  • Data: 2009-03-11 12:53:56
    Temat: Re: Szkło do focenia pociechy.
    Od: Mariusz Zamolski <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > miec swojego zdania.
    >
    > Nie tylko uwazam ze lampy blyskowe ( te pojdedyncze ) sa dla ludzi bez
    > wyobrazni , ale rowniez ze dla leniwych.
    > Malo tego - uwazam, ze jedna lampa blyskowa umieszczona w poblizu
    > aparatu daje jedno z najgorszych mozliwych oswietlen. Powiem wiecej -
    > naduzywanie jej jest meczace dla fotografowanego . ba dodam nawet
    > niewskazane w stosunku do niemowlakow. Moge dodac - ze to zlo
    > konieczne . malo tego wrecz umacniam sie w przekonaniu ze oswietleni
    > od LB jest o kant d. rozbic. Czy pozwolisz mi miec moje zdanie ?

    Nie ma to jak długi wywód poparty nazwiskami.
    Niestety, jak wykręci się ozdobniki to zostaje co następuje:

    1) "Wielcy ludzie" nie używają lamp błyskowych dlatego też
    każdy kto mimo wszystko ma czelność zrobić zdjęcie
    przy użyciu owego narzędzia szatana jest "bez wyobraźni" i "leniwy".

    2) Między oświetleniem "błyskowym" a każdym innym jest przepaść.
    Między oświetleniem może tak, jednak kiedy porównuje się nie lampki
    a wykonane przy ich pomocy zdjęcia, przepaść jakby się zmniejsza ...
    Zmniejsza się do tego stopnia, że bez zaglądania w EXIFy ciężko
    ową różnice zauważyć, na co przykład był już w tym wątku.

    Dla uczepliwych:
    Nie twierdzę, że błyskanie lampą jest najlepsze.
    Wiadomo, że o wiele lepsze efekty można uzyskać pod słoneczkiem, tudzież
    w sensownie wyposażonym studio.
    Jednak wrzucanie wszystkich zdjęć zrobionych "z flashem"
    do jednego wora jest zwyczajnie głupie.
    No ale co kto lubi.
    Że tak zacytuje klasyka:
    "Sądy kategoryczne niezwykle są dogodne ... "

    3) Każdy może rozbijać o kant dupy co mu się żywnie podoba.

    Aha, tanią prowokacje o chwytaniu szczęścia pod postacią
    "łapania szczęścia pod postacią lampy za nogi" z litości pominę.

    > ostrosc 450 d-
    > zobacz sobie wyniki pomiarow ostrosci kilkudziesieciu obiektywow z
    > 450d pokazane na www. colorfoto.de
    >
    > Jesli wiesz lepiej ze moje 450d ostrzyly idealnie choc ich w reku nie
    > miales to pozostan z ta wiedza - nie moj problem to - aparatow dawno
    > nie mam i nie obchodza mnie wiecej.
    > Kup - polubisz zdjcia nieostre.
    > Boze - chron mnie przed fanatykami najtanszych lustrzanek - sa
    > niebezpieczni , caly majatek inwestuja w aparat i na slowa prawdy
    > reaguja agresja.

    Ja swego czasu kupiłem EOSa 30D, który wtedy do najtańszych wcale nie
    należał, ale pewnie w związku z jego obecną ceną będę umieszczony w
    worku "fanatyk najtańszych lustrzanek".
    Dodatkowo leniwy i bez wyobraźni.
    I dobrze mi z tym.

    pozdrowienia,