-
1. Data: 2010-05-03 20:29:49
Temat: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>
Witam,
Jako iz perspektywa wymiany wehikulu zrobila sie blizsza niz
dotychczas, zaczalem sie blizej przygladac - pierwotnie za kompaktem
(lub klasa B) z benzyna ~100KM, ale ostatnio rowniez za dieslem.
Te ktore podobaly mi sie najbardziej, czyli Alfa 147 i Fiat Stilo z
JTD, odpadly ze wzgledu na zawieszenie / elektryke, wiec zaczalem
szukac dalej.
Wyluskalem Ibize IV 1.9 TDI 101-130KM, Leona I 1.9TDI 110KM, Astre H
1.9 CDTI i Civica VII 1.7 CTDI.
Ktora konstrukcja jest obiektywnie najlepsza? :) Wiem, glupie pytanie,
ale nie wiem jak je inaczej zadac.
Ktory silnik pracuje najkulturalniej, jest najmniej podatny na awarie i
najszybciej sie bedzie rozgrzewal (1.7, bo jest mniejszy?).
O CDTI wiem, ze to JTD, ktore z tego co slyszalem ciesza sie dobra
opinia. Co do TDI to ostatnio gadalem z gosciem typu 'TYLKO TEDEJI VP,
a PD TO ZUOOOOO!!!111jedenjeden' wiec w sumie to nic nie wiem w temacie
;p. Konstrukcji w japonczyku nie znam w ogole.
I czy jest sens ladowac sie w takie cudo za 20-25kpln?
Czy lepiej poszukac Ibizy 1.4 benz albo Civica 1.4/1.6?
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
-
2. Data: 2010-05-04 10:38:04
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
> Witam,
>
> Jako iz perspektywa wymiany wehikulu zrobila sie blizsza niz
> dotychczas, zaczalem sie blizej przygladac - pierwotnie za kompaktem
> (lub klasa B) z benzyna ~100KM, ale ostatnio rowniez za dieslem.
>
> Te ktore podobaly mi sie najbardziej, czyli Alfa 147 i Fiat Stilo z
> JTD, odpadly ze wzgledu na zawieszenie / elektryke, wiec zaczalem
> szukac dalej.
>
> Wyluskalem Ibize IV 1.9 TDI 101-130KM, Leona I 1.9TDI 110KM, Astre H
> 1.9 CDTI i Civica VII 1.7 CTDI.
>
> Ktora konstrukcja jest obiektywnie najlepsza? :) Wiem, glupie pytanie,
> ale nie wiem jak je inaczej zadac.
> Ktory silnik pracuje najkulturalniej, jest najmniej podatny na awarie i
> najszybciej sie bedzie rozgrzewal (1.7, bo jest mniejszy?).
Nie będzie się szybciej rozgrzewał, a może być że wręcz wolniej jak ma
większą sprawność. Myślę, że ewentualna różnica w podobnych warunkach
eksplatacji będzie nieistotna.
> O CDTI wiem, ze to JTD, ktore z tego co slyszalem ciesza sie dobra
> opinia. Co do TDI to ostatnio gadalem z gosciem typu 'TYLKO TEDEJI VP,
> a PD TO ZUOOOOO!!!111jedenjeden' wiec w sumie to nic nie wiem w temacie
Bzdura. Pompowtrysk nie jest istotnie mniej trwały od konstrukcji na pompie,
ten sam poziom mniej więcej. Zaletą jest większy moment. A w razie awarii
pompowtryskiwacze można wymieniać pojedynczo.
> ;p. Konstrukcji w japonczyku nie znam w ogole.
Ja też, ale jakoś kojarzy mi się rozwinięcie znanego z dobrych opinii
silnika ISUZU
> I czy jest sens ladowac sie w takie cudo za 20-25kpln?
> Czy lepiej poszukac Ibizy 1.4 benz albo Civica 1.4/1.6?
>
Jeśli chodzi o te wymienione wcześniej to szukałbym leona TDI. Moim zdaniem
całkiem z zewnątrz ładnie wygląda (najlepiej z nich wszystkich). Środek
całkiem ok. Jeździ też nieźle.
-
3. Data: 2010-05-04 11:00:47
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: Tatanka <t...@w...pl>
On 4 Maj, 10:38, "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_sh...@poczta.wp.pl>
wrote:
> > Witam,
> Bzdura. Pompowtrysk nie jest istotnie mniej trwały od konstrukcji na pompie,
> ten sam poziom mniej więcej. Zaletą jest większy moment. A w razie awarii
> pompowtryskiwacze można wymieniać pojedynczo.
>
Pewien jestes ze pojedynczo? Bo ja slyszalem ze musza wykazywac rowny
stopien zuzycia, wiec jak jeden to wszystkie.
-
4. Data: 2010-05-04 11:01:30
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: "J_K_K" <J...@i...fm>
Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
wiadomości news:hromce$t15$1@inews.gazeta.pl...
> Jeśli chodzi o te wymienione wcześniej to szukałbym leona TDI. Moim
> zdaniem całkiem z zewnątrz ładnie wygląda (najlepiej z nich wszystkich).
Jak dla kogo.
Dla mnie tył ma tragiczny ;-)
Pzdr
JKK
-
5. Data: 2010-05-04 13:01:37
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
Użytkownik "Tatanka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3c09100b-75c6-4b31-83cc-c4d952b90874@j33g2000yq
n.googlegroups.com...
On 4 Maj, 10:38, "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_sh...@poczta.wp.pl>
wrote:
> > Witam,
> Bzdura. Pompowtrysk nie jest istotnie mniej trwały od konstrukcji na
> pompie,
> ten sam poziom mniej więcej. Zaletą jest większy moment. A w razie awarii
> pompowtryskiwacze można wymieniać pojedynczo.
>
Pewien jestes ze pojedynczo? Bo ja slyszalem ze musza wykazywac rowny
stopien zuzycia, wiec jak jeden to wszystkie.
Mi mechanicy tłumaczyli, że można pojedynczo. Na forum golfa potwierdzali,
choć oczywiście nie wykluczam przypadku, że nie da się ich zestroić i wtedy
trzeba wszystkie.
-
6. Data: 2010-05-04 15:44:05
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: to <t...@a...xyz>
Rafał Grzelak wrote:
> Wyluskalem Ibize IV 1.9 TDI 101-130KM, Leona I 1.9TDI 110KM, Astre H 1.9
> CDTI i Civica VII 1.7 CTDI.
Miałem kontakt z 1,9 CDTI w wersji 8v i 16v. Bardzo przyjemny silnik,
trwały, dobrze się chipuje, w miarę cichy, w każdym razie dla mnie jego
dźwięk nie denerwuje. Co do 1,9 TDI w Leonie to jeśli jest to ten sam
silnik co w Octavii, to dynamika jest ok, spalanie b. niskie, natomiast
kultura pracy bardzo męcząca, że się tak wyrażę. O Civiku się nie
wypowiem bo nie jeździłem.
--
cokolwiek
-
7. Data: 2010-05-04 16:32:04
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
to pisze:
> Miałem kontakt z 1,9 CDTI w wersji 8v i 16v. Bardzo przyjemny silnik,
> trwały, dobrze się chipuje, w miarę cichy, w każdym razie dla mnie jego
> dźwięk nie denerwuje.
nic dziwnego, to znany we fiacie pod nazwą JTD lub multijet silnik.
Co do 1,9 TDI w Leonie to jeśli jest to ten sam
> silnik co w Octavii, to dynamika jest ok, spalanie b. niskie, natomiast
> kultura pracy bardzo męcząca, że się tak wyrażę.
jeśli PD będzie głośniejszy, jeśli starsza konstrukcja (ale chyba od
dawna tego motoru już nie montują) to faktycznie ekonomiczny, cholernie
trwały, dynamiczny ale kultura pracy rodem z ciągnika. Takie wrażenia
mam po przesiadce do caddy tdi z saaba który ma silnik fiata:)
--
krzysiek82
-
8. Data: 2010-05-04 16:38:12
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: to <t...@a...xyz>
krzysiek82 wrote:
> jeśli PD będzie głośniejszy, jeśli starsza konstrukcja (ale chyba od
> dawna tego motoru już nie montują) to faktycznie ekonomiczny, cholernie
> trwały, dynamiczny ale kultura pracy rodem z ciągnika. Takie wrażenia
> mam po przesiadce do caddy tdi z saaba który ma silnik fiata:)
W tej Octavii jest jeszcze chyba pompa rotacyjna, czy jak to się tam
zwie. Wrażenia słuchowe są bardzo irytujące...
--
cokolwiek
-
9. Data: 2010-05-04 18:56:31
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-05-04 16:38, to pisze:
> krzysiek82 wrote:
>
>> jeśli PD będzie głośniejszy, jeśli starsza konstrukcja (ale chyba od
>> dawna tego motoru już nie montują) to faktycznie ekonomiczny, cholernie
>> trwały, dynamiczny ale kultura pracy rodem z ciągnika. Takie wrażenia
>> mam po przesiadce do caddy tdi z saaba który ma silnik fiata:)
>
> W tej Octavii jest jeszcze chyba pompa rotacyjna, czy jak to się tam
> zwie. Wrażenia słuchowe są bardzo irytujące...
>
Jak dla Ciebie Octavia TDI na VP jest głośna to wsiądź w Golfa 3 TDI ;)
Niepamiętam jak to było w golfie 2 dieslu, ale pewnie nie ciszej, jak
nie głośniej :D
Pozdrawiam !!
-
10. Data: 2010-05-04 20:38:54
Temat: Re: TDI vs CDTI vs CTDI
Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>
> Niepamiętam jak to było w golfie 2 dieslu, ale pewnie nie ciszej, jak nie
> głośniej :D
Pewnie, że ciszej. Po to w końcu powstał wtrysk pośredni. Zmiękczył i
wyciszył kulturę pracy diesli.
Z rozwojem techniki, wieloma wtryskami na jeden cykl+ normy spalin wrócił
wtrysk bezpośrdni w różnej postaci.
Ja po przesiadce z 1.6 GTD (II) na 1.9 TDI doznałem szoku jak ten drugi jest
głośny i słaby powyżej 3500 rpm.
Ten samochód poprostu hałasował i jeździł tylko w stylu taksiarskim. Dla
mnie katastrofa. W sumie nadal jeździ :-)
--
Pozdrawiam
Rafał
GG: 85456
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/
Golf III Syncro -Compsport-