    Date: Wed, 06 Oct 2010 12:46:10 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: System kontroli wersji.
    <i8anrl$94d$1@mx1.internetia.pl> <i8apfi$hjb$1@solani.org>
    <i8arna$ofg$1@news.onet.pl> <i8at82$r0p$1@solani.org>
    <i8aubm$uq2$1@news.onet.pl> <i8b57i$bul$1@solani.org>
    <i8bp2q$ada$1@news.onet.pl> <i8c073$4b4$1@solani.org>
    <i8d0tm$vds$1@news.onet.pl> <i8d1vt$g8q$1@solani.org>
    <i8d3l9$7q3$1@news.onet.pl> <s...@n...zion>
    <i8dh46$hfu$1@news.onet.pl>
    <a...@x...googlegroups.com>
    <i8frjq$5a9$1@news.onet.pl>
    <d...@3...googlegroups.com>
    <i8g4a0$udc$1@news.onet.pl>
    <7...@i...googlegroups.com>
    <i8h1o0$gsu$1@news.onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    [...]
    > Czyli wymazać historię. Sorry, SVN na tym nie polega. Commit jest
    > święty. Właśnie po to sa rewizje.

    > W rewizji 12345 była regresja. Nie wiemy jednak dlaczego bo jakiś
    > miszczu usunął historię a po tygodniu okazało się że ta regresja to
    > progresja.

    > To jest historia. Po wykonaniu reverta repozytorimu jest w taki samym
    > stanie jak przed pierowtym commitem, jedyna róznica to inne numerki. 0
    > burdelu. Albo pokaż palcem gdzie on jest poza dyskomfortem psychicznym.

    > Myslę że w repo.

    [...]
    > Gówno prawda. Branch to publiczna piaskownica. Mozesz tam wkladać co
    > chcesz i potem to zlewać, psuć kod, generować dowolne błędy i regresje.
    > jest rzecza niezrozumiałą po co miałby ktoś to śledzić poza paranoją.

    > Wiec co jest upublicznianiem kodu w/g Ciebie? Commit na brancha? Jeśli
    > masz paranoje na punkcie podglądania cudzego kodu to można zastosować
    > prawa dostępu żby nikt Twoich zmian nie oglądał. Dalej nie rozumiem po co.

    Też nie wiem... Jak ktoś się wstydzi swojego kodu, to chyba nie powinien
    być programistą...

    > Z branchy? Te kilkadziesiąt na godzinę? Sorry, ale nie.

    > Czepiasz się słów gubiąc przesłanie. Klient nie ma dostepu do branchu.
    > Kilenta nie obchodzi jak została przygotowany commit. Ważne że podczas
    > mergowania do trunka jest kompletny, sprawdzony i przetestowany.

    Ba, "u mnie" klienta nie ma dostępu do trunka też. Repozytorium to rzecz
    wewnętrzna. Klient dostaje release, każdy release oparty jest o branch,
    branch najczęściej zdegenerowany, to znaczy zawierający tylko jedną
    wersję -- czasem jak mają być poprawki dla danego release i wtedy jest o
    1-2 wersje więcej (np. wszystko jest już "na produkcji" i zmiany
    minimalizujemy tylko do konkretnej poprawki poważnego problemu.

    > Że kazda zmiana jest w historii. Sugerujesz że git moze manipulowac
    > histrią. To źle bo to nie jest potrzebne.

    Ba, to jest szkodliwe!

    1. Historia jest dla mnie, po to bym po 5 latach, pracując na zupełnie
    innej maszynie (bo poprzednia poszła "z dymem" jak jakoś "się udało"
    zwalić otwartą colę na komputer), mógł prześledzić zmiany i te dobre i
    te złe, by odtworzyć co mi chodziło po głowie.
    2. Historia jest dla innych, gdy ja będę na urlopie / chory / zmienię
    pracę by podobnie jak wyżej mogli zorientować się "co poeta miał na myśli".

    MAm tylko wrażenie, że niektó?zy dyskutancie nie bardzo wyobrażają sobie
    "po 5 latach" bo 5 lat to (dużo) więcej niż czas w jakim programują
    zawodowo.

    [...]
    > Więc to problem czysto psychiczny. Kwestia przełamania się.

    Ba, programista który chce coś ukrywać to problem dla reszty zespołu.
    Odwyk konieczny i to szybko!

    > Nie, to metodyka pracy z SVN.

    Nie tylko z SVN -- to po prostu sensowna metodyka pracy. Ukrywanie zmian
    i poprawianie historii to *szkodliwy debilizm*. Nie ważne czy w git czy
    w svn czy cvs czy w hg.

    [...]
    > Szambo tak naprawdę nie istnieje. Nie wpływa na cokolwiek. Jest
    > przezroczyste. Jesli masz z tym problem to może to jest tylko Twoj problem.

    Jeśli praktykuje "odstawianie takiego badziewia" w zespole to jest to i
    problem zespołu.

    pzdr

    \SK