  • 1. Data: 2013-03-29 16:56:37
    Temat: Norton Ghost a dysk USB
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Udalo sie komus zrobic obraz dysku/partycji za pomoca Norton Ghost'a na
    dysku USB? Nie chce klonowac dysku.
    Dysk zewnetrzy ma interface eSATA ale BIOS laptopa nie wykrywa kontrolera
    SATA na Express Card (windows bez problemu). Ten sam dysk podlaczony przez
    USB jest wykrywany przez BIOS ale Norton Ghost dalej swoje, widzi tylko
    dyskietki i dyski optyczne.

    Miejsce akcji: Laptop Acer z Windowsem XP
    ;)

  • 2. Data: 2013-03-29 20:41:11
    Temat: Re: Norton Ghost a dysk USB
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "2late" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Udalo sie komus zrobic obraz dysku/partycji za pomoca Norton Ghost'a na
    > dysku USB?

    Tak, wiele razy.
    Ściągnij sobie Hirens Boot Disk, w wersji 10.1, bo późniejsze nie miały już
    Ghosta, albo w wydaniu DLC.

  • 3. Data: 2013-03-29 21:08:40
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 29/03/2013 19:41, nom wrote:

    > Tak, wiele razy.
    > Ściągnij sobie Hirens Boot Disk, w wersji 10.1, bo późniejsze nie miały już
    > Ghosta, albo w wydaniu DLC.

    Dzieki.
    Zaraz sobie poszukam.
    A w miedzyczasie: jak to sie ma do Acronis True Image? Bo wlasnie sobie
    sciagnalem wersje demo ale zanim to wszystko potestuje, to pewnie sporo
    czasu uplynie.
    Ghost to troche stare rozwiazanie, warto sie w to pakowac?

  • 4. Data: 2013-03-30 01:04:38
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "2late" napisał:

> [...]

    Symantec Ghost 2003 (wersja dla DOS) radzi sobie zarówno z tworzeniem
    obrazu partycji umieszczonej na nośniku USB, jak i z zapisywaniem obrazu
    na tymże.

    > A w miedzyczasie: jak to sie ma do Acronis True Image?

    Nijak

    > Bo wlasnie sobie sciagnalem wersje demo

    Istnieją darmowe wersje dla dysków Seagate i WD.

    > Ghost to troche stare rozwiazanie, warto sie w to pakowac?

    Nie.

    JoteR

  • 5. Data: 2013-03-30 01:18:21
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/03/2013 00:04, JoteR wrote:

    > Symantec Ghost 2003 (wersja dla DOS) radzi sobie zarówno z tworzeniem
    > obrazu partycji umieszczonej na nośniku USB, jak i z zapisywaniem obrazu na
    > tymże.

    No to nie na moim laptopie. Ustawiam wszystko z poiomu windowsa i jak podam
    sterowniki USB to zawiesza mi sie przy wejsciu do biosu, na USB-AHCI
    wlasnie a bez sterownikow USB juz w DOSie kiedy przyjdzie co do czego, to
    moge zrzucic plik obrazu dysku tylko na dyskietce lub DVD.

    > Nijak

    Poki co, ten Acronics nie za bardzo potrafil wystartowac z pendrive'a
    ktorego sam stworzyl.
    Poza tym, jak on potrafi zrobic kopie calego systemu, podczas gdy na nim
    pracuje i przy okazji pominac niektore, wskazane pliki?

    > Istnieją darmowe wersje dla dysków Seagate i WD.

    Nie mam zadnego z powyzszych.

    > Nie.

    Jakie alternatywy polecasz? (do uzytku prywatnego)

  • 6. Data: 2013-03-30 02:37:38
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "2late" napisał:

    > Ghost to troche stare rozwiazanie, warto sie w to pakowac?

    Jakie stare? Są nowe wersje, które widzą NTFS, SATA i USB. To świetny
    program, który mnie jeszcze nigdy nie zawiódł, a używam go od nastu lat. I
    co znaczy pakować się w rozwiązanie. Plik wykonywalny malutki. Obsługa
    banalna. Program szybki i skuteczny. Co najważniejsze intuicyjny i idioto
    odporny. Są doskonałe narzędzia, równie szybkie i niezawodne, ale zrobią co
    im każesz bez pytań i sprzeciwów. To czasem może mieć fatalne skutki.

    pzdr

  • 7. Data: 2013-03-30 04:51:56
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-30 01:18, 2late pisze:
> [...]
    Nie powinno być problemów.

