    From: Bodek <i...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: System kontroli wersji.
    Date: Wed, 6 Oct 2010 03:41:23 -0700 (PDT)
    <i8anrl$94d$1@mx1.internetia.pl> <i8apfi$hjb$1@solani.org>
    <i8arna$ofg$1@news.onet.pl> <i8at82$r0p$1@solani.org>
    <i8aubm$uq2$1@news.onet.pl> <i8b57i$bul$1@solani.org>
    <i8bp2q$ada$1@news.onet.pl> <i8c073$4b4$1@solani.org>
    <i8d0tm$vds$1@news.onet.pl> <i8d1vt$g8q$1@solani.org>
    <i8d3l9$7q3$1@news.onet.pl> <s...@n...zion>
    <i8dh46$hfu$1@news.onet.pl>
    <a...@x...googlegroups.com>
    <i8frjq$5a9$1@news.onet.pl>
    <d...@3...googlegroups.com>
    <i8g4a0$udc$1@news.onet.pl>
    <7...@i...googlegroups.com>
    <i8h1o0$gsu$1@news.onet.pl>

    On 6 Paź, 07:33, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > mizerne. Ale serwera na którym *pracuje* wygląda na kilkadziesiąt osób i
    > kilkadziesiąt MB kodu. Działa. Zaskakująco sprawnie.
    No no, kilkadziesiąt MB, fiu fiu. Będziesz miał rozmiar repo liczony w
    GB to porozmawiamy o wydajności.

    > Po co?
    Po jajco. Bo w możliwość zmiany twoich poglądów jakoś nie wierzę.

    > Przeciez 100 commitów na godzinę jest *bzdurą*.
    Tak tak, oczywiście. Brnij dalej.

    > Nie potrzebujesz wobec tego branchy. Bo twój branch z kilkunastoma
    > poprawkami jest tylko zbytkiem bitów. Po prostu edytuj pliki wprost na
    > trunku.
    Znowu się pogubiłeś? "Sorry, ale tak to się robi. Jesli masz inną
    metodyke pracy to gratuluje."

    > Raczej potwarzam zasłyszane:
    Widzę, że powtarzasz co usłyszysz. Szkoda tylko, że nie rozumiesz.

    > Ba, a jakie prawdziwe.
    Nie przeczę. Niemniej, czekanie 1 sekundę na coś, co w gicie jest
    natychmiastowe jest śmieszne.

    > Czyli wymazać historię.
    No i? Mimo, że dla ciebie oznacza to koniec świata, ludzie z tego
    korzystają.

    > Sorry, SVN na tym nie polega.
    Niesamowite! Fajnie że mi o tym powiedziałeś, bo wcześniej nie
    wiedziałem.

    > W rewizji 12345 była regresja. Nie wiemy jednak dlaczego bo jakiś
    > miszczu usunął historię a po tygodniu okazało się że ta regresja to
    > progresja.
    Historii opublikowanych zmian raczej się nie zmienia. W każdym razie,
    nawet jakby, to u nikogo poprzednia historia repozytorium nagle nie
    zniknie.

    > To jest historia.
    "Ci, którzy nie pamiętają przeszłości, skazani są na jej powtarzanie."

    > Myslę że w repo.
    W repozytorium są, sam pisałeś coś o świętości commitów.

    > No własnie pytam co mają wzorce do robienia branchy, przeciez to twój
    > przykład.
    Bardzo mi przykro, że nie rozumiesz słowa pisanego.

    > To ze rozumiesz coś inaczej nie oznacza że inni mają rozdwojenie jaźni.
    > Moze nalezy czytać między wierszami, coś się domyślić.
    Może należy nauczyć się pisać tak, żeby było wiadomo o co chodzi.

    > Teraz wyjaśnij mi *po* co mam je mergować osobno na trunk
    Jakie merge'owanie? Ja pytałem o robienie commitów.

    > Jaki jest cel który uzyskam komitując te pierdoły pojedynczo?
    Czystość historii kodu? A nie, przepraszam, dla ciebie repozytorium to
    wór do którego wrzucasz wszystko jak leci, w końcu liczy się tylko
    czubek brancha.

    > Gówno prawda. Branch to publiczna piaskownica. Mozesz tam wkladać co
    > chcesz i potem to zlewać, psuć kod, generować dowolne błędy i regresje.
    > jest rzecza niezrozumiałą po co miałby ktoś to śledzić poza paranoją.
    Śmieszny jesteś, wiesz?

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/upublicznienie

    > Z branchy? Te kilkadziesiąt na godzinę? Sorry, ale nie.
    To dużo tłumaczy.

    > Czepiasz się słów
    Jakbym się czepiał słów, to bym cię odesłał z powrotem do szkoły.
    Ilość błędów które robisz jest niesamowita.

    > gubiąc przesłanie.
    To nie ja podałem przykład z pornosami na repo, więc nie odkręcaj
    teraz kota ogonem.

    > Klient nie ma dostepu do branchu.
    To bardzo ciekawe, biorąc pod uwagę, że klient może wymagać
    znajdowania się repozytorium na jego serwerze.

    > Kilenta nie obchodzi jak została przygotowany commit.
    Może twoich nie obchodzi.

    > Że kazda zmiana jest w historii. Sugerujesz że git moze manipulowac
    > histrią.
    Nie kłam. Jawnie go za to chwalę.

    > To źle bo to nie jest potrzebne.
    Bredzisz.

    > *Nie* chcesz oglądać zmian na branchach.
    U mnie nikt nie wrzuca pornoli na repozytorium.

    > Interesują Cie zmiany na
    > trunku. Tam je oglądasz
    Mam się patrzeć na jakieś code bomby zmieniające tysiące linii kodu i
    dotykające prawie każdego pliku w projekcie, zamiast na malutkie
    commity zmieniające jedną, konkretną rzecz? Dobrze się czujesz?

    > Robisz switch to revision 189 i sprawdzasz regresje. Nie ma? To robisz
    > switch do 150 i sprawdzasz. Nie ma? To na 123. Listę rewizji na trunku
    > svn z przyjemnością wyrzuci jesli go poprosisz.
    Zdajesz sobie sprawę z tego, jak wygląda repozytorium po merge'u w
    systemach kontroli wersji które nie były projektowane przez bandę
    szympansów?

    > Informajca z ktorego brancha to pochodzi w SVN jest (od niedawna o ile
    > pamiętam) ale jest *zbedna* żeby wykonać ta operację.
    Bzdura.

    > Szambo tak naprawdę nie istnieje. Nie wpływa na cokolwiek. Jest
    > przezroczyste. Jesli masz z tym problem to może to jest tylko Twoj problem.
    Śmiech na sali.