  • 21. Data: 2013-10-18 21:31:05
    Temat: Re: Szuka?em schematu wybieraka grupowego...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:slrnl62t9e.7mp.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > A mamyż jaką inną drogę, ponad testować, testować i jeszcze raz testować?
    > O praktykę pytam, nie o teorię.

    Przetestujesz milion razy, puścisz w świat, a tu nagle u mr Jima wypierniczy
    jakieś runtime, czy inne general. I zgaduj, czy to błąd kodu programu, czy
    jednak kompilatora?
    Ja już czytałem o sytuacjach, gdzie wywalenie programu było winą
    kompilatora, a zaczęło się od jego zmiany (duży projekt, a zmiana
    kompilatora podyktowana była już nie pamiętam czym...), ten drugi dawał inny
    kompilat i program zatańczył oberka w miejscu, w którym tego poprzednio nie
    robił. Zaś cudowanie z kodem programu (który poprzednio działał dobrze), by
    przypadkiem program go dobrze skompilował, to to mi się wydaje
    "skrzywieniem". Niestety, czasem koniecznym, tak z grubej rury - łatanie
    połatanej łaty.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 22. Data: 2013-10-18 23:42:02
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 18 Oct 2013 17:50:38 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >A jak już przejdą, to gdy krytyczny misjonarz zetknie się ze skutkami
    >dzielenia przez zero, to szuka błędu we własnym kodzie, a nie zgłasza
    >pretensje do kompilatora. Mamy tutaj piękny, akademicki wręcz przykład,
    >jak różni ludzie patrząc na to samo, dostrzegają zupełnie inne elementy
    >rzeczywistości.

    Przepraszam, ale piszesz jakies bzdury.

    >Kompilatory same w sobie są "mission critical", miliony
    >ludzi używa tego samego narzędzia do kompilacji miliardów różnych źródeł.
    >Są więc to programy dobrze przetestowane -- gdyby mi się taki gdzieś
    >wyrypał, to śmiało mogę założyć, że wcześniej by się wiele razy rypnął
    >w podobnych okolicznościach u wielu innych ludzi (oczywiście wiem, że
    >testowanie nie jest dowodem na bezbłędność).

    Proponuje zapuscuc googla na gcc known bugs. I zastanowic sie ile jest
    "unknown bugs"

    Znow piszesz jakies bzdury

    A.L.

  • 23. Data: 2013-10-18 23:44:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Przetestujesz milion razy, puścisz w świat, a tu nagle u mr Jima
    > wypierniczy jakieś runtime, czy inne general. I zgaduj, czy to
    > błąd kodu programu, czy jednak kompilatora?

    Albo li też biblioteki. W ogóle dzisiaj to tak się porobiło, że przez
    "napisanie programu" rozumie się wywoływanie bibliotecznych funkcji do
    malowania na ekranie ramek, okienek, przycisków czy innych dupereli.
    A z rzeczy niebibliotecznych, to może być dodawanie, mnożenie i dzielenie
    kilku liczb -- co w sumie ma dać na przykład "aplikację do wypełniania
    zeznania PIT". I tu zwykle zaczynają się nieporozumienia co do tego, co
    oznacza "bezbłędny program". Bo te "aplikacje", fakt, zwykle działają
    albo nie -- i nikt nie jest w stanie przewidzieć, która z możliwości
    zajdzie gdy akurat zbliża się ostatni dzień kwietnia.

    Ja do rzeczy podchodzę bardziej oldskulowo. Hołduję takim przesądom
    światło ćmiącym, jak na przykład "warunek stopu". Że niby każdy porządny
    program po uruchomieniu powinien się sam zatrzymać. Im szybciej, tym
    lepiej. Co jest warunkiem koniecznym, choć nie wystarczającym, by orzec,
    że program jest bezbłędny. Wiem, że w tym momencie oponentnowi zaczyna
    się malować na twarzy taki wyraz, jakby chciał powiedzieć "co żeż pan
    mi tu za farmazony prawi, program mam się sam zatrzymać?! toż on w takim
    razie na pewno jest zapluskwiony jak materac w hotelu robotniczym! pewnie
    to jakiś darmowy program -- trzeba kupowac porządne, za pieniądze, te się
    same nie zatrzymują nigdy".

    Jarek

    --
    Jimmy opowiedz jeszcze coś...
    Będzie lało...

  • 24. Data: 2013-10-18 23:47:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Przepraszam, ale piszesz jakies bzdury.

    Jeśli ja pisze bzdury, to chyba ja powinienem przepraszać, prawda?
    Widzę, że się po prostu nie rozumiemy. Kompletnie. I na tym stwierdzeniu
    w zasadzie możemy poprzestać (choć nie musimy, ja mogę i tak, i tak).

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2013-10-18 23:48:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 18 Oct 2013 17:51:42 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >A mamyż jaką inną drogę, ponad testować, testować i jeszcze raz testować?
    >O praktykę pytam, nie o teorię.

