-
Data: 2020-02-09 15:30:10
Temat: Re: Szybkość na przejściach
Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
> Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
> https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
>
>
> Ogólnie całość dość ciekawa.
> Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
> https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
0/2582191.jpg
>
> No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
> 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
> 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
> 10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
> ...
Jak to nie?
"PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE
Przeprowadzone badania zachowań pieszych oraz relacji pieszy-kierowca
wykazały, że pojazdy w rejonie przejść dla pieszych (na odcinku 100 m)
poruszają się z dużymi prędkościami i często przekraczającą prędkość
dozwoloną w danym obszarze. Stanowi to bardzo duże zagrożenie dla
pieszych chcących przejść przez jezdnię. Pomiary terenowe prędkości
pojazdów wykazały, że w obszarach o dopuszczalnej prędkości 50 km/h,
czyli w obszarach zlokalizowanych w miastach i małych miejscowościach,
ok. 85% zbadanych kierowców przekracza dozwoloną prędkość, a poza
obszarami zabudowanymi o dopuszczalnej prędkości 70 km/h, aż 90%
zbadanych kierowców przekracza dozwolony limit prędkości. Niewątpliwie
więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych wpływ miałoby zwiększenie
nadzoru w rejonie przejść dla pieszych (stałe i wyrywkowe kontrole
prędkości). W celu obserwacji zmiany zachowań kierowców i pieszych oraz
oceny podejmowanych działań zaradczych należy prowadzić systematyczny
monitoring prędkości w rejonie przejść. ...
"
Zgadzamy się?
"...Nie stwierdzono konfliktowych sytuacji pomiędzy pieszymi i
kierowcami, ani agresywnych zachowań. Obserwacje i badania terenowe
wykazały, że na niektórych typach przejść, kierowcy zachowują się bardzo
poprawnie i ustępują pierwszeństwa poprzez zatrzymanie się przed prawie
każdym pieszym pojawiającym się przed przejściem (95 ustąpień na 100
pieszych na przejściu). ...
"
Zgadzamy się? Kto ma to pierwszeństwo? Jakie zachowanie jest poprawne?
"...W badaniach ankietowych 78% pieszych i 72% kierowców zgodziło się ze
stwierdzeniem, że powinno się położyć większy nacisk na egzekwowanie
przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia dla pieszych
jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na
niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie
wchodzących". Ponadto 64% pieszych z dużych miast i 81% pieszych z
małych miejscowości stwierdziło, że największym problemem ich
bezpieczeństwa jest fakt, że kierowcy nie zatrzymują się, aby pieszy
mógł bezpiecznie przejść przez jezdnię ..."
Zgadzamy się? Mamy problem z tym, że nie przepuszczamy pieszych?
"Wykorzystując powyższe wnioski z przeprowadzonych badań rekomenduje się:
- zintensyfikowanie działań mających na celu radykalne zmniejszenie
rzeczywistych prędkości pojazdów w pobliżu przejść dla pieszych
szczególnie w obszarach zabudowanych w małych miejscowościach, poprzez
rozszerzenie nadzoru ..."
A przepraszam, jaki nadzór?
"...i powszechne stosowanie infrastrukturalnych środków uspokojenia
ruchu. W celu oceny skuteczności podejmowanych działań zaradczych i
obserwacji zmiany zachowań kierowców..."
Jakich to zmian oczekujemy?
" i pieszych należy prowadzić systematyczny monitoring prędkości w
rejonie przejść;"
By?
"- zaplanowanie i sukcesywne wdrażanie działań mających na celu
stworzenia pieszym warunków do bezpiecznego przekraczania jezdni w
wyznaczonych miejscach (przejściach dla pieszych). Należy
zintensyfikować działania edukacyjne mające na celu zmianę zachowań
kierowców poprzez zapoznanie ich z wpływem prędkości na bezpieczeństwo
pieszych oraz przedstawienie trudnej sytuacji pieszych, szczególnie osób
starszych i najmłodszych uczestników ruchu. Działania te powinny być
wzmocnione poprzez skuteczny nadzór w rejonie przejść dla pieszych; "
Ponownie, jaki nadzór?
No i kluczowe, jak jest tak dobrze to skąd takie wnioski?
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.20 15:31 Zenek Kapelinder
- 09.02.20 15:32 Shrek
- 09.02.20 15:42 kk
- 09.02.20 17:05 Jacek
- 09.02.20 17:19 Shrek
- 09.02.20 17:28 Mateusz Viste
- 09.02.20 18:31 Zenek Kapelinder
- 09.02.20 18:58 kk
- 09.02.20 19:20 Jacek
- 09.02.20 19:33 Jacek
- 09.02.20 19:40 Shrek
- 09.02.20 19:41 Shrek
- 09.02.20 19:43 Jacek Maciejewski
- 09.02.20 20:03 Marcin N
- 09.02.20 20:25 5020
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie