  • 1. Data: 2013-03-29 12:20:19
    Temat: Problem z siecią
    Od: dcim24 <d...@g...com>

    Witam,
    Miałem prostą sieć w domu: modem z kablówki (Scientific Atlanta), do
    modemu był podłączony router (Netgear MR 18), z routera wychodziły dwa
    kable - jeden do komputera z Gigabyte GA-965--DQ6), drugi z płytą
    Gigabyte na chipsecie Intel 31 (niestety, aktualnie nie mogę wydobyć
    nazwy płyty). Wszystko chodziło pięknie do czasu...

    Obecnie sytuacja wygląda następująco. Komputer podłączony do sieciówki
    GA-965 normalnie łączy się z Internetem, połączony kablem pomiędzy
    modemem i komputerem z GA-965 łączy się normalnie poprzez wbudowaną
    kartę. Drugi komputer nie łączy się poprzez bezpośrednie kabel--modem.
    I tutaj nie ma połączenia. Robiłem różne układy, by wyeliminować
    uszkodzenie. Wynik był taki sam - jeden komputer się łączył z netem,
    drugi nie (połączenia sprawdzałem pod Windows 7 oraz Live Ubuntu).
    Kupiłem kartę sieciową TP LinkTF-3200. Zamontowałem je poprawnie na
    obydwu komputerach. Nie mogłem się połączyć z internetem w żadnym
    przypadku (mowa o połączeniu modem-sieciówka, bez routera).
    Zmajstrowałem także roboczy "na pająka", z zupełnie inną płytą), Brak
    było połączenia z Internetem.
    Stan rzeczy jest następujący: modem łączy się z jedną płytą główną i jej
    wewnętrzną kartą. Nie łączy się poprzez dodatkową kartę lub z inną płytą.
    Oczywiście robiłem rytuały typu wyłączanie modemu, ponowne uruchamianie
    komputera itp.
    Nie mam koncepcji co robić razem. Ciekawe jest, że we wszystkich
    przypadkach karta pracuje poprawnie na oko. Chcę rozwiązać problem,
    ponieważ mie to wkurza i brak logicznego rozwiązania.
    dzięki
    kb

  • 2. Data: 2013-03-29 12:33:36
    Temat: Re: Problem z siecią
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-03-29 12:20, Użytkownik dcim24 napisał:

    > Nie mam koncepcji co robić razem. Ciekawe jest, że we wszystkich

    Spytać na właściwej grupie lub wstawić znowu router i "ustawić"
    mu mac adres z którym modem chce rozmawiać.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-03-29 12:53:55
    Od: dcim24 <d...@g...com>

    > Spytać na właściwej grupie lub wstawić znowu router i "ustawić"
    > mu mac adres z którym modem chce rozmawiać.
    Hmm, wydawało mi się, że pl.pecet jest grupą odpowiednią do takich pytań.
    A rozwiązanie z adresem MAC to świetny pomysł.

  • 4. Data: 2013-03-29 14:34:15
    Od: dcim24 <d...@g...com>

    W dniu 2013-03-29 12:53, dcim24 pisze:

    > Hmm, wydawało mi się, że pl.pecet jest grupą odpowiednią do takich pytań.
    > A rozwiązanie z adresem MAC to świetny pomysł.

    Świetnie, udało się!
    Teraz pytanie z innej beczki.
    Czy do routera mogą być podłączone 2 karty sieciowe z identycznym MAC.
    Jednym słowem, czy router identyfikuje karty sieciowe według adresu MAC,
    czy IP. Intuicja podpowiada mi, że wariant 2 kart sieciowych z
    identycznym IP nie będzie działać, wolałbym się jednak upewnić.
    pozdr
    kb

  • 5. Data: 2013-03-29 16:12:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-03-29 14:34, Użytkownik dcim24 napisał:

> [...]
    > czy IP. Intuicja podpowiada mi, że wariant 2 kart sieciowych z
    > identycznym IP nie będzie działać, wolałbym się jednak upewnić.

    Na grupie dotyczącej problemów sieciowych nie wiedzieli ?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-03-30 05:56:38
    Od: dcim24 <d...@g...com>

    > Na grupie dotyczącej problemów sieciowych nie wiedzieli ?
    Wyluzuj.
    Udzeliłeś mi cennej rady, za którą jestem wdzięczny. Czytuję "peceta"
    od dawna i padają pytania znacznie bardziej oddalone od tematu mojego
    posta (i ludzie przysyłają odpowiedzi na takie pytania).
    Jeśli padnie pytanie o spaloną płytę, to odeślesz kogoś na "elektrodę"?
    Zwłaszcza, że jest to pytanie typu tak/nie i jak mi się wydaje - dotyczy
    naprawdę łatwego problemu. Przyjmuję do wiadomości, że jesteś grupowym
    ortodoksem i zwolennikiem ograniczania zakresu grupy do minimum, ale w
    ten sposób obydwaj generujemy niepotrzebny ruch, a osoby czytające ten
    wątek mają prawo do objechania nas, że zawracamy im głowę.
    Piszę tego posta nie dlatego, że czuję się urażony (absolutnie nie), ale
    dlatego, że "pecet.pl" to jedna z przyzwoitych grup, merytoryczna i bez
    pyskówek.
    pozdrawiam
    dcim

  • 7. Data: 2013-03-30 10:11:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    dcim24 napisa?(a):

    > Wyluzuj.

    Jeśli On wyluzuje to ja zacznę ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 8. Data: 2013-03-30 12:14:29
    Od: dcim24 <d...@g...com>

    > Jeśli On wyluzuje to ja zacznę ;P
    hhmm, jeśli parę osób mówi to samo, należy się zastanowić nad tym.

    hhmm, jeśli parę osób mówi to samo, należy się zastanowić nad tym.
    Nie jestem przekonany, ale przepraszam wszystkim, które moje posty w tym
    wątku stanowiły utrudnienie bądź też utratę cennego czasu. Przez moment
    przemknęła mi chęć wskazania postów niezgodną z ortodoksyjną grupą
    "pecet" ale to nie ma sensu -- jest to filozofia psa ogrodnika.
    pozdrawiam
    kb

  • 9. Data: 2013-03-30 12:15:05
    Od: dcim24 <d...@g...com>