    From: dddddddd <f...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Systemy antykradzieżowe w marketach - jak to działa ??
    Date: Fri, 12 Dec 2014 17:26:13 +0100

    W dniu 2014-12-12 15:24, fifak pisze:
> [...]

    rzekłbym... że słabo działa :)
    instalowałem kiedyś bramki dla pewnej firmy, jak stanęły jako pierwsze a
    później wyposażały się lokale obok to okazywało się że się coś zakłóca i
    wyją bez powodu

    > ale oni też mają tam
    > stado ludzi z ochrony monitoringi - prawie jak więzienie z bigbraderem
    > włącznie

    przypominasz mi gościa ze wspólnoty mieszkaniowej na terenie której mam
    sklep
    "ja nie chcę być obserwowany przez kamery na zewnątrz sklepu"
    odpowiedziałem mu, że ja mogę ustawić je tak aby widziały tylko witryny
    mojego sklepu, ale będzie to szkoda dla mieszkańców a nie dla mnie więc
    niech się większość wspólnoty wypowie"- sprawa ucichła, policja co jakiś
    czas pyta o nagrania, bo komuś w pobliżu coś ukradli...
    swoją drogą temu gościowi bardzo nie odpowiadało to że się sklep
    otwiera, jednak widuję go w nim codziennie (mimo że w środku to kamera
    na kamerze zainstalowana :)

    > PS OFFTOPIC: najlepszy numer na ich przekręty z cenami: kupowałem coś co
    > miało inną cenę na półce a inną w kasie (typowe dla marketów zagrywki),
    > 3 x się naciąłem zanim zauważyłem, kolejnym razem napakowałem cały
    > koszyk badziewia następnie przy kasie jak pani przeskanowała ów felerny
    > towar powiedziałem że rezygnuje z zakupów :)

    to teraz ci powiem jak to wygląda z punktu widzenia
    kierownika/właściciela (sporo mniejszego ale jednak sklepu):
    z serwera pobieramy aktualne promocje (nie na wszystko, bo np. lada
    mięsna czy warzywniak musi sam tworzyć promocje) i teraz tak:
    - czasem towar przyjdzie pod inną kartoteką i sprzedaje się w cenie
    niepromocyjnej
    - jak przychodzi towar w trakcie trwania promocji to nie można* ustawić
    mu ceny sprzedaży popromocyjnej - czyli teraz jest promocja 9,99zł, po
    promocji wskoczy cena taka jak była przed, jeśli to nieużywana kartoteka
    to może być z czapy
    *-można ale trzeba wyłączyć promocję i ręcznie edytować, pozycję po
    pozycji bo dopóki się jej nie edytuje to nie widać jaką ma ustawioną
    marżę czy cenę
    - zdarzy się że personel nie dopilnuje i nie zdejmie starej ceny
    - zdarzy się że kierownik będzie miał ciężki dzień i nie wydrukuje zmian cen
    -zdarza się że przyjdą np. dwie partie kawy z dwoma różnymi kodami
    kreskowymi - jeden wchodzi po cenie promocyjnej, drugi nie...
    - gazetkę promocyjną mam na tydzień, do tego dodatkowa gazetka
    dwutygodniowa, ale w tej tygodniowej są też promocje jedno albo dwu-trzy
    dniowe, łatwo o czymś zapomnieć...
    Mimo że pilnuję tego żeby ceny były aktualne to przy sklepie dużo
    mniejszym niż hipermarkety ciężko czasem tego dopilnować.

    Łukasz