    From: Bodek <i...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: System kontroli wersji.
    Date: Tue, 5 Oct 2010 15:18:19 -0700 (PDT)
    <i8anrl$94d$1@mx1.internetia.pl> <i8apfi$hjb$1@solani.org>
    <i8arna$ofg$1@news.onet.pl> <i8at82$r0p$1@solani.org>
    <i8aubm$uq2$1@news.onet.pl> <i8b57i$bul$1@solani.org>
    <i8bp2q$ada$1@news.onet.pl> <i8c073$4b4$1@solani.org>
    <i8d0tm$vds$1@news.onet.pl> <i8d1vt$g8q$1@solani.org>
    <i8d3l9$7q3$1@news.onet.pl> <s...@n...zion>
    <i8dh46$hfu$1@news.onet.pl>
    <a...@x...googlegroups.com>
    <i8frjq$5a9$1@news.onet.pl>
    <d...@3...googlegroups.com>
    <i8g4a0$udc$1@news.onet.pl>

    On 5 Paź, 23:11, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Niewydaje mi się. Mam pewność.
    Polecam na przyszłość mniej buty.

    > *Twoje* fakty. Moje nie. Potwierdzam codziennie. Po kilkanaście razy.
    To opiszesz jak wygląda obciążenie twojego serwera, czy dalej będziesz
    wycinał niewygodne fragmenty?

    > Kto *normalny* robi 100 commitów na godzinę żeby te 45 sek miało śladowe
    > znaczenie ?
    Poczytaj sobie na przykład o metodologii pracy Linusa.

    > Ty ich nie robisz nawet w gicie.
    Nie, nie widzę powodu dla którego miałbym robić sobie osobne branche
    tylko po to, żeby zacommitować na nie zmianę jednej linijki, a potem
    od razu zmerge'ować do mastera.

    > Albo inaczej: robisz jeden na dniówkę
    > wrzucajć tam co ci przyjdzie do głowy ze zbioru róznych poprawek
    Słucham?

    > a potem
    > podczas commitowania decydujesz co jest od czego.
    Ale ty pierdzielisz od rzeczy.

    > Sorry, ale tak to się robi. Jesli masz inną metodyke pracy to gratuluje.
    A dziękuję, ale nie ma czego gratulować. Daj znać jak już przestaniesz
    się tłuc młotkiem po palcach, to też ci pogratuluję.

    > U mnie tworzenie brancha trwa tak krótko ze nie ma sensu sie rozwodzić
    > nad tym dłużej niż 1 sek czasu potrzebnego na jego stworzenie.
    Śmieszne.

    > W efekcie końcowym *usunie* zmiany. Commit bedzie widoczy w historii,
    > zmian już nie bedzie.
    Jak nie będzie, jak będą. Przeczysz sam sobie w jednym zdaniu.

    > Przecież *dokładnie* to chcesz uzyskac w końcowym
    > efekcie. Usunąć zmiany.
    Nie, chce usunąć commita.

    > Niby dlaczego ma Ci zależeć w której rewizji to
    > nastąpi?
    Dla mnie wartością jest nie tylko sam kod, ale również zapis procesu
    jego powstawania. Robiąc burdel w commitach robisz burdel w kodzie, po
    prostu. "Wlasnie zaprzeczyłeś sensowi istnienia systemów kontroli
    wersji. Gratuluje."

    > Ważne że *już* ich nie ma.
    Może w twojej metodyce pracy.

    > Co to ma wspólnego z robieniem branchy?
    A co ma niby mieć?

    > Chyba nie rozumiesz idei. Nikt nie wymaga żeby poprawka robila 100% tego
    > co sie od niej wymaga.
    O, przepraszam.
    --8<--
    Byc może to nastepny objaw bałaganiarstwa. "Wydaje mi się że ta
    poprawka
    w 94.67% jest ok. A h... commituje, najwyżej jutro sprawdze
    dokładniej.". Nie, tak się nie robi. Sorry że musialem Ci to
    uświadomić.
    -->8--

    Daj znać, jak już ustalisz sam ze sobą obowiązujący punkt widzenia.

    > Natomiast przyjamniej mozna wymagać żeby
    > programista wkomitował to co chce nie myląc się przy komitowaniu które
    > linie ktorych plików sa tymi wlaściwymi. Sugerujesz ze potrzebujesz
    > podejmowac decyzje co wkomitować w momecie komitowania.
    Tak, potwierdzam. Oczywiście że potrzebuję. Nie wiem tylko co to ma
    wspólnego z tym co sobie ubzdurałeś i mi cały czas wmawiasz.

    > Ja to zlewam -
    > robie merga z trunkiem i *wiem* ze komitują się zmiany potrzebne bo
    > tylko je posiadam na *tym* branchu.
    Rewelacja. To teraz mi wytłumacz jak na tym swoim SVN-ie realizujesz
    rzecz następującą:
    Masz moduł A, interfejs B, implementację C. Dodajesz do interfejsu B
    nic nie robiącą metodę wirtualną, którą implementujesz w C, a
    wywołujesz z A. Oczywiście, dopóki nie upewnisz się, że wszystko na
    100% działa (zmiany w A, B, C są zaimplementowane), nic nie
    commitujesz. Dla porządku, zmiany w B, A, C commitujesz osobno (przy
    podanym porządku commitów zmiany są atomowe). Wytłumacz jak to
    osiągnąć na SVN-ie, przy założeniu że wszystkie zmiany były robione
    tylko w jednym pliku.

    > coś mi mówi ze niechęć do SVNa pochodzi własnie z
    > takiego niechlujstwa którego on nie wybacza.
    Idź do lekarza od głowy, jak głosy słyszysz.

    > To czego "nie mam" to jest branch i tam sobie moge pieprzyć dowoli.
    Nie możesz, bo branch jest publiczny.

    > Natomiast upublicznianie nazywa się mergowaniem z trunkiem.
    Zupełnie mylisz pojęcia.

    > Widzisz
    > jakąs istotna róznicę poza fobią żeby ktoś nie widział twojego głupiego
    > kodu na branchu?
    Twoja metodyka pracy nie przewiduje przeglądania mailing listy z
    commitami?

    > Moze po prostu inaczej rozumiemy upublicznianie. ja jako upublicznianie
    > rozumiem wrzucenie w główne źrodła. A to że ktoś na branchu wrzucił
    > sobie zdjęcia porno mało mnie interesuje
    Ciekawe co by na to powiedział klient.

    > zazwyczaj nie mam ochoty
    > oglądac pośrednich wypocin innych.
    Aha.

    > Dalej zaprzeczasz podstawowej zasadzie istnienia systemów kontroli wersji.
    Która polega na czym? Ta zasada?

    > Tak. Teraz wyjasnij jak zrozumialeś dowcip. Bo to nie był dowcip.
    Nie może być!!!

    > Nie.
    No i tyle w temacie. To SVN-a też nie używałeś?

    > jakis problem psychiczny że nie chcesz aby ktoś oglądał twoja
    > piaskownicę?
    "zazwyczaj nie mam ochoty oglądac pośrednich wypocin innych."
    A ja nie jestem ekshibicjonistą i nie mam ochoty innym pokazywać moich
    pośrednich wypocin.

    > Ludzie nie mają co robic tylko wymieniają się uwagami jak
    > ktoś cos na branchu spieprzył?
    Ja staram się orientować co się w kodzie dzieje. Bez patrzenia na
    zmiany było by trochę ciężko, ale pewnie mi zaraz powiesz jak to w
    twojej metodyce pracy wygląda.

    > Zauważyleś słowo mediana a nie średnia? Bo pojawiło się nie bez powodu.
    Wytłumacz mi jak to tam działa z tymi merge'ami, bo mi się to w głowie
    nie mieści.

    > Czego nie ma?
    Gotowego rozwiązania.

    > Revert.
    A ty dalej powtarzasz wyuczone hasełka.

    > A jakaś to różnica po wykonaniu reverta?
    Taka, że nie jestem badziewiarzem patrzącym się tylko na to co jest na
    masterze/trunku/HEAD i przeszkadza mi szambo w historii projektu.