-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: kocyk <k...@Z...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: TDM 850 vs B12 S
Date: Fri, 07 Aug 2009 11:51:18 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 137
Message-ID: <h5gti7$ob6$1@news.onet.pl>
References: <h597r5$74i$1@inews.gazeta.pl> <h5982e$8dc$1@inews.gazeta.pl>
<h5elvh$qpl$1@news.onet.pl>
<d...@r...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 77-253-58-190.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1249638791 24934 77.253.58.190 (7 Aug 2009 09:53:11 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Aug 2009 09:53:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
In-Reply-To: <d...@r...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:606900
[ ukryj nagłówki ]zbyhoo wrote:
> On 6 Sie, 15:31, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:
>
>
>> Wedle polatania po winklach, TDM bedzie zwinniejszy, duzo lepszy haulcowo
>> (monobloki z R!) i zawieszeniowo.
>
> Uwazasz, ze 6-tloczkowe zaciski rodem z Hayabusy tak slabo hamuja?
Ja, ja tak uwazam.
> Owszem, heble TDM 900 sa znacznie bardziej ostre, B12 wymaga
> mocniejszej dloni przy ostrym hamowaniu, ale nie sadze by drogi
> hamowania obu maszyn sie roznily. Skutecznosc podobna, tylko Yamahy
> biora szybciej, Suzuki lagodniej
Heble suzuki sa drewniane, niedozowalne, nie gwarantuja zaufania w
sytuacji awaryjnej.
>> Z pewnoscia mocniejszy i szybszy lecz sporo
>> ciezszy. Z pewnoscia wymaga czestszej obslugi (koszt). Szybciej takze
>> skonsumuje opony (koszt).
>
> Sie absolutnie nie zgodze. Zawory w B12 co 12 kkm, za to srubki i sam
> mozesz wszystko zrobic, budowa prosta niemal jak w WSK. TDM co 42 kkm,
> ale trzeba juz szukac plytek, a do wymiany zdemontowac niewiadomoco.
Znaczy nie rozumiem, co to jest to niewiadomo co? To samo, co w kazdym
plytkowym motocyklu.
> TDM to udany motocykl i laczy wiele, pozornie sprzecznych cech. Ale
> stopien technicznego popieprzenia w tym motocyklu jest zdecydowanie
> zbyt wysoki. Z najciekawszych:
> - nie ma centralnej stopki !!! - w turytycznym za zalozenia
> motocyklu!!! (ponoc kupic mozna ale kasa straszna jak za kawalek
> pospawanej rurki)
XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.
> - zeby wyjac aku, chocby na zime, trzeba odkrecic gorne mocowanie
> amortyzatora
W zadnym motocyklu nie wyjmuje aku na zime, ale jak sobie przypominam w
tdmie wyjmowal sie zupelnie zwyczajnie.
> - procedura kontroli poziomu oleju silnikowego to jakis debilizm
> (mysle tu o 4TX, nie wiem jak jest w 900), po co tu komu sucha miska?
Zeby zyskac przeswit? Procedura jest taka sama, jak w kazdym
samochodzie. A sucha miska ma kupe zalet. Np mozna jezdzic bez problemu
z polowa oleju.
> - dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
> trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu.
Dokladnie tak, jak w kazdej fauce. Dokuczliwe to pojecie wzgledne,
przejedz sie ktmem.
> W Bandicie po prostu
> odkrecasz gaz i jedziesz - na piatym biegu od 60 km/h do maksimum (raz
> zobaczylem 240 i nie wiem do dzis ile jeszcze pojedzie). Sprobuj na
> TDM przy 60 km/h i piatym biegu odkrecic gaz :-)
Sprobuj w dowolnej fauce. Nie bardzo rozumiem takie pretensje, ze
motocykl z silnikiem innym niz r4 nie zachowuje sie jak r4.
> Przy Yamasze B12
> jedzie jak pedzony elektrycznie,
Wlasnie, ciesze sie ze wspomiales o tej wadzie B12.
> ma niesamowity zakres uzytecznych
> obrotow. Korek czy inna parada to tylko operowanie gazem, żadnego
> polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
> dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe
Tu sie zgodze po raz pierwszy, wtryskowy motocykl wymaga polsprzegla w
korku.
> - spalanie TDM na tym samym poziomie co B12 - przy podobnym stylu
> jazdy. Kumpla 4TX palila miedzy 5,4 a 6, moj B12 bierze dokladnie tyle
> samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
> razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po
> co?
A powiedz mi co daja osiagi w turystyce? Bo ja nie wiem. Malo tego,
obecnie szukam do turystyki motocykla o osiagach tdm, jako zupelnie
wystarczajacych.
> - szybkie zuzywanie opon w B12 to tez mit, sam troche sie tego balem i
> okazalo sie - zupelnie niepotrzebnie. Oczywiscie zakladajac normalna,
> codzienna eksploatacje, jak pisze Rychoo. Z tylu moj Metzeler Z6
> zrobil juz 9 tys km i spokojnie wystarczy do 15 tys km. Poza tym opon
> przednich 17" (B12) jest o niebo wiecej niz 18", ktorych wymaga TDM. W
> oponach 17" mozna wybierac jak w ulegalkach, przy nizszym budzecie -
> rowniez w uzywanych. Naped - tu uwaga - DOBRY - robi lekko 30 kkm. Moj
> ma ok 15 kkm i raz naciagniety jest nadal na zakresie dla nowego
> lancucha.
To zalezy od stylu jazdy.
> - kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa.
Kranik? Mamy 21 wiek.
> W TDM OIDP
> bywalo roznie, kumpel mial wskaznik temp. silnika a do rezerwy tylko
> kontrolke, czy na odwrót? Dopiero pozniej to chyba zmienili.
Masz komputer. 900 to wtryskowy motocykl.
> - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.
> Chocby wymiana uszczelniaczy zawieszenia - rury widelca rozkrecasz
> jedna nakretka od dolu i masz obie czesci w reku. W TDM bardzo trudno
> poradzic sobie bez klucza rurowego do blokowania nakretki wewnatrz
> lagi. Niby drobiazg, ale jak sobie je wszystkie poskladalem, to juz
> wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
> kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)
LOL, co ty gadasz! Zawieszenie w b12 sie da tak rozlozyc, bo jest
PRYMITYWNE jak w gs500. Zaden cartridge nie rozklada sie latwo, bo jest
zlozony i znacznie lepszy. Pierwszy raz widze zeby ktos z archaicznego
zawieszenia bez jakiejkolwiek regulacji robil zalete bo sie dobrze
rozklada, heheh.
A nawiasem mowiac uszczelniacze wymienia sie bez rozkladania zawieszen.
Dawno nie czytalem tak tendencyjnego posta, hehe. Faktycznie posiadaczom
b12 cos sie w glowach robi:) Zapomniales za to wymienic powazniejszych i
prawdziwych wad tego motocykla.
I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
ostatnim b12, wiec pasuje.
K.14.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.08.09 10:56 Norbi
- 07.08.09 11:10 Kefir
- 07.08.09 11:21 kocyk
- 07.08.09 11:35 Kefir
- 07.08.09 12:18 Seba
- 07.08.09 12:23 kocyk
- 07.08.09 12:27 Seba
- 07.08.09 12:32 Qlfon
- 07.08.09 12:32 kocyk
- 07.08.09 12:37 Seba
- 07.08.09 12:58 kocyk
- 07.08.09 13:01 Seba
- 07.08.09 13:06 Norbi
- 07.08.09 13:07 Kefir
- 07.08.09 13:07 Norbi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=