    Po pierwsze, testowac naukowo, a nie byle jak. proponuje popatrzec na
    "test driven development" oraz na to jak sie robi testy porzadnie

    Po drugie, coraz czesciej stusuje sie toole takie jak ten

    http://en.wikipedia.org/wiki/SPARK_(programming_lang
    uage)
    http://www.adacore.com/sparkpro/

    A.L.

  • 26. Data: 2013-10-19 02:02:59
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 18 Oct 2013 21:44:32 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >albo nie -- i nikt nie jest w stanie przewidzieć, która z możliwości
    >zajdzie gdy akurat zbliża się ostatni dzień kwietnia.

    Ty w ogole kiedys programowalexs, czy tez znasz programowanie z gazety
    Bajtek?

> [...]
    >program po uruchomieniu powinien się sam zatrzymać. Im szybciej, tym
    >lepiej. Co jest warunkiem koniecznym, choć nie wystarczającym, by orzec,

    Cos opowiadasz nonsensy.

> [...]
    >to jakiś darmowy program -- trzeba kupowac porządne, za pieniądze, te się

    Rzeczywiscie, chyba nie ma potzreby abysmy dalej "dyskutowali". To
    zreszat grupa o telefonii. Tak na marginesie, program obslugujacy
    centrale telefoniczna po uruchomieniu powinien sie zatrzymac. Czym
    szybciej, tym lepiej. Co jest warunkiem koniecznym aby program byl
    poprawny

    A.L.

  • 27. Data: 2013-10-19 14:25:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > ... Tak na marginesie, program obslugujacy
    > centrale telefoniczna po uruchomieniu powinien sie zatrzymac. Czym
    > szybciej, tym lepiej. Co jest warunkiem koniecznym aby program byl
    > poprawny

    Może my po prostu źle definiujemy to, co określamy, jako "zatrzymanie"?
    Zauważam, że często nieporozumienia wynikają np. z tego, że inaczej
    "obejmuje się" dane pojęcie, inaczej je definiuje, do czego innego odnosi.
    Nie umiem tego dobrze nazwać, ale czuję, że wśród oponentów do tego samego,
    oni do czego innego się odnoszą. Coś na kształt - czy student na sesji
    znajduje się w sali egzaminacyjnej, czy w spodniach? Czy siedzi w sali, w
    spodniach, czy w ławce, ITD? Spróbujmy może się jakoś porozumieć co do
    elementu wspólnego, znikną wtedy anse i niesnaski...?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 28. Data: 2013-10-19 15:35:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Może my po prostu źle definiujemy to, co określamy, jako "zatrzymanie"?

    Albo "program". Niektórzy w ogóle nie odczuwają potrzeby wcześniejszego
    zdefiniowania takich pojęć, ale rwą się do dalszych rozważań. To się
    zawsze źle kończy.

    Jarek

    --
    Czekamy na sygnał. Z centrali!
    Czekamy, czekamy. Czekamy, czekamy.

  • 29. Data: 2013-10-19 17:02:43
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 19 Oct 2013 13:35:35 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >Albo "program". Niektórzy w ogóle nie odczuwają potrzeby wcześniejszego
    >zdefiniowania takich pojęć, ale rwą się do dalszych rozważań. To się
    >zawsze źle kończy.
    >
    >Jarek

    Proponuje rowniez uscislic pojecia "jest" i "byc". Bez uscislenia tych
    pojec, dalsza dyskusja prowadzic bedzie na manowce

    A.L.

  • 30. Data: 2013-10-19 17:26:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Oct 2013 19:02:59 -0500, A.L. napisał(a):
    > On 18 Oct 2013 21:44:32 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    >>

    > Ty w ogole kiedys programowalexs, czy tez znasz programowanie z gazety
    > Bajtek?

    Andrzeju, a Ty programowales przez ostatnie 15 lat ? Pod windows ?

    Teraz programista to jest na szczycie piramidy mozliwych bledow, i
    wiekszosci w ogole nie kontroluje.

    Bylo pare ambitnych programow (tzn programow rozwojowo-wdrozeniowych,
    nie komputerowych) na bezpieczny procesor, bezpieczny kompilator, ale
    chyba wszystkie upadly.

    >Cos opowiadasz nonsensy.

    Ale cos mi chodzi po glowie ze faktycznie taki warunek byl.
    Co zreszta latwo dzis przelac na podprogram - wywolujesz, i ma sie
    skonczyc i wrocic. A to np podprogram znalezienia routingu w centrali,
    aby byc w temacie :-)

> [...]
    > centrale telefoniczna po uruchomieniu powinien sie zatrzymac. Czym
    > szybciej, tym lepiej. Co jest warunkiem koniecznym aby program byl

    No ale kiedys chce sie centrale wylaczyc, i co - zatrzyma sie tem
    program po odpowiednim poleceniu, czy nie :-)

    J.