-2006 :>

    Kupse dwa. Drugi będzie na części :))

    --
    Nikanor [DL650...]

  • 10. Data: 2009-08-04 08:53:15
    Od: n...@s...com

    On Tue, 4 Aug 2009 01:41:55 -0700 (PDT), Lisciasty <l...@p...pl>
    wrote:

    >Heu? To musi co ja inny jestem bo mi się wyśmienicie

    Nie jestes inny, tylko kolega fv chyba dluzej nie pojezdzil zadna
    krowicha. A bez obycia z mastodontami strach sie przeciskac.

    pozdr
    newrom
    PS. ja bym bral wiadro, bo chąda. a wisrom jest do tego brzydki jak
    sredniowieczna kupa.
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!