  • 1. Data: 2011-07-22 11:32:47
    Temat: [press] kurs pierwszej pomocy zamiast mandatu
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    Pomysł dość ciekawy, tylko szkoda że trzeba złamać przepisy żeby się
    załapać. Nie żebym marudził, ale wartość edukacyjna trochę przez to
    maleje :)

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zamiast-manda
    tu---kurs-reanimacji,wid,13620580,wiadomosc.html

    --
    MZ

  • 2. Data: 2011-07-22 12:20:56
    Temat: Re: [press] kurs pierwszej pomocy zamiast mandatu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >maleje :)
    >http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zamiast-mand
    atu---kurs-reanimacji,wid,13620580,wiadomosc.html

    Dobrze jest - tym co jezdza 50/50 to po co taki kurs ?

    J.

  • 3. Data: 2011-07-22 12:25:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-07-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Dobrze jest - tym co jezdza 50/50 to po co taki kurs ?

    A ci co jezdza szybciej to maja sie sami reanimowac w przypadku W?

    --
    Artur

  • 4. Data: 2011-07-22 12:49:15
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-22 12:25, AZ pisze:

    > A ci co jezdza szybciej to maja sie sami reanimowac w przypadku W?

    Z drugiej strony tak sobie w sumie pomyślałem (och ta wrodzona
    podejrzliwość) że to może być podpucha. Załóżmy że chcę taki kurs
    zrobić, i to za darmo więc jadę tam i poginam powiedzmy +20 ponad
    limit. No i zatrzymują mnie, po czym słyszę "Dzień dobry panie kierowco.
    Sierżant Kowalski, komenda miejska. Zatrzymanie zostało spowodowane
    przekroczeniem przez pana prędkości itd. Niestety wszyscy nasi ratownicy
    są zajęci, więc pozostajemy przy standardowej procedurze. Czy przyjmuje
    pan mandat ..itd." :)

    --
    MZ

  • 5. Data: 2011-07-22 13:09:03
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "MZ" datowanym 22 lipca 2011 (11:32:47) napisano:

> [...]
    > maleje :)

    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zamiast-manda
    tu---kurs-reanimacji,wid,13620580,wiadomosc.html

    Po pierwsze nikt nigdzie poza szkołami medycznymi nie uczy
    "reanimować". Resuscytacja a reanimacja to dwie różne sprawy.

    Po drugie temat nie jest nowy, tego typu zajęcia były już
    przeprowadzane od kilku lat w Częstochowie

    Po czwarte, próbowaliśmy poruszyć ten temat w krakowskiej drogówce,
    niestety ówczesne władze były dość sceptycznie nastawione więc dalismy
    sobie spokój. Może za jakiś czas jednak się uda.

    Po piąte, podstawowy kurs pierwszej pomocy to wydatek ok 60 pln i jest
    tego cała masa. Jeżeli ktoś chce certyfikowany przez Europejską Radę
    Resuscytacji kurs BLS oraz pbsługi AED musi przygotować ok 200 pln.

    Po szóste, jak ktoś ma ochotę się pouczyć teoretycznie to zapraszam na
    stronę: poradnik.hzr-zhp.pl

    --
    Javelin
    Kraków