  • 1. Data: 2011-07-22 16:05:14
    Temat: Szukam bardzo oszczędnego auta (spalanie)
    Od: Bfiver <b...@g...com>

    Witam,

    Prośba o poradę. Od pewnego czasu robię około 80 tyś km rocznie. 95%
    moich tras to autostrada. Mam w miarę oszczędne auto benzynowe (silnik
    1.8 TSI), który przy 140km/h spala około 7.5-8.0 litra na 100km ( w
    zależności od wiatru - chyba :> ) jednak jestem na etapie poszukiwań
    zamiennika. Szukam auta możliwie najoszczędniejszego (benzyna lub
    diesel - pewnie tylko diesel spełni te warunki) - auto będzie kupione
    jako nowe (używane nie wchodzą w grę) i mój budżet wynosi około 80
    tyś PLN. Fajnie jeśli autko będzie komfortowe i duże (ze sporym
    bagażnikiem) ze względu na obecność 2-letniego synka. Jednak jestem w
    stanie się jakoś skompresować na potrzeby niższego spalania :) Poniżej
    moje typy, prośba o Wasze propozycje:

    Skoda Octavia / VW Golf / VW Jetta / VW Passat
    silnik 1.6 TDI, podobno fantastycznie niskie spalanie!

    Mazda 3 hatchback
    silnik 1.6 diesel, posiłkuję się jedynie tym co pisze producent - mało
    testów w internecie obrazujących realne spalanie

    Minusem Mazdy jest jak sądze koszt serwisów.

    Z góry i dołu wielkie dzięki :)

    B.

  • 2. Data: 2011-07-22 16:27:11
    Temat: Re: Szukam bardzo oszczędnego auta (spalanie)
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    >Skoda Octavia / VW Golf / VW Jetta / VW Passat
    >silnik 1.6 TDI, podobno fantastycznie niskie spalanie!

    1.6 w Fabii w zasadzie paliwa nie spala :-) Dynamika i finezja młotka no ale
    cóż :-)
    Coś za coś.

  • 3. Data: 2011-07-22 17:34:20
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-22 14:05:14 +0000, Bfiver <b...@g...com> said:

    > Szukam auta możliwie najoszczędniejszego

    To chyba to:

    <http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualnosci/189-l100-km
    -czy-to-mozliwe.html>

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-07-22 17:36:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-07-2011 17:34, Bydlę pisze:

    > To chyba to:
    > <http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualnosci/189-l100-km
    -czy-to-mozliwe.html>

    Po co jeździć Skodą, jak można kupić 3litrowego t.diesla od BMW który
    spali tylko 1.5litra więcej??? ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2011-07-22 17:41:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/07/2011 16:36, DoQ wrote:

    -czy-to-mozliwe.html>

    > Po co jeździć Skodą, jak można kupić 3litrowego t.diesla od BMW który
    > spali tylko 1.5litra więcej??? ;)

    Za 80k PLN?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2011-07-22 17:45:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/07/2011 15:05, Bfiver wrote:
> [...]
    > silnik 1.6 diesel, posiłkuję się jedynie tym co pisze producent - mało
    > testów w internecie obrazujących realne spalanie

    http://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/250-
    3.html?fueltype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2010&
    powerunit=2

    Kolega z pracy ma taką z 2006 roku i na spalanie nie narzeka (ale
    przesiadł się z MPS, a nie czegoś oszczędnego). Jechałem kilka razy jako
    pasażer nie jest to może demon szybkości, ale przy 100-120km/h zbiera
    się wystarczająco, na autostradzie nie musi być demonem przyspieszenia.

    > Minusem Mazdy jest jak sądze koszt serwisów.

    Przejrzyj forum.mazdaspeed.pl i nie słuchaj historii obiegowych o cenach
    od ludzi, którzy nigdy danego auta nie mieli. U mnie jednym z
    najtańszych w serwisowaniu samochodów było uturbione subaru, nic tylko
    lać olej w silnik i skrzynię i jeździć, a komplet rozrządu zrobiłem
    taniej, niż kolega w accordzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 7. Data: 2011-07-22 17:45:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-07-2011 17:41, kamil pisze:

    > Za 80k PLN?

    Nie no, takie 10letnie to ze 30k wyjdzie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2011-07-22 17:45:37
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/07/2011 16:45, DoQ wrote:

    > Nie no, takie 10letnie to ze 30k wyjdzie.

    Skoro pytający jeździ po 80kkm rocznie, to raczej nie na grzyby tylko
    służbowo i szuka nowego auta.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 9. Data: 2011-07-22 17:46:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-07-2011 17:45, kamil pisze:

    > Skoro pytający jeździ po 80kkm rocznie, to raczej nie na grzyby tylko
    > służbowo i szuka nowego auta.

    Żadne nie może równać się z BMW.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2011-07-22 18:22:06
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/07/2011 16:46, DoQ wrote:

    > Żadne nie może równać się z BMW.

    Ale tylko z naklejką M i wydechem REMUS!

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil