-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Szybkość na przejściach
Date: Sun, 9 Feb 2020 15:30:10 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 93
Message-ID: <r1p51o$gno$1@news.icm.edu.pl>
References: <5e400297$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1581258616 17144 78.10.177.126 (9 Feb 2020 14:30:16 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 9 Feb 2020 14:30:16 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.4.2
In-Reply-To: <5e400297$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2671752
[ ukryj nagłówki ]On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
> Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
> https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
>
>
> Ogólnie całość dość ciekawa.
> Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
> https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
0/2582191.jpg
>
> No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
> 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
> 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
> 10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
> ...
Jak to nie?
"PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE
Przeprowadzone badania zachowań pieszych oraz relacji pieszy-kierowca
wykazały, że pojazdy w rejonie przejść dla pieszych (na odcinku 100 m)
poruszają się z dużymi prędkościami i często przekraczającą prędkość
dozwoloną w danym obszarze. Stanowi to bardzo duże zagrożenie dla
pieszych chcących przejść przez jezdnię. Pomiary terenowe prędkości
pojazdów wykazały, że w obszarach o dopuszczalnej prędkości 50 km/h,
czyli w obszarach zlokalizowanych w miastach i małych miejscowościach,
ok. 85% zbadanych kierowców przekracza dozwoloną prędkość, a poza
obszarami zabudowanymi o dopuszczalnej prędkości 70 km/h, aż 90%
zbadanych kierowców przekracza dozwolony limit prędkości. Niewątpliwie
więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych wpływ miałoby zwiększenie
nadzoru w rejonie przejść dla pieszych (stałe i wyrywkowe kontrole
prędkości). W celu obserwacji zmiany zachowań kierowców i pieszych oraz
oceny podejmowanych działań zaradczych należy prowadzić systematyczny
monitoring prędkości w rejonie przejść. ...
"
Zgadzamy się?
"...Nie stwierdzono konfliktowych sytuacji pomiędzy pieszymi i
kierowcami, ani agresywnych zachowań. Obserwacje i badania terenowe
wykazały, że na niektórych typach przejść, kierowcy zachowują się bardzo
poprawnie i ustępują pierwszeństwa poprzez zatrzymanie się przed prawie
każdym pieszym pojawiającym się przed przejściem (95 ustąpień na 100
pieszych na przejściu). ...
"
Zgadzamy się? Kto ma to pierwszeństwo? Jakie zachowanie jest poprawne?
"...W badaniach ankietowych 78% pieszych i 72% kierowców zgodziło się ze
stwierdzeniem, że powinno się położyć większy nacisk na egzekwowanie
przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia dla pieszych
jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na
niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie
wchodzących". Ponadto 64% pieszych z dużych miast i 81% pieszych z
małych miejscowości stwierdziło, że największym problemem ich
bezpieczeństwa jest fakt, że kierowcy nie zatrzymują się, aby pieszy
mógł bezpiecznie przejść przez jezdnię ..."
Zgadzamy się? Mamy problem z tym, że nie przepuszczamy pieszych?
"Wykorzystując powyższe wnioski z przeprowadzonych badań rekomenduje się:
- zintensyfikowanie działań mających na celu radykalne zmniejszenie
rzeczywistych prędkości pojazdów w pobliżu przejść dla pieszych
szczególnie w obszarach zabudowanych w małych miejscowościach, poprzez
rozszerzenie nadzoru ..."
A przepraszam, jaki nadzór?
"...i powszechne stosowanie infrastrukturalnych środków uspokojenia
ruchu. W celu oceny skuteczności podejmowanych działań zaradczych i
obserwacji zmiany zachowań kierowców..."
Jakich to zmian oczekujemy?
" i pieszych należy prowadzić systematyczny monitoring prędkości w
rejonie przejść;"
By?
"- zaplanowanie i sukcesywne wdrażanie działań mających na celu
stworzenia pieszym warunków do bezpiecznego przekraczania jezdni w
wyznaczonych miejscach (przejściach dla pieszych). Należy
zintensyfikować działania edukacyjne mające na celu zmianę zachowań
kierowców poprzez zapoznanie ich z wpływem prędkości na bezpieczeństwo
pieszych oraz przedstawienie trudnej sytuacji pieszych, szczególnie osób
starszych i najmłodszych uczestników ruchu. Działania te powinny być
wzmocnione poprzez skuteczny nadzór w rejonie przejść dla pieszych; "
Ponownie, jaki nadzór?
No i kluczowe, jak jest tak dobrze to skąd takie wnioski?
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.20 15:31 Zenek Kapelinder
- 09.02.20 15:32 Shrek
- 09.02.20 15:42 kk
- 09.02.20 17:05 Jacek
- 09.02.20 17:19 Shrek
- 09.02.20 17:28 Mateusz Viste
- 09.02.20 18:31 Zenek Kapelinder
- 09.02.20 18:58 kk
- 09.02.20 19:20 Jacek
- 09.02.20 19:33 Jacek
- 09.02.20 19:40 Shrek
- 09.02.20 19:41 Shrek
- 09.02.20 19:43 Jacek Maciejewski
- 09.02.20 20:03 Marcin N
- 09.02.20 20:25 5020
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz