  • 191. Data: 2014-06-10 00:55:52
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:53963596$0$2247$65785112@news.neostrada.pl
    [...]

    > Powiedzmy sobie szczerze - paliwo na naszych stacjach nie jest takie, ze klient
    > raz zatankuje i laweta po niego przyjezdza.
    > Zazwyczaj nie jest.
    > Wiec zazwyczaj bedzie mial nieokreslony przebieg na roznym paliwie.
    > To jak ma okreslic regenerator co zaszkodzilo ?

    Może mają "swoje" źródła informacji? :)
    To widać. Czy jest to ...woda,siarka,benzyna, dodatki... skład paliwa oraz
    sumienność tankowań na określonych stacjach. Skoro od dawna wiadomo, że
    użytkownicy mają "swoje stacje/karty/przyzwyczajenia" to proste do wyliczenia.
    Jesli "regenerator" określa że najmniej miał usterek ze Statoil(np) to wolę dać
    mu wiarę niż temu, który napisze że "tak mu się wydaje i tankuje na Orlenie czy
    BP)...dodatkowo sam się przysłuchuję silnikowi a nawet jestem skłonny stosować
    wszelakie rozwiązania techniczne, czyli pomiar GŁOSNOŚCI pracy silnika przy
    zatankowanym paliwie, stopień zużycia części czy nawet paliwa, skoro bardzo
    często mam "swoje trasy" itd. Cała masa drobiazgowych zabiegów i porównań, które
    akurat dla mnie (szczegółowca) mają znaczenie. Przede wszystkim porównuję tutaj
    ściśle szczegółowe dane, opierając się o statystyki KOMPUTEROWE (programy)bo
    pamięć ludzka jak i przyzwyczajenia bywają względne i niedoskonałe :) Nie jednego
    diesla "zjadłem" więc optymalnie piszę :)

    Osobiście szukałem ale niestety nie znalazłem "czujnika/zestawu" w rodzaju
    "filtra czynnego" tj, możliwości badania paliwa w czasie eksploatacji. Tutaj
    należy wspomnieć o rodzaju silnika diesla. Tam gdzie wymagane jest "fajne
    smarowanie" (czyli starsze konstrukcje) tego nie neguję ale cały czas piszę o
    pompowtryskiwaczach i stopniu zuzycia w przypadku paliwa bezsiarkowego. Niestety,
    wiele rozwiązań (np Delphi) tego nie lubi a koszt regeneracji jest dość spory w
    przypadku częstych napraw.

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 192. Data: 2014-06-10 00:58:12
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "k...@g...com" wydumał(a) w wiadomości ID
    ps.com

> [...]
    >>> alternator. Jak pasek przestanie piszczeć to jest prawie uzupełniony ubytek.

    > Jakoś po wymianie paska na nowy Master nie przestał piszczeć po rozruchu. Ma
    > zużyte koła alternatora.

    Widocznie user olał set razy piszczenie paska i doprowadził do żużycia (wytarcia)
    koła pasowego alternatora :]

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 193. Data: 2014-06-10 02:03:35
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 00:58:12 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:
    > "k...@g...com" wydumał(a) w wiadomości ID

    ps.com

    > Widocznie user olał set razy piszczenie paska i doprowadził do żużycia (wytarcia)
    >
    > koła pasowego alternatora :]
    >

    > --
    >
    > Michael________
    >
    > ______/) /\ | /\
    >
    > "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    >
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO (R)(tm)

    Nie jest to uciążliwa dla mnie usterka. Nowe koło pasowe mam. Ochoty na zmianę nie
    mam. Poza tym wiem ile trwa uzupełnienie ładunku w akumulatorze.

  • 194. Data: 2014-06-12 10:27:21
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-09 14:00, MichaelData(R) pisze:
    > Trybun wydumał(a) w news:5391fb40$0$2154$65785112@news.neostrada.pl :
    > [...]
    >
    > Hmm, ja bym sobie juz poszukał jakie wtryski. No OK, masz Bosch'a
    > 1200zł/szt

    > Ok 1500zł

    Pamiętam z dawnych lat, podczas wizyty u elektryka byłam świadkiem
    wymiany końcówek wtryskiwaczy przez owego auto elektryka. Końcówki
    fabrycznie nowe a właściciel pojazdu zapłacił tak niska cenę za tą
    wymianę że aż zacząłem podejrzewać że ten elektryk dopłaca do
    prowadzenia swojego interesu. A dzisiaj sama taka końcówka to koszt
    1500zł ?? A może w dzisiejszych wtryskach naprawa nie polega na wymianie
    końcówek, albo one same są co najmniej z platyny?

