  • 21. Data: 2011-07-22 21:44:58
    Temat: Re: Szukam bardzo oszczędnego auta (spalanie)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Lip, 19:57, Maciej Browarczyk <m...@N...org>
    wrote:
    > A skąd wyjeżdżasz? Bo jak gdzieś ze środka Polski to ciężko mi uwierzyć
    > w średnią 120. Jaka to wersja mocowa 1.9TDI?

    Wyjeżdżam zwykle przed 6 rano z Wrocka, dotarcie na A4 zajmuje wtedy
    nie więcej jak 30 minut, potem praktycznie do samego końca jest
    autostrada, ostatni odcinek to zjazd do wioski przez jakieś 40 km,
    toteż sposób jazdy pasuje do profilu twórcy wątku :>
    Jadę z kolegą który podobnie jak ja nie lubi zbędnych przestojów,
    toteż sikanie i szybka kawa z termosu jest max. dwukrotnie :>
    Silnik ma zdaje się 105 KM,

    Pzdr.
    L.

  • 22. Data: 2011-07-22 21:47:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Lip, 21:25, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:
    > I nie masz u tego "okupanta" co chwila  na trasie ograniczeń do 80 km/h
    > (spowaodowanych remontami autostrad) ?

    Jeżdżę tam od jakiś 5 lat dość często, ostatnio mocno się poprawiło i
    zwężeń jest mało a korki od święta.

    > Startujesz na poczatku naszej A4 lub A2 ? - coś trudno mi uwierzyć w tą
    > średnią i te spalanie ...

    Dokładnie tak, można powiedzieć że startuję i kończę na autostradzie,
    trasa po lokalnych czy po mieście to pewnie nie więcej jak 80 km w
    sumie.

    Pzdr.
    L.

  • 23. Data: 2011-07-22 21:56:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Lip, 21:42, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:
    > Ta średnia jest OK. (104 km/h) co do spalania nadal mam watpliwości - ale
    > w śr. 120 km/h i 5,8 nie uwierzę :-)

    Niby dlaczego? Od kiedy mamy Schengen i autostradę do granicy, nie
    udało mi się zejść poniżej średniej 110 km/h,
    ze spalaniem było różnie bo to i korki z remontami, zajechane opony
    czy coś innego. Teraz leci się praktycznie bez przeszkód, hamulca
    używa się raz na pół godziny, opony energy saver psiknięte na 3 bary,
    cały złom regularnie serwisowany. Myślę, że spokojnie można by zejść
    niżej, ale czasami żeby nie przysypiać to przepalam maszynerię przez
    parę minut :>

    Pzdr.
    L.

  • 24. Data: 2011-07-22 22:11:51
    Od: Mario <m...@g...pl>

    > na autostradach 110 -nie wiecej

    autor watku chce 140...

    > Weź zacznij
    > oszczędzać swoim pedałem gazu, albo kup cokolwiek co spala LPG. Silnik
    > za Ciebie tego nie zrobi.

    autor chce jezdzic tak samo szybko...
    w tym wypadku to wlasnie silnik moze jako jedyny zmniejszyc spalanie...

    pzdr

  • 25. Data: 2011-07-22 22:18:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Lip, 21:39, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
    > prędkość, na autostradach 110 -nie wiecej jestem w stanie przejechać

    Jechanie z taką prędkością na autostradzie jest niebezpieczne.

    Pzdr.
    L.

  • 26. Data: 2011-07-22 22:23:10
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

    > wjazdu na A4 :)
    >

    > Ta średnia jest OK. (104 km/h) co do spalania nadal mam watpliwości

    :) po co miałbym kłamać, żeby podnieść swoje ego?
    Autko to Vectra C 1.9 cdti (120KM)

    zresztą zobacz co toto potrafi
    http://www.youtube.com/watch?v=b15Z1gPv-f8
    słaba jakość filmu, ale najważniejsze widać :)

    tempomat ustawiony na 98km/h prosta droga, bezwietrzna pogoda 5 bieg (a
    jest jeszcze 6, ale przy tej prędkości pali na 6 więcej)

  • 27. Data: 2011-07-22 22:25:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-22 17:06:51 +0000, Dykus <d...@s...wp.pl> said:

    > Przy takim przebiegu rocznym, każdy litr spalonego paliwa kosztuje Cię
    > 4000zł rocznie.

    Przemyśl to zdanie.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 28. Data: 2011-07-22 22:47:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Friday, July 22, 2011, 9:42:38 PM, you wrote:

    > Ta średnia jest OK. (104 km/h) co do spalania nadal mam watpliwości - ale
    > w śr. 120 km/h i 5,8 nie uwierzę :-)

    W nocy i przy dobrej pogodzie może by się udało.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2011-07-22 23:07:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Dlaczego ?
    U mnie ekonomiczna prędkość to 100-115 km/h , i schodzę wtedy
    poniżej 5,5 litra (wg komputra). Jeśli średnią taką utrzyma się
    równą jazdą - spalanie jak najbardziej OK. W beemce trzymałem
    spalanie 7 liter jadąc "ekonomicznie" 140 km/h. A to 2,5 litra
    było zazwyczaj z zapiętą klimą (dopóki była) i automatem.
    Prędkości "około 100" w większości aut są zajebiście ekonomiczne.

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 30. Data: 2011-07-22 23:33:07
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-22 21:07:22 +0000, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> said:

    > Dlaczego ?

    Bo w kraju jest mało dwu- i trzypasmówek, więc się ludziom w głowach
    nie mieści, że można jeździć normalnie.
    :-)

    > U mnie ekonomiczna prędkość to 100-115 km/h

    I nie ma w tym nic dziwnego - w zależności od obciążenia i biegu, mój
    wehikuł spala najmniej tocząc się między 70 a 140 km/h.

    > Prędkości "około 100" w większości aut są zajebiście ekonomiczne.

    O ile kierowca wrzuci odpowiedni bieg. Pokutuje bowiem przekonanie o
    prostej zależności: wysoki bieg, niskie zużycie.
    No, i nie każdy ma przed oczami wskaźnik chwilowego zużycia -
    pokazujący, że w większości wypadków da się jechać tak samo szybko, ale
    przy mniejszej dawce paliwa.
    :-)

    --
    Bydlę