    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Symbian wiecznie zywy
    Date: Fri, 12 Nov 2010 12:05:41 +0000

    Dnia Fri, 12 Nov 2010 11:18:32 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Waldku, ale czy możesz zrozumieć jedno - te zaawansowane funkcje
    > interesują bezpośrednio może 1% użytkowników a reszta o nich nawet nie
    > wie i nie chce wiedzieć. Ich za to interesuje prostota,
    > nieskomplikowanie, łatwość obsługi i to co cię tak bulwersuje - poziom
    > fun'u oferowany przez telefon. I producenci w końcu to zauważyli także
    > kierunkej w tej chwili jest jeden - prosto i z wodotryskami.

    Nie, nie mogę zrozumieć, że ludzie kupują smartfona, bo jest modny, mimo,
    że go wcale nie potrzebują: 27% użytkowników gejfona NIGDY nie
    zainstalowało żadnej dodatkowej aplikacji.
    To znaczy, że conajmniej 16 milionów (a lekko licząc dwa razy więcej)
    użytkowników gejfona go nie potrzebuje, kupiło go wyłącznie dla mody.
    Prostota użytkowanie NIE MA ZNACZENIA - obsługa gejfona całkowicie
    przerasta jakieś 60-70% jego użytkowników. To znaczy, że w końcu nauczyli
    się z niego dzwonić, wysyłać i odbierać maile i sms-y, ale cała
    konfigurację musiał dla nich zrobić kto inny, wszelkie bardziej
    "zaawansowane" operacje jak np. aktualizacja ściągniętych aplikacji a nawet
    ich instalacja musi być zrobiona przez kogoś innego.

    > Telefony idą chyba w kierunku takim jak konsole - zamknięte
    > rozwiązania, oferujące dość ograniczony zestaw cegiełek
    > dopasowujących, za to minimalizujące konieczność konfiguracji. I to
    > dobry kierunek, chyba. Grzebaczom zostawmy Linuxa, lub PDA z modułem
    > telefonicznym.

    czyli jak ktoś chce wysłać przez bluetooth koledze plik dźwiękowy lub fotkę
    to już jest grzebaczem?
    Czy taka zwariowana chęć, żeby transfer kontaktów z laptopa do leżącego 5
    cm obok smartfona nie odbywał się przez Kalifornię powoduje że się jest
    grzebaczem?
    I co to jest PDA z modułem telefonicznym i dlaczego to się różni od
    smartfona?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński