  • 11. Data: 2011-07-22 19:06:51
    Temat: Re: Szukam bardzo oszczędnego auta (spalanie)
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-07-22 16:05, Bfiver pisze:

    > Prośba o poradę. Od pewnego czasu robię około 80 tyś km rocznie. 95%
    > moich tras to autostrada. Mam w miarę oszczędne auto benzynowe (silnik
    > 1.8 TSI), który przy 140km/h spala około 7.5-8.0 litra na 100km

    Przy takim przebiegu rocznym, każdy litr spalonego paliwa kosztuje Cię
    4000zł rocznie. Dla 8l/100km jest to 32tys. PLN rocznie. Przy czym jak
    rozumiem, średnie miesięczne spalanie masz mniejsze (chyba nie jeździsz
    95% czasu z prędkością 140km/h?:), a więc i koszty mniejsze.

    Zwracam tylko uwagę, abyś miał to na uwadze przy wyborze samochodu,
    który jest o 5000zł droższy (lub droższy w przeglądach) a pali o 1 litr
    mniej... :)

    Chyba, że chodzi o auto służbowe, w którym za paliwo na prywatne podróże
    sam płacisz. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 12. Data: 2011-07-22 19:14:46
    Od: Ramok <c...@c...com>

    W dniu 22.07.2011 16:05, Bfiver napisał(a)/has written:
    > Witam,
    >
    > Prośba o poradę.
    Jeśli będziesz w stanie zmieścić się do "kompaktu" (niestety, nie
    występuje w wersji kombi), to możesz rozważyć Fiata Bravo: albo
    oszczędną wersję 1.6MJ 105KM lub 120KM (choć wówczas może lepiej szukać
    kombika jakieś innej marki), albo ciut tylko mniej oszczędnego, za to
    dającego już sporo radości z jazdy 2.0MJ (i tego polecam, zwłaszcza
    jeśli lubisz/musisz podróżować z prędkościami, o jakich pisałeś; weź też
    pod uwagę, że w zakresie prędkości "autostradowych" większy silnik wcale
    nie musi spalać więcej -po szczegóły odnośnie wydajności/sprawności
    "układu napędu" odsyłam do sieci- a zapas mocy zawsze się przyda :D ).

    Ceny bardzo konkurencyjne (we Fiacie to targować się trzeba, wówczas
    rabaty mogą być całkiem "przyjemne" ;) ), wygląd też. Bagażnik jak na
    kompakt "nie-kombi" całkiem przyzwoity (400l). Jak się znajdzie
    kompetentne i rozsądne cenowo ASO, to i z obsługą auta (w tym nawet po
    gwarancji) nie będzie źle.

    Tak tylko podsuwam "niestandardową" propozycję, bo w koncernie
    "samochodów dla ludu" jak widać jesteś rozeznany. Japończyki też zapewne
    znasz i/lub ktoś już wspomniał. Auta francuskie to trzeba lubić ;>
    Zawsze też możesz poszukać czegoś wśród "koreańców".

    Pozdrawiam!
    /Ramok

  • 13. Data: 2011-07-22 19:30:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Lip, 16:05, Bfiver <b...@g...com> wrote:
    > Prośba o poradę. Od pewnego czasu robię około 80 tyś km rocznie. 95%
    > moich tras to autostrada. Mam w miarę oszczędne auto benzynowe (silnik

    Ja często jeżdżę do okupanta, w jedną stronę 850 km. Tempomat zawsze
    na 150 km/h licznikowo, średnia wychodzi około 120 km/h (realnie).
    Octavia 1,9 tdi 2006, spalanie 5,8 l/100km.

    Pzdr.
    L.

  • 14. Data: 2011-07-22 19:57:44
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-07-22 19:30, Lisciasty pisze:

    > Ja często jeżdżę do okupanta, w jedną stronę 850 km. Tempomat zawsze
    > na 150 km/h licznikowo, średnia wychodzi około 120 km/h (realnie).
    > Octavia 1,9 tdi 2006, spalanie 5,8 l/100km.

