    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Szuka?em schematu wybieraka grupowego...
    Date: 18 Oct 2013 21:44:32 GMT

    ACMM-033 napisało:

    > Przetestujesz milion razy, puścisz w świat, a tu nagle u mr Jima
    > wypierniczy jakieś runtime, czy inne general. I zgaduj, czy to
    > błąd kodu programu, czy jednak kompilatora?

    Albo li też biblioteki. W ogóle dzisiaj to tak się porobiło, że przez
    "napisanie programu" rozumie się wywoływanie bibliotecznych funkcji do
    malowania na ekranie ramek, okienek, przycisków czy innych dupereli.
    A z rzeczy niebibliotecznych, to może być dodawanie, mnożenie i dzielenie
    kilku liczb -- co w sumie ma dać na przykład "aplikację do wypełniania
    zeznania PIT". I tu zwykle zaczynają się nieporozumienia co do tego, co
    oznacza "bezbłędny program". Bo te "aplikacje", fakt, zwykle działają
    albo nie -- i nikt nie jest w stanie przewidzieć, która z możliwości
    zajdzie gdy akurat zbliża się ostatni dzień kwietnia.

    Ja do rzeczy podchodzę bardziej oldskulowo. Hołduję takim przesądom
    światło ćmiącym, jak na przykład "warunek stopu". Że niby każdy porządny
    program po uruchomieniu powinien się sam zatrzymać. Im szybciej, tym
    lepiej. Co jest warunkiem koniecznym, choć nie wystarczającym, by orzec,
    że program jest bezbłędny. Wiem, że w tym momencie oponentnowi zaczyna
    się malować na twarzy taki wyraz, jakby chciał powiedzieć "co żeż pan
    mi tu za farmazony prawi, program mam się sam zatrzymać?! toż on w takim
    razie na pewno jest zapluskwiony jak materac w hotelu robotniczym! pewnie
    to jakiś darmowy program -- trzeba kupowac porządne, za pieniądze, te się
    same nie zatrzymują nigdy".

    Jarek

    --
    Jimmy opowiedz jeszcze coś...