  • Data: 2012-02-09 18:59:46
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "mk" 4f3405e8$0$1267$6...@n...neostrada.pl

    > Otóż to - kilkanaście procentów więcej niż podałeś.
    > A do zgrubnych rachunków powoli trzeba będzie przyjmować ok. 0,60 PLN/kWh - w ciągu
    życia świetlówki pewnie przekroczy.

    Nie wiem, jak to komu wychodzi. IMO mniej niż dwa razy mniej.
    Nie można przecież wliczać żadnych kosztów stałych, abonamentów
    itd. -- nijak nie zależą one od pobieranej mocy, chyba że tej
    mocy trzeba by dostarczyć 100 razy więcej.

    -=-

    Tak czy siak -- trudno zaoszczędzić na energii elektrycznej poprzez
    wymianę żarówek na świetlówki czy LEDki. Świetlówki są w cenie żarówek
    (różne są ceny ale można uznać, że w przeliczeniu na czas żywota ;)
    doczesnego ;) świetlówka kosztuje tyle samo co żarówka) a i chyba
    LEDKa wychodzi tu podobnie, choć żyje kilkadziesiąt tysięcy godzin.

    Jednak oszczędności są tak małe, że IMO trudno je znaleźć.
    Ja teraz korzystam z jednego źródełka światła. Komputer ciągnie
    około 50 watów, światełko (świetlówka) ze 3 razy mniej, żarówka
    by brała około 40 watów.

    Już wymiana desktopa na notebook daje 80% oszczędności -- a komputer
    ,,świeci'' czasami 24 godziny na dobę. Wymiana notebooka na netbook
    to kolejne 80% (mój netbook pobiera od 4 watów do 10 watów) czyli tu
    zysk można znaleźć. Podobnie z ogrzewaniem -- wielu dogrzewa mieszkania
    elektrycznością. (wielu wprost, inni zaś twierdzą, że jedynie oświetlają;
    ja dogrzewam gazem)

    Kolejny problem (ponoć biedaków on nie dotyczy) to klimatyzacja.
    Zwłaszcza połączenie gigawatów światła i klimatyzacji daje fajne efekty.

    -=-

    IMO jedynie oszczędności oświetleniowych można szukać tu:

    -- żarówki trzeba częściej wymieniać niż świetlówki i znacznie częściej
    niż LEDki, a wymiana czasami jest i czasochłonna, i kosztowna

    -- żarówki zwykle niszczą (termicznie) swe oprawy
    (imo to główny powód wymiany domowych żarówek na świetlówki)

    -- gdzie jest potrzebne stałe i jasne oświetlanie
    (drogi, hotele, iluminacje)

    -=-

    (; Czy lodówki nadal są wyposażane w żarówki? Jeśli lodówka
    kosztuje 500 złotych, czy włożenie do niej LEDowego
    oświetlenia (kosztującego 50 złotych) naprawdę
    zwiększa koszt produkcji całego wyrobu?
    ;)

    -=-

    IMO największym zyskiem w oświetleniu byłoby zastąpienie drutów panelami
    słonecznymi doposażonymi w akumulatory. Wysokie zamontowanie takich lamp
    mogłoby spowodować bezproblemowe ich używanie przez czas życia akumulatorów,
    a te można by montować na wysokości takiej, aby ich wymiana nie była droga.
    Tym oto sposobem raz zamontowane oświetlenie uliczne nie potrzebowałoby
    dozoru, lub potrzebowałoby szczątkowego. :) Co więcej -- można by takie
    oświetlenie montować niemal wszędzie, także tam, gdzie nie odchodzą druty.

    Skąd brać na to oświetlenie pieniądze? To proste -- od firm ubezpieczeniowych
    i od właścicieli samochodów. Ale skąd brać pieniądze na odszkodowania firmom
    pogrzebowym -- nie wiem, a zyski tych firm spadną...

    Komplety panel+akumulator+LEDowe_oświetlenie są już oferowane przez sprzedawców.
    Trzeba jeszcze zmiany myślenia inwestorów, dbających o chleb ;) serwisantów
    dozorujących to oświetlenie...

    Wszystkie drogi jasne... Zbyt dla producentów, masowa produkcja ww. kompletów,
    poniżanie cen tychże kompletów, większe bezpieczeństwo na drogach, a nawet
    możliwość tankowania ;) samochodów elektrycznych pod takimi słupami? Samochodów
    może nie, ale akumulatora samochodowego -- tak. Gdy ktoś ugrzęźnie na odludziu,
    nie zamarznie tak łatwo, czekając na pomoc... A i piechur być może dzięki takim
    słupom naładuje telefon, przez co dodzwoni się do służb ratunkowych...

    Wiem -- przesyciła mnie nienawiść do służb grzebiących...

    Ale jestem pod wrażenie seksu z Playa -- tam właśnie zauważyłem miotający
    się drucik i napis w stylu ,,doładuj swój telefon''.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'