    A skąd wyjeżdżasz? Bo jak gdzieś ze środka Polski to ciężko mi uwierzyć
    w średnią 120. Jaka to wersja mocowa 1.9TDI?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 15. Data: 2011-07-22 20:23:26
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "kamil" wrote:
    > Ale tylko z naklejką M i wydechem REMUS!

    O takim?
    http://images46.fotosik.pl/107/2f6b55e40b7d49e6.jpg

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 16. Data: 2011-07-22 21:20:22
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 22 Jul 2011 07:05:14 -0700 (PDT), Bfiver napisał(a):

    > Skoda Octavia / VW Golf / VW Jetta / VW Passat
    > silnik 1.6 TDI, podobno fantastycznie niskie spalanie!

    Octavia z instalacją gazową (firmowe LandiRenzo) i silnikiem 1.4 TSi. Za
    80 tysięcy kupisz wersję MINT z DSG i tempomatem, no i jeszcze zostanie
    na waciki :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 17. Data: 2011-07-22 21:25:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 22-07-2011 o 19:30:41 Lisciasty <l...@p...pl> napisał(a):

    > Ja często jeżdżę do okupanta, w jedną stronę 850 km. Tempomat zawsze
    > na 150 km/h licznikowo, średnia wychodzi około 120 km/h (realnie).
    > Octavia 1,9 tdi 2006, spalanie 5,8 l/100km.

    I nie masz u tego "okupanta" co chwila na trasie ograniczeń do 80 km/h
    (spowaodowanych remontami autostrad) ?
    Startujesz na poczatku naszej A4 lub A2 ? - coś trudno mi uwierzyć w tą
    średnią i te spalanie ...

    Pzdr
    TG

  • 18. Data: 2011-07-22 21:35:18
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

    > I nie masz u tego "okupanta" co chwila na trasie ograniczeń do 80
    > km/h (spowaodowanych remontami autostrad) ?
    > Startujesz na poczatku naszej A4 lub A2 ? - coś trudno mi uwierzyć w
    > tą średnią i te spalanie ...

    Etam, ja ruszam w niedzielę rano na Frankfutr/aM 780 km z czego 680 km
    autostrady - ostatnio mi wyszło średnio 104km/h i spalanie 5,4 ale
    mierzyłem od domu czyli 100km od Wrocławia. W niedzielę ustawię start od
    wjazdu na A4 :)

  • 19. Data: 2011-07-22 21:39:00
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Bfiver pisze:
> [...]
    > moich tras to autostrada. Mam w miarę oszczędne auto benzynowe (silnik
    > 1.8 TSI), który przy 140km/h spala około 7.5-8.0 litra na 100km ( w
    jak to jest, ze pani woli wydać roczny dochód na kosmetyki, specyfiki
    odchudzające zamiast zero zł ale jednocześnie mniej żreć?
    Mam starą xsarę z silnikem hdi, jadąc 10km/h wiecej niż dozwolona
    prędkość, na autostradach 110 -nie wiecej jestem w stanie przejechać
    1000km na zbiorniku - czyli spalanie lekko ponad 5/100 Weź zacznij
    oszczędzać swoim pedałem gazu, albo kup cokolwiek co spala LPG. Silnik
    za Ciebie tego nie zrobi.

    ToMasz

  • 20. Data: 2011-07-22 21:42:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 22-07-2011 o 21:35:18 Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > autostrady - ostatnio mi wyszło średnio 104km/h i spalanie 5,4 ale
    > mierzyłem od domu czyli 100km od Wrocławia. W niedzielę ustawię start od

    Ta średnia jest OK. (104 km/h) co do spalania nadal mam watpliwości - ale
    w śr. 120 km/h i 5,8 nie uwierzę :-)

    Pzdr
    TG