    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Szkodliwość promieniowania inteligentnych liczników?
    Date: Thu, 16 Jan 2014 07:07:33 +0100

    W dniu 2014-01-15 23:56, Michał Lankosz pisze:

    > Przypadkiem wpadłem na filmik:
    > http://www.youtube.com/watch?v=qKSDyb4dc_c
    > Gość twierdzi, że liczniki "smart" wysyłają co 8 sekund szkodliwe

    Twierdzić to sobie może. Papier ponoć wszystko przyjmie, Internet
    jeszcze więcej. ;) Przede wszystkim należałoby zapytać kim jest pan
    Dionizy Pietroń? Fizykiem? Biologiem? prowadził jakieś własne badania w
    zakresie wpływu promieniowania EM na żywe organizmy? A może przynajmniej
    jest popularyzatorem nauki, który dogłębnie przeanalizował dyskurs?
    Jeśli tak, to tego nie widać. W jego wypowiedzi nie ma żadnych
    konkretów, jedynie zbiór autorytatywnie wygłoszony twierdzeń. Tyle
    tylko, że nie mam żadnych powodów, by uznać go za autorytet w tej
    dziedzinie. Nawet baza danych na nauka-polska.pl go nie widzi...

    Wystarczy zresztą przejrzeć inne materiały dostępne na tym kanale YT.
    New Age... I wszystko jasne. Oni wszędzie widzą szkodliwe
    promieniowania. Nawet takie, których których żaden fizyk nie jest w
    stanie wykryć, a im wystarczy do tego zakrzywiony patyk. Nic to, że
    fizyka potrafi dzisiaj rejestrować pojedyncze kwanty. ;)

    Najsmutniejsze jest to, że ludzie kupują te brednie. Kupują w sensie
    dosłownym. Pamiętam, że gdy byłem dzieckiem jedna ciotka chwaliła się
    przed rodzicami nowiuteńkimi "odpromiennikami" radiestezyjnymi.
    Najdroższe miedziane płytki, jakie w życiu widziałem. Sąsiadki też miały
    hopla na punkcie tego "promieniowania". Jeśli ktoś miał problemy ze
    snem, to najwyraźniej spał na "żyle wodnej" i powinien przestawić łóżko
    na środek salonu. Wśród przedmiotów szczególnie "promieniotwórczych"
    miały się znajdować "kryształowe" naczynia rodem z PRL i niektóre
    gatunki roślin doniczkowych. Widziałem ludzi, którzy pozbywali się tych
    przedmiotów w obawie przed "napromieniowaniem".

    > Jakoś ludzi nie wykończył, aczkolwiek mógł być niewidocznym pogarszaczem
    > zdrowia. (ktoś ma zdjęcie?)

    Tak naprawdę mnóstwo czynników nieustannie nas zabija. Nawet niewielkie,
    naturalne jonizujące promieniowanie tła może być niebezpieczne jeśli
    tylko będziesz miał pecha. Po prostu do pewnego momentu statystyczne
    ryzyko jest tak nikłe, że nie warto zaprzątać sobie nim głowy. Tak samo
    nie warto wykupywać ubezpieczenia od szkód spowodowanych upadkiem asteroidy.

    Tym ludziom jednak tego nie wytłumaczysz. Po pierwsze na przeszkodzie
    stoją POTĘŻNE braki w edukacji. Po drugie problemem jest wyznawana przez
    nich fałszywa dychotomia - wydaje im się, że wszystko co naturalne jest
    dla nas dobre, a rzeczy sztuczne nam szkodzą. Tyle tylko, że matka
    natura jest wredna i próbuje nieustannie zabić swoje dzieci. To nauka i
    technika dała nam w miarę bezpieczną egzystencję w "syntetycznym"
    otoczeniu. Tyle tylko, że trzeba nie być historycznym ignorantem, żeby
    zdawać sobie z tego sprawę. Trzeba wiedzieć, że nasi przodkowie nigdy
    nie żyli w Edenie (albo Mirmiłowie z komiksów o Kajku i Kokoszu). ;)