    Toż to prehistoria. Mam tego Ghost 7.x (plik exe pod DOS około 1 MB)
    dołączony jako OEM do mobo Epoxa, ale ta wersja nadaje się do starych
    komputerów nie potrafiących wystartować z USB - wtedy sprawę ratuje
    FreeDOS i ten plik.

    > Nie mam zadnego z powyzszych.

    A nie masz przypadkiem dysku Samsunga? Bo samsung udostępnia dla swoich
    klientów Ghosta we współczesnej wersji 15 (instalka pod Windows i ISO
    płyty bootowalnej):

    http://www.samsung.com/global/business/semiconductor
    /magician/downloads.html

    No Ghost 2003 to rzeczywiscie stary jest, ale to głównie dla "koneserów"
    - do nowych komputerów używa się nowszych wersji.
    Jak dla mnie główną wadą Ghosta jest cena jeślibyś nie masz go
    zbundlowanego ze sprzętem (na szczęście często jest dołączony)
    i chciałbyś go kupić osobno.

    > Jakie alternatywy polecasz? (do uzytku prywatnego)

    EaseUS Todo Backup 5.x Free - darmowy i niezły - jako jeden z niewielu
    potrafi odtworzyć backup na dyskach soft-raid z SB na Mobo jeśli stworzy
    się Windows PE (obraz jest zawarty w droższych komercyjnych wersjach
    TodoBackup, ale jeśli pobierzesz darmowy pakiet do budowania środowiska
    PE ze stron Microsoftu i poświęcisz 1-2h na zbudowanie środowiska
    bootowalnego dla Twojego sprzętu przy odrobinie wiedzy jesteś w stanie
    za darmo i oczywiście nie naruszając żadnych licencji sam zbudować
    środowisko WinPE dla wystartowania backupu (ważne przy odtwarzaniu na
    SoftRAID). Oczyuwiscie jeśli nie masz soft-RAIDa nie musisz się o to
    martwioć - bootowalne środowisko dla EaseUS TodoBackup
    oparte na linuksie (50 MB) dołączone jest nawet do darmowych wersji tego
    pakietu.
    Bez problemu robi backup na dysk w obudowie USB, po sieci czy nawet do
    chmury Dropboxa itp. jak masz szybkie łącze - sprawdzone w praktyce na
    codzień i jeszcze mnie nie zawiódł, choć mógłby mieć trochę lepszy
    algorytm kompresji. Bardzo fajną opcją jest możliwość podmontowania
    takiego backupu jako wirtualnego dysku do którego masz dostęp za pomocą
    zewnętrzych narzędzi - filemanagerów typu Total Commander itp.

    http://www.todo-backup.com/

    --
    /MB

  • 8. Data: 2013-03-30 09:34:44
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Michal" napisał:

    > Toż to prehistoria.

    Ale działa. Z prostego wnioskowania wynika, że późniejsze wersje powinny
    poradzić sobie z USB równie dobrze a nawet lepiej ;->

    > No Ghost 2003 to rzeczywiscie stary jest, ale to głównie dla
    > "koneserów" - do nowych komputerów używa się nowszych wersji.

    Owszem, ale dla mnie główną zaletą była łatwość zbudowania środowiska dla
    niego - startową dyskietkę, kartę, pendrajwa czy CD tworzyło się w kilka
    minut. Kombajny oferujące stworzenie startowego nośnika opartego na
    minilinuchu czy PE tworzą gotowe acz zamknięte dla użytkownika środowisko,
    którego modyfikacja wymaga niejakiej rzeźby. A czasem - jak w przypadku
    wątkopodawcy - z tajemniczych powodów nie działają ;->

    JoteR

  • 9. Data: 2013-03-30 16:23:41
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Udalo sie komus zrobic obraz dysku/partycji za pomoca Norton Ghost'a na
    > dysku USB? Nie chce klonowac dysku.

    Ghost 11 (11.5?) z 2010 roku, taki pod DOS-a, zajmujacy ok. 1MB
    widzi dyski / peny na USB - moge przywracac, kopiowac,
    tylko to strasznie malo przyjazny program.

  • 10. Data: 2013-03-31 21:28:19
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2013-03-30 16:23, Q pisze:

    > Ghost 11 (11.5?) z 2010 roku, taki pod DOS-a, zajmujacy ok. 1MB
    > widzi dyski / peny na USB - moge przywracac, kopiowac,
    > tylko to strasznie malo przyjazny program.

    Dla ścisłści nie 1MB a 2,2MB wersja 16 bit i 3,76MB wersja 32 bit.
    Dla tych co go używali wcześniej jest wystarczająco przyjazny i nie ma
    takich problemów jak np. najnowszy Paragon coś tam, który wciąż nie
    obsługuje Siliconów sprzed 10 lat.

    Leo