  • Data: 2014-01-16 14:03:43
    Temat: Re: Szkodliwość promieniowania inteligentnych liczników?
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <f...@f...com> wrote:
    > wody? Z
    > ograniczone.
    >
    > A czy na pewno wodomierz cały czas wysyła a nie jedynie odpowiada na
    > żądanie odczytu? To by było trochę dziwne żeby tak bez sensu
    > rozgłaszać. Czy ktoś zna więcej szczegółów tej transmisji oprócz
    > częstotliwości? Jaka modulacja? Czy dane są chronione?
    > U mnie też mam już wodomierz z zdalnym odczytem, mam też aktywny cały
    > czas odbiornik na 868 z fsk, ale od czasu założenia tych wodomierzy
    > nie zauważyłem zmożonej aktywności w odbiorze różnych transmisji na
    > 868 w fsk.

    Powinny być dwukierunkowe, więc nie powinny siać bez potrzeby: radiowa dwukierunkowa
    transmisja danych - zgodna z dyrektywą 1999/5/EWG

    Różne systemy są 433 i 868 MHz:

    http://www.nsautomatyka.com.pl/pdf/systemsadiowyrso-
    aq.pdf

    http://www.growo.pl/oferta/wodomierze/zdalny-odczyt-
    wodomierzy/itron/cyble-m-bus-modul-komputerowej-tran
    smisji-danych.html
    ??? Protokół transmisji danych - Radian
    ??? Modulacja czę??stotliwościowa
    ??? Częstotliwość nośna 433.82 MHz
    ??? Efektywna moc sygnału <10 mW
    ??? Transmisja 2-kierunkowa, symetryczna
    ??? Bateria litowa - żywotność 15 lat

    http://www.kaden.cz/kadenvodo/pl/vodomery_e_radio.ph
    Częstotliwość nośna 868.0 MHz to 868.6 MHz
    Moc nadawcza adaptacyjna od 10 ??W do 12 mW
    Typ modulacji modyfikowana FSK
    Prędkość transmisji danych 19.2 kBd
    Metoda dostępu LBT CDMA/CA
    Próg dla LBT -90 dBm
    Najmniejszy poziom sygnału dla odbioru -100 dBm