  • 41. Data: 2011-07-21 21:55:16
    Temat: Re: Synchronizowany generator Wiena
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    news:op.vyzc7vp41cvm6g@lap...
    Dnia 21-07-2011 o 18:45:08 Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> napisał(a):

    > janusz_kk1 wrote:
    > (ciap)

    > Litości!

    Co ci? nigdy się nie walnąłeś?

    Pewnie sie czasem "walnal" ;)
    ale jak juz sie czepiac to stawiam tez na 2,2 kVA :D

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2011-07-21 22:17:08
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Dnia 21-07-2011 o 11:58:37 Waldek <n...@n...net> napisał(a):

    >Dlatego że będę miał mały wiatrak który tyle mocy wydusi z siebie,
    >miejsce mam wietrzne, czasami aż za bardzo ale to już inna historia.

    Poczytaj troche o doswiadczeniach osob ktore sie tym zajmowaly
    Watki takie byly m.in na elektrodzie.
    W skrocie energia z domowego wiatraka najbardziej sie "oplaca"
    do celow grzewczych - np. podgrzewania wody w bojlerze

    >Za prąd płacę dużo, mam sporo pomp, wentylatorów itp rzeczy które stale
    >pracują i dla mnie te 300-600W dołożone daje konkretne oszczędności.

    Nie wiem jak tam faktycznie u ciebie wieje i jak czesto ;)
    ale w tym wypadku raczej pozostaje ci ladowanie baterii akumulatorow
    a z nich zasilanie falownika.
    Czy napewno beda to znaczace oszczednosci ? akumulatory tez masz za friko ?

    No i jak nie chcesz miec niepotrzebnych problemow
    to raczej zrob dedykowany obwod do zasilania tych pomp & wentylatorow
    i odpusc sobie synchronizacje z siecia domowa.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2011-07-22 07:28:23
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-07-2011 o 00:17:08 Waldek <s...@n...cpam> napisał(a):

> [...]
    > W skrocie energia z domowego wiatraka najbardziej sie "oplaca"
    > do celow grzewczych - np. podgrzewania wody w bojlerze
    Czytałem

    > Nie wiem jak tam faktycznie u ciebie wieje i jak czesto ;)
    > ale w tym wypadku raczej pozostaje ci ladowanie baterii akumulatorow
    Po co? akumlatory są drogie i się zużywają, wystarczy że już mam 8 w
    ups-ach.

> [...]
    > to raczej zrob dedykowany obwod do zasilania tych pomp & wentylatorow
    > i odpusc sobie synchronizacje z siecia domowa.
    A dlaczego? temat ciekawy, może coś ciekawego się dowiem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 44. Data: 2011-07-22 10:08:37
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

> [...]

    > i odpusc sobie synchronizacje z siecia domowa.

    A dlaczego? temat ciekawy, może coś ciekawego się dowiem.

    No to walkuj temat - tylko moze zmien topic ;)

    Sa gotowe rozwiazania
    http://www.ecosolar.pl/systemy-sieciowe-c-3.html

    A tu hmm .... nie bardzo wiem ;)
    http://www.neo-aerodynamic.com/GridTieInverter.html

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2011-07-22 11:06:26
    Temat: Re: Trochę inny pomysł
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Patrząc na to co chciałbyś osiągnąć to może zamiast synchronizować
    napięcie z siecią to lepiej zastosować inne podejście:
    Duży filtr/PFC ładowany z generatora i "wspomagany" z sieci. Zasilasz z
    niego falownik. Jeżeli wygenerowanej energii jest za mało i na
    kondensatorach siada napięcie to wspomagasz się energią z sieci. Zalety:
    - odpada problem synchronizacji/tłumienia harmonicznych
    - relatywnie mniej skomplikowana i podatna na zakłócenia konstrukcja
    - mniejsze ryzyko uszkodzeń w razie problemów
    Wady:
    - napięcie może "pływać" (ale dla współczesnych odbiorników to nie problem)
    - ??

