  • Data: 2012-02-09 15:23:22
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ceny nie są kosmiczne (sam nigdy nie kupowałem), pytać należy
    > w sklepach turystycznych. Znajomy ma taki sklep w Warszawie,
    > dowiem się o dystrybutora. Ja takie coś widziałem pierwszy raz
    > 30 lat temu, więc żadna tam nowość. O, nawet znalazłem on-line:
    > http://www.sklep-militarny.com.pl/swiatla-chemiczne-
    lighstick-c-74.html

    To jednak kosmiczne. przecież do zwykłej żarówki (1zł) + prąd ma się nijak.
    Oczywiście o takich rzeczach jak łatwość zapalania, gaszenia, widmo,
    oddawanie barw to już nie wspominam.
    Znam te technologie, ale nawet jako zapalony turysta wolę zwykłą latarkę.
    Takie źródła światła to nie wiem czy grotołazi używają - a miałem okazję
    spróbować co znaczy brak światła w jaskini.
    Do technologi świetlików jeszcze długo nie dojdziemy, nawet słońce przyklęka
    przed nimi.
    Nawet podobnie jak z elektrowniami domowej produkcji: taniej z gniazdka
    zakładu energetycznego. Dobre w określonych warunkach, w tym przypadku
    baaardzo ekstremalnych i nie tanie.

    --
    Desoft