-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!r36g2000vbn.googlegroups.com!not-for-mail
From: zbyhoo <z...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: TDM 850 vs B12 S
Date: Thu, 6 Aug 2009 15:05:12 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 69
Message-ID: <d...@r...googlegroups.com>
References: <h597r5$74i$1@inews.gazeta.pl> <h5982e$8dc$1@inews.gazeta.pl>
<h5elvh$qpl$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 77.223.200.81
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1249596312 6628 127.0.0.1 (6 Aug 2009 22:05:12 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Aug 2009 22:05:12 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: r36g2000vbn.googlegroups.com; posting-host=77.223.200.81;
posting-account=X4SFwgoAAAA69q729BwiQUibBWMNL67f
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Opera/9.62 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.1.1,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:606874
[ ukryj nagłówki ]On 6 Sie, 15:31, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:
> Wedle polatania po winklach, TDM bedzie zwinniejszy, duzo lepszy haulcowo
> (monobloki z R!) i zawieszeniowo.
Uwazasz, ze 6-tloczkowe zaciski rodem z Hayabusy tak slabo hamuja?
Owszem, heble TDM 900 sa znacznie bardziej ostre, B12 wymaga
mocniejszej dloni przy ostrym hamowaniu, ale nie sadze by drogi
hamowania obu maszyn sie roznily. Skutecznosc podobna, tylko Yamahy
biora szybciej, Suzuki lagodniej
> Z pewnoscia mocniejszy i szybszy lecz sporo
> ciezszy. Z pewnoscia wymaga czestszej obslugi (koszt). Szybciej takze
> skonsumuje opony (koszt).
Sie absolutnie nie zgodze. Zawory w B12 co 12 kkm, za to srubki i sam
mozesz wszystko zrobic, budowa prosta niemal jak w WSK. TDM co 42 kkm,
ale trzeba juz szukac plytek, a do wymiany zdemontowac niewiadomoco.
TDM to udany motocykl i laczy wiele, pozornie sprzecznych cech. Ale
stopien technicznego popieprzenia w tym motocyklu jest zdecydowanie
zbyt wysoki. Z najciekawszych:
- nie ma centralnej stopki !!! - w turytycznym za zalozenia
motocyklu!!! (ponoc kupic mozna ale kasa straszna jak za kawalek
pospawanej rurki)
- zeby wyjac aku, chocby na zime, trzeba odkrecic gorne mocowanie
amortyzatora
- procedura kontroli poziomu oleju silnikowego to jakis debilizm
(mysle tu o 4TX, nie wiem jak jest w 900), po co tu komu sucha miska?
- dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu. W Bandicie po prostu
odkrecasz gaz i jedziesz - na piatym biegu od 60 km/h do maksimum (raz
zobaczylem 240 i nie wiem do dzis ile jeszcze pojedzie). Sprobuj na
TDM przy 60 km/h i piatym biegu odkrecic gaz :-) Przy Yamasze B12
jedzie jak pedzony elektrycznie, ma niesamowity zakres uzytecznych
obrotow. Korek czy inna parada to tylko operowanie gazem, żadnego
polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe
- spalanie TDM na tym samym poziomie co B12 - przy podobnym stylu
jazdy. Kumpla 4TX palila miedzy 5,4 a 6, moj B12 bierze dokladnie tyle
samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po
co?
- szybkie zuzywanie opon w B12 to tez mit, sam troche sie tego balem i
okazalo sie - zupelnie niepotrzebnie. Oczywiscie zakladajac normalna,
codzienna eksploatacje, jak pisze Rychoo. Z tylu moj Metzeler Z6
zrobil juz 9 tys km i spokojnie wystarczy do 15 tys km. Poza tym opon
przednich 17" (B12) jest o niebo wiecej niz 18", ktorych wymaga TDM. W
oponach 17" mozna wybierac jak w ulegalkach, przy nizszym budzecie -
rowniez w uzywanych. Naped - tu uwaga - DOBRY - robi lekko 30 kkm. Moj
ma ok 15 kkm i raz naciagniety jest nadal na zakresie dla nowego
lancucha.
- kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa. W TDM OIDP
bywalo roznie, kumpel mial wskaznik temp. silnika a do rezerwy tylko
kontrolke, czy na odwrót? Dopiero pozniej to chyba zmienili.
- generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
Chocby wymiana uszczelniaczy zawieszenia - rury widelca rozkrecasz
jedna nakretka od dolu i masz obie czesci w reku. W TDM bardzo trudno
poradzic sobie bez klucza rurowego do blokowania nakretki wewnatrz
lagi. Niby drobiazg, ale jak sobie je wszystkie poskladalem, to juz
wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)
Pozdro
______
zbyhoo
GSF 1200S K1
SHL i MZ TS czekaja - no to se jeszcze poczekaja :-)
Olkusz/Dabrowa Gornicza
Następne wpisy z tego wątku
- 07.08.09 07:51 Kefir
- 07.08.09 09:51 kocyk
- 07.08.09 10:56 Norbi
- 07.08.09 11:10 Kefir
- 07.08.09 11:21 kocyk
- 07.08.09 11:35 Kefir
- 07.08.09 12:18 Seba
- 07.08.09 12:23 kocyk
- 07.08.09 12:27 Seba
- 07.08.09 12:32 Qlfon
- 07.08.09 12:32 kocyk
- 07.08.09 12:37 Seba
- 07.08.09 12:58 kocyk
- 07.08.09 13:01 Seba
- 07.08.09 13:06 Norbi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=