    Michoo

  • 46. Data: 2011-07-22 18:36:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-07-2011 o 13:06:26 Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > niego falownik. Jeżeli wygenerowanej energii jest za mało i na
    > kondensatorach siada napięcie to wspomagasz się energią z sieci. Zalety:
    Taa myślałem o tym, ale musiałbym zrobić co najmniej 2KW, ups o takiej mocy
    bieże jałowo około 60W, a t6utaj jeszcze byłby dodatkowe przetwarzanie
    czyli lekko licząc straty całości byłyby ponad 100W, to wg mnie za dużo
    układ
    za długo by sie spłacał a komplikacja spora.

> [...]
    > Wady:
    > - napięcie może "pływać" (ale dla współczesnych odbiorników to nie
    Ale tak po głębszym zastanowieniu wychodzi mi ze nie muszę wcale
    synchronizować
    wina tylko wystarczy przełączac dla układu modulacji źródło sinosuidy
    sieć-generator.
    To nawet lepiej bo odchodzi problem zniekształconej sinosuidy z sieci, po
    prostu
    używam taką jaka jest.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 47. Data: 2011-07-22 18:39:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-07-2011 o 12:08:37 Waldek <n...@n...net> napisał(a):

> [...]
    >
    > A dlaczego? temat ciekawy, może coś ciekawego się dowiem.
    >
    > No to walkuj temat - tylko moze zmien topic ;)

    No fajne i cena też konkurencyja
    1.8 kW za drobne 38.721,63 zł :)

    > A tu hmm .... nie bardzo wiem ;)
    > http://www.neo-aerodynamic.com/GridTieInverter.html
    Patrzę i nic z tego schematu nie kumam, a jak na wyjściu
    układu widzę wyprowadzenie nap stałego przez kondesator :)
    to już kompletnie wymiękam.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 48. Data: 2011-07-22 18:41:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-07-2011 o 20:39:40 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > No fajne i cena też konkurencyja
    > 1.8 kW za drobne 38.721,63 zł :)
    Aaaa wyjaśniło się, to bateria ogniw słonecznych
    i dlatego tyle kosztuje :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 49. Data: 2011-07-22 21:38:34
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    >No fajne i cena też konkurencyja
    >1.8 kW za drobne 38.721,63 zł :)

    Cena ktora podales to raczej za caly kompletny system z panelami solarnymi
    sam "grid inwerter" powinien byc taniej - co nie znaczy ze tanio :D

    http://www.ecosolar.pl/sieciowe-inwertery-fotowoltai
    czne-sunny-c-10.html

    Ale gdyby mnie przyszlo cos takiego rzezbic na bazie UPS-a
    to mimo wszystko raczej zrobilbym dedykowany obwod
    do zasilania tych pomp & wiatrakow, bo z zasady nie lubie sobie utrudniac
    i na ogol rozwiazania proste sa mniej zawodne ;)

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2011-07-22 21:47:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello janusz_kk1,

    Friday, July 22, 2011, 8:39:40 PM, you wrote:

    [...]

    > No fajne i cena też konkurencyja
    > 1.8 kW za drobne 38.721,63 zł :)

    Przez przypadek trafiłem dzisiaj na DOMO (TV) na program o bodowie
    bardzo ekologicznego domu we Francji. Głównie z różnych dziwnych
    materiałów odpadowych.

    Na wierzchu tego 10m^2 paneli słonecznych. I sprzedają energię. Za
    całe 5 euro dziennie w słoneczny dzień. Panele założyli, żeby nie
    płacić za energię. A ja się zastanawiam, ile lat potrwa spłata tej
    inwestycji...

    Pierwotnie nie mieli mieć połączenia z siecią w ogóle, ale
    podejrzewam, że cena akumulatorów im ten pomysł z głowy wybiła.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl