    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <mlb9i6$vor$1@node1.news.atman.pl> <mlb9n6$vp5$1@node1.news.atman.pl>
    <mlbfev$1jg$1@node2.news.atman.pl> <mlbfkv$1tm$1@node2.news.atman.pl>
    <mlbgnm$7fr$1@node1.news.atman.pl> <mlbguj$395$1@node2.news.atman.pl>
    <mlbhmt$438$1@node2.news.atman.pl> <mlbjf9$5qj$1@node2.news.atman.pl>
    <mlbk1r$6bb$1@node2.news.atman.pl> <mlbk7e$5qj$3@node2.news.atman.pl>
    <mlbl0k$bpm$1@node1.news.atman.pl>
    <55797172$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <mlbtb2$hsv$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    Date: Thu, 11 Jun 2015 14:50:45 +0200

    dyskusyjnych:mlbtb2$hsv$...@d...me...
    J.F. wrote:

    >co najwyżej mogą zmniejszyć skutki wypadku.

    No i spada ilosc zabitych, rannych, a bez rannych policja twierdzi, ze
    to nie wypadek :-)

    >Ale gwiazdki przyznaje się np. za bezpieczeństwo pieszych

    Wplyw na statytystyke ten sam...

    Aczkolwiek ...
    rok 2003 - 51078 wypadkow ogolem, 68194 rannych, 5640 smiertelnych, w
    tym
    "najechanie na pieszego" odpowiednio 17002 16252 866,
    na przejsciach dla pieszych 5549, 5708 319

    rok 2013

    Tak mi sie wydaje, ze wlasciwa konstrukcja samochodu mozna powiekszyc
    szansze przezycia pieszego, ale zranienia to juz nie bardzo - kosci
    pekaja latwo ...

    a tu:
    -rannych wsrod pieszych ubylo znacznie, wypadkow w zwiazku z tym tez,
    a smiertelnych przybylo.
    I to mimo ogolnego spadku pieszych spotykanych poza terenem
    zabudowanym - wiec chyba nie ma co tego dalej analizowac, ale ten
    wzrost jest ciekawy .. swiatla ?

    -na przejsciach spadku ruchu nie powinno byc, ubytek wypadkow jest
    mniej wiecej proporcjonalny do wszystkich innych, ale odsetek zmarlych
    wzrosl. Nic nie warte te gwiazdki, czy dzialaja tylko ponizej 50km/h ?
    A moze znow swiatla ?

    J.