    From: kocyk <k...@Z...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: TDM 850 vs B12 S
    Date: Fri, 07 Aug 2009 11:51:18 +0200

    zbyhoo wrote:

    > Uwazasz, ze 6-tloczkowe zaciski rodem z Hayabusy tak slabo hamuja?

    Ja, ja tak uwazam.

    > Owszem, heble TDM 900 sa znacznie bardziej ostre, B12 wymaga
    > mocniejszej dloni przy ostrym hamowaniu, ale nie sadze by drogi
    > hamowania obu maszyn sie roznily. Skutecznosc podobna, tylko Yamahy
    > biora szybciej, Suzuki lagodniej

    Heble suzuki sa drewniane, niedozowalne, nie gwarantuja zaufania w
    sytuacji awaryjnej.

    > Sie absolutnie nie zgodze. Zawory w B12 co 12 kkm, za to srubki i sam
    > mozesz wszystko zrobic, budowa prosta niemal jak w WSK. TDM co 42 kkm,
    > ale trzeba juz szukac plytek, a do wymiany zdemontowac niewiadomoco.

    Znaczy nie rozumiem, co to jest to niewiadomo co? To samo, co w kazdym
    plytkowym motocyklu.

    > TDM to udany motocykl i laczy wiele, pozornie sprzecznych cech. Ale
    > stopien technicznego popieprzenia w tym motocyklu jest zdecydowanie
    > zbyt wysoki. Z najciekawszych:
    > - nie ma centralnej stopki !!! - w turytycznym za zalozenia
    > motocyklu!!! (ponoc kupic mozna ale kasa straszna jak za kawalek
    > pospawanej rurki)

    XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
    pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.

    > - zeby wyjac aku, chocby na zime, trzeba odkrecic gorne mocowanie
    > amortyzatora

    W zadnym motocyklu nie wyjmuje aku na zime, ale jak sobie przypominam w
    tdmie wyjmowal sie zupelnie zwyczajnie.

    > - procedura kontroli poziomu oleju silnikowego to jakis debilizm
    > (mysle tu o 4TX, nie wiem jak jest w 900), po co tu komu sucha miska?

    Zeby zyskac przeswit? Procedura jest taka sama, jak w kazdym
    samochodzie. A sucha miska ma kupe zalet. Np mozna jezdzic bez problemu
    z polowa oleju.

    > - dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
    > trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu.

    Dokladnie tak, jak w kazdej fauce. Dokuczliwe to pojecie wzgledne,
    przejedz sie ktmem.

    > W Bandicie po prostu
    > odkrecasz gaz i jedziesz - na piatym biegu od 60 km/h do maksimum (raz
    > zobaczylem 240 i nie wiem do dzis ile jeszcze pojedzie). Sprobuj na
    > TDM przy 60 km/h i piatym biegu odkrecic gaz :-)

    Sprobuj w dowolnej fauce. Nie bardzo rozumiem takie pretensje, ze
    motocykl z silnikiem innym niz r4 nie zachowuje sie jak r4.

    > Przy Yamasze B12
    > jedzie jak pedzony elektrycznie,

    Wlasnie, ciesze sie ze wspomiales o tej wadzie B12.

    > ma niesamowity zakres uzytecznych
    > obrotow. Korek czy inna parada to tylko operowanie gazem, żadnego
    > polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
    > dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe

    Tu sie zgodze po raz pierwszy, wtryskowy motocykl wymaga polsprzegla w
    korku.

    > - spalanie TDM na tym samym poziomie co B12 - przy podobnym stylu
    > jazdy. Kumpla 4TX palila miedzy 5,4 a 6, moj B12 bierze dokladnie tyle
    > samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
    > razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po
    > co?

    A powiedz mi co daja osiagi w turystyce? Bo ja nie wiem. Malo tego,
    obecnie szukam do turystyki motocykla o osiagach tdm, jako zupelnie
    wystarczajacych.

    > - szybkie zuzywanie opon w B12 to tez mit, sam troche sie tego balem i
    > okazalo sie - zupelnie niepotrzebnie. Oczywiscie zakladajac normalna,
    > codzienna eksploatacje, jak pisze Rychoo. Z tylu moj Metzeler Z6
    > zrobil juz 9 tys km i spokojnie wystarczy do 15 tys km. Poza tym opon
    > przednich 17" (B12) jest o niebo wiecej niz 18", ktorych wymaga TDM. W
    > oponach 17" mozna wybierac jak w ulegalkach, przy nizszym budzecie -
    > rowniez w uzywanych. Naped - tu uwaga - DOBRY - robi lekko 30 kkm. Moj
    > ma ok 15 kkm i raz naciagniety jest nadal na zakresie dla nowego
> [...]

    To zalezy od stylu jazdy.

    > - kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa.

    Kranik? Mamy 21 wiek.

    > W TDM OIDP
    > bywalo roznie, kumpel mial wskaznik temp. silnika a do rezerwy tylko
    > kontrolke, czy na odwrót? Dopiero pozniej to chyba zmienili.

    Masz komputer. 900 to wtryskowy motocykl.

    > - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.

    Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.

    > Chocby wymiana uszczelniaczy zawieszenia - rury widelca rozkrecasz
    > jedna nakretka od dolu i masz obie czesci w reku. W TDM bardzo trudno
    > poradzic sobie bez klucza rurowego do blokowania nakretki wewnatrz
    > lagi. Niby drobiazg, ale jak sobie je wszystkie poskladalem, to juz
    > wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
    > kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)

    LOL, co ty gadasz! Zawieszenie w b12 sie da tak rozlozyc, bo jest
    PRYMITYWNE jak w gs500. Zaden cartridge nie rozklada sie latwo, bo jest
    zlozony i znacznie lepszy. Pierwszy raz widze zeby ktos z archaicznego
    zawieszenia bez jakiejkolwiek regulacji robil zalete bo sie dobrze
    rozklada, heheh.
    A nawiasem mowiac uszczelniacze wymienia sie bez rozkladania zawieszen.

    Dawno nie czytalem tak tendencyjnego posta, hehe. Faktycznie posiadaczom
    b12 cos sie w glowach robi:) Zapomniales za to wymienic powazniejszych i
    prawdziwych wad tego motocykla.

    I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
    ostatnim b12, wiec pasuje.
    K.14.