  • 41. Data: 2013-04-02 15:19:10
    Temat: Re: Szukam dobrej klawiatury
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-01, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Jasne, że piszę na radar, choć nie uczyłem się przy pomocy jakichś
    > programów, więc na obcej muszę od czasu do czasu zerknąć na klawisze.

    Nie wiem co to znaczy "na radar" i o jakie programy Ci chodzi.
    Pisania bezwzrokowego najlepiej nauczyć się po prostu pisząc, a nie
    specjalnie trenując (podobnie jak ortografii najlepiej uczy się czytając
    książki, a nie zapamiętując słownik).

    Ludzie piszą różnie: inaczej układają ręce, wciskają klawisze innymi
    palcami. Tradycyjna klawiatura jest uniwersalna, więc dość łatwo
    jest się przesiąść (jeśli używasz kilku kompów) lub przestawić na nową.

    Tyle że podświadomość jest silna i czasem nawet krótszy shift potrafi
    doprowadzić do szału (nie mówiąc o przesunięciu między liniami itp.).

    Moje pytanie brzmi: czy używając bezwzrokowo swojej klawy, jesteś
    w stanie pisać na innych. I czy nie będzie tak, że jak kiedyś ją
    wymienisz, to będziesz się uczył pisać od zera :).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 42. Data: 2013-04-02 15:27:30
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-04-02 10:39, $heikh el $hah pisze:

    > A działa na szkle (i właściwie każdej innej powierzchni/materiale, choć
    > nie próbowałem na papierze ściernym)? :]

    Szkła nie używam.

    --
    animka

  • 43. Data: 2013-04-02 15:59:13
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-04-02 15:19, Kosu pisze:
    > Moje pytanie brzmi: czy używając bezwzrokowo swojej klawy, jesteś
    > w stanie pisać na innych. I czy nie będzie tak, że jak kiedyś ją
    > wymienisz, to będziesz się uczył pisać od zera:).

    Nie sądzę, by ten model miał szybko zniknąć. Był (miałem) i chyba wciąż
    jest w wersji 4000 (na kablu), a jakiś czas temu wprowadzili dokładnie
    to samo (małe poprawki i diodek nie ma, żeby baterii nie żarły) w wersji
    radiowej (7000).
    Ale gdyby zniknął, to pewnie kupiłbym coś pokroju Logitech Wave. Ale na
    pewno nie prostą. Zaś o nauce od zera nie ma mowy. Kwestia
    przyzwyczajenia do nowego układu. Może zajęłoby mi to ze 3 miesiące
    (przy prostej), lecz z pewnością nie lata.
    Programy do nauki bezwzrokowego pisania istnieją, ale stwierdziłem, że
    nie ma to sensu, bo najlepiej nauczyć się pisania na radar (bez
    widoczności). Mnie to długo nie zajęło, bo dużo pisywałem i pisuję.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 44. Data: 2013-04-02 16:15:32
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-04-02 15:27, animka pisze:
    > Szkła nie używam.

    Zawsze z gwinta?
    Ja tylko w plenerze.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 45. Data: 2013-04-02 21:53:19
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-04-02 16:15, $heikh el $hah pisze:

    > Zawsze z gwinta?
    > Ja tylko w plenerze.

    LOL
    To przeciez moda elyty, szczególnie w Hameryce. Niby tacy bogaci, a piją
    z gwinta nawet na wielkich bankietach. Jakie to jest żulerskie :-(
    A tak btw: było o blacie szklanym pod mysz, a nie flaszkach. Po co
    zmieniasz temat?

    --
    animka

  • 46. Data: 2013-04-02 22:02:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "animka" napisała:

    > LOL
    > To przeciez moda elyty, szczególnie w Hameryce.
    > Niby tacy bogaci, a piją z gwinta

    "Zasada pierwsza: nie pijemy z gwinta.
    A profesor Miodek i ja nie pijemy z gwintu." ;->

    JoteR

  • 47. Data: 2013-04-02 23:51:52
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-04-02 22:02, JoteR pisze:

    > "Zasada pierwsza: nie pijemy z gwinta.
    > A profesor Miodek i ja nie pijemy z gwintu." ;->

    Dziękuję. Wyobraź sobie, że chyba pierwszy raz użyłam tego wyrazu i
    dlatego tak wyszło.
    Ja bardziej cenię sobie profesora Bralczyka, ale przecież obydwaj to
    profesorzy i polski język znają.

    --
    animka

  • 48. Data: 2013-04-02 23:54:26
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    > "Zasada pierwsza: nie pijemy z gwinta.
    > A profesor Miodek i ja nie pijemy z gwintu." ;->

    Weż mi jeszcze objaśnij co oznacza ten smiley ;->, bo często go używasz,
    a ja nie mam czasu się głowić o co Ci chodzi.

    --
    animka

  • 49. Data: 2013-04-03 00:04:02
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "animka" napisała:

    > Weż mi jeszcze objaśnij co oznacza ten smiley ;->,

    Że to żart, a konkretnie fragment skeczu kabaretu Hrabi ;->

    JoteR

  • 50. Data: 2013-04-03 00:43:30
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-04-03 00:04, JoteR pisze:

    > Że to żart, a konkretnie fragment skeczu kabaretu Hrabi ;->

    Aham czyli ten smiley to oznacza żart.

    --
    animka