    > Akurat Statoil i Lukoil mają własne źródła. W przypadku Statoil,
    > bezsiarkowe to nie tylko Gold ale równiez zwyły ON. Co do wyboru
    > paliwa, to własnie Ci, którzy naprawiaja wtryskiwacze, wiedzą
    > najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od czego. Porozmawiaj sibie
    > z nimi kiedyś, to sie dowiesz :)

    Skąd ta pewność że Statoil na swoich stacjach sprzedaje tylko i
    wyłącznie swoje paliwo?

  • 195. Data: 2014-06-12 10:27:57
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-09 19:49, dddddddd pisze:

    > ja tam nigdy nie słyszałem świec, nawet wyciągniętych z auta i
    > podłączonych na krótko...
    > U mnie najbardziej słychać pompkę wstępną która zwiększa ciśnienie
    > przed pompą CR, świec raczej nie usłyszysz (ja przynajmniej takich nie
    > widziałem)

    Tu akurat nie będę się upierał przy swojej wersji. Być może to syczenie
    jest spowodowane pompowaniem paliwa, a nie podgrzewaniem świec. Ale ta
    prawie idealna synchronizacja syczenia z czasem świecenia kontrolki
    podgrzewania świec daje powody do myślenia że to jednak to syczenie jest
    efektem podgrzewania świec..

  • 196. Data: 2014-06-12 10:28:23
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-09 18:00, Wiwo pisze:

> [...]
    > kontrolki nie musi oznaczać fizycznego ich uruchomienia. Równie dobrze
    > może to oznaczać włączenie układu pomiarowego, który sprawdza
    > temepraturę i na tej podstawie decyduje, czy uruchamiać świece, czy nie.
    > Pomijam też taki drobny niuans, że kontrolka świec może być również
    > wykorzystywana do innych celów, nie tyko informowania o pracy ze
    > świecami. Zdarza się, że np. informuje o stanie wpisów błędów
    > sterownika silnika, ale taki sczegół na pewno znalazłby się w
    > instrukcji, którą każdy kierowca poznaje zanim wsiądzie do konkretnego

    Nie wiem, być może masz rację że to zaświecanie sie kontrolki przy
    przekręceniu kluczyka na rozgrzanym silniku to tylko test. Będę musiał
    posłuchać czy w takiej sytuacji występuje również charakterystyczne
    syczenie.

  • 197. Data: 2014-06-12 10:28:54
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-09 17:50, Wiwo pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

    > Podanie prądu na sprawną świecę powoduje jej grzanie. Koniec i kropka.
    > W świecy żarowej nie ma żadnej elektroniki. Podanie prądu nie steruje
    > procesem grzania, to proces podgrzewania (sterownik) steruje prądem.
    >
    > Wiwo

    Dobra, powiedz mi jeszcze dla rozwiania wszystkich wątpliwości czym się
    kieruje sterownik dając na świecę prąd, czasem trwania operacji czy
    temperaturą samej świecy?

  • 198. Data: 2014-06-12 10:29:07
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-09 14:06, Grejon pisze:

    > Tak. Świece żarowe to w gruncie rzeczy kawałek drutu oporowego.

    A sterownik na podstawie czego podaje prąd na ową świecę?

  • 199. Data: 2014-06-12 10:29:24
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-09 18:22, jerzu pisze:

    > Pewnie ECU silnika.
    >
    > Ale napisałem:
    > "Woltomierzem? W moim starym TDDi świece są pod prądem jeszcze jakieś
    > 40-50 sekund po uruchomieniu silnika."
    >
    > I to napięcie jest mierzone _na_świecy_ żarowej. Dopiero po tym czasie
    > ECU daje sygnał do przekaźnika, który to przekaźnik odcina prąd idący
    > do świec.
    >
    > Dalej będziesz filozofował?

    Żadnej filozofii, sterownik działa na zasadzie czasowej? Ale co wobec
    tego znaczą te "40-50 sekund"? Czas grzania powinien być zawsze taki
    sam, o oczywiście o ile działa to tak jak napisałeś.

  • 200. Data: 2014-06-12 11:07:34
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-06-12 10:29, Trybun pisze:

    > A sterownik na podstawie czego podaje prąd na ową świecę?

    Pomiaru temperatury na przykład - a czego konkretnie to zależy od
    implementacji (czyli konkretnego silnika)

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi