-
1. Data: 2020-02-09 14:01:10
Temat: Szybkość na przejściach
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
Ogólnie całość dość ciekawa.
Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
0/2582191.jpg
No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być
całkiem rzetelnie poprowadzone.
Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar)
i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał
mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
-
2. Data: 2020-02-09 14:25:18
Temat: Re: Szybkość na przejściach
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
> Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
> https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
>
>
> Ogólnie całość dość ciekawa.
> Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
> https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
0/2582191.jpg
>
> No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
> 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
> 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
> 10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
>
> Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być
> całkiem rzetelnie poprowadzone.
> Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar)
> i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał
> mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
> Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.
"Z wywiadów przeprowadzonych z pieszymi wynika, że:
...
- ponad 90% pieszych deklaruje, że zachowanie szczególnej ostrożności
przed przejściem jest najważniejszym obowiązkiem pieszego
...
"
Rzetelne?
-
3. Data: 2020-02-09 14:29:18
Temat: Re: Szybkość na przejściach
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
> Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
> https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
>
>
> Ogólnie całość dość ciekawa.
> Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
> https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
0/2582191.jpg
>
> No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
> 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
> 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
> 10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
>
> Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być
> całkiem rzetelnie poprowadzone.
> Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar)
> i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał
> mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
> Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.
>
>
>
"
Charakterystyka ruchu pieszego
...
Z wywiadów przeprowadzonych z pieszymi wynika, że:
...
- 78% pieszych deklaruje, że powinno się położyć większy nacisk na
egzekwowanie przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia
dla pieszych jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na
niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie
wchodzących".
...
Charakterystyka ruchu kołowego
...
Z badań ankietowych wynika, że:
...
- 72% kierowców uważa, że powinno się położyć większy nacisk na
egzekwowanie przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia
dla pieszych jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na
niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie
wchodzących.
...
"
Jesteśmy tak głupi?
-
4. Data: 2020-02-09 14:34:08
Temat: Re: Szybkość na przejściach
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 09.02.2020 o 14:01, Tomasz Pyra pisze:
> No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
> 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
> 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
To się nie spina;)
Ciekawe
"45% pieszym, ustąpił pierwszeństwa pierwszy nadjeżdżający pojazd (nie
liczono sytuacji, w której pieszemu ustąpił kolejny pojazd z potoku),"
Czekam na wnioski jak to możliwe;)
> Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być
> całkiem rzetelnie poprowadzone.
Lektura wygląda na ciekawą. Dzięki za wrzucenie.
--
Shrek
-
5. Data: 2020-02-09 14:41:26
Temat: Re: Szybkość na przejściach
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
> Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
> https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
>
>
> Ogólnie całość dość ciekawa.
> Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
> https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
0/2582191.jpg
>
> No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
> 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
> 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
> 10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
>
> Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być
> całkiem rzetelnie poprowadzone.
> Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar)
> i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał
> mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
> Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.
>
>
>
"
Problemy występujące na przejściach dla pieszych
..
Kierowcy pojazdów nie zatrzymują się bym mógł/a przejść
64%/81%
...
"
To nie wiem jak skomentować. Ja przejeżdżając po chodniku nie oczekuję
by piesi zatrzymywali się bym mógł przejechać. Powinienem?
-
6. Data: 2020-02-09 14:42:26
Temat: Re: Szybkość na przejściach
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2020-02-09 o 14:34, Shrek pisze:
> "45% pieszym, ustąpił pierwszeństwa pierwszy nadjeżdżający pojazd (nie
> liczono sytuacji, w której pieszemu ustąpił kolejny pojazd z potoku),"
>
> Czekam na wnioski jak to możliwe;)
No chyba bez problemu, wraz z poprzednim punktem w raporcie.
Jak pieszy podchodzi do przejścia to w 45% pierwszy nadjeżdżający pojazd
ustąpił mu pierwszeństwa, a w 55% to pieszy ustąpił pierwszeństwa
pierwszemu pojazdowi.
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
-
7. Data: 2020-02-09 14:44:22
Temat: Re: Szybkość na przejściach
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2020-02-09 o 14:25, kk pisze:
> "Z wywiadów przeprowadzonych
Czytając część ankietową jakiegokolwiek badania, należy mieć na uwadze
że ankietowani przeważnie odpowiadają zawsze tak jak chcieliby żeby
świat wyglądał, a nie szczerze jak jest.
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
-
8. Data: 2020-02-09 14:55:26
Temat: Re: Szybkość na przejściach
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-02-09 14:44, Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2020-02-09 o 14:25, kk pisze:
>> "Z wywiadów przeprowadzonych
>
> Czytając część ankietową jakiegokolwiek badania, należy mieć na uwadze
> że ankietowani przeważnie odpowiadają zawsze tak jak chcieliby żeby
> świat wyglądał, a nie szczerze jak jest.
Wyciąłeś
"Z wywiadów przeprowadzonych z pieszymi wynika, że:
...
- ponad 90% pieszych deklaruje, że zachowanie szczególnej ostrożności
przed przejściem jest najważniejszym obowiązkiem pieszego
... "
Czy piesi w ogóle wiedzą, że mają zachować szczególną ostrożność? Jaki %
wie?
Moim zdaniem nie jest możliwe by 90% mogło się tak wypowiedzieć. To
prędzej pytanie brzmiało "czy zachowanie szczególnej ostrożności ...
jest najważniejszym obowiązkiem" na co już 90% mogło tak odpowiedzieć bo
się akurat o tym dowiedziało.
-
9. Data: 2020-02-09 14:57:50
Temat: Re: Szybkość na przejściach
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-02-09 14:42, Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2020-02-09 o 14:34, Shrek pisze:
>> "45% pieszym, ustąpił pierwszeństwa pierwszy nadjeżdżający pojazd (nie
>> liczono sytuacji, w której pieszemu ustąpił kolejny pojazd z potoku),"
>>
>> Czekam na wnioski jak to możliwe;)
>
> No chyba bez problemu, wraz z poprzednim punktem w raporcie.
>
> Jak pieszy podchodzi do przejścia to w 45% pierwszy nadjeżdżający pojazd
> ustąpił mu pierwszeństwa, a w 55% to pieszy ustąpił pierwszeństwa
> pierwszemu pojazdowi.
To pierwszeństwo zależy od tego kto ustępuje?
-
10. Data: 2020-02-09 15:06:35
Temat: Re: Szybkość na przejściach. Strata czasu pieszych.
Od: "JurekR" <o...@g...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:5e400297$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
> Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
> https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
.
Strata czasu pieszych na oczekiwanie jest bardzo mała.
Z tego wniosek, że piesi nie zachowują szczególnej ostrożności
wchodząc na przejście. Wystarczy kilkanaście sekund dłużej poczekać.
cytat str. 4 :
1.2 Charakterystyka ruchu pieszego
? śednie straty czasu pieszych na analizowanych przejśiach wynosił
odpowiednio:
w obszarze: miejskim - 7,9 s, małj miejscowośi - 7,0 s, zamiejskim - 14,8 s,
? na różych typach przekrojów ulicznych: przekrój 1x2 - 8,3 s, przekrój
1x4 - 8,8 s, przekrój 2x2 i 2x3 -13,9 s,
? na przejśiach z sygnalizacją świetlną- 15,6 s, na przejśiach bez
sygnalizacji śietlnej - 6,3 s,
? w rejonie skrzyżowań- 13,8 s, poza skrzyżwaniami - 7,6 s,