-
181. Data: 2014-06-09 15:40:28
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
MichaelData(R) wydumał(a) w news:ln486a$p5i$1@usenet.news.interia.pl :
>Znacznie wiecej "żre" alternator (ok 500A)
Rozrusznik, miało być :)
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
182. Data: 2014-06-09 17:46:05
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "MichaelData(R)" napisał
Trybun wydumał(a) w news:5391fb40$0$2154$65785112@news.neostrada.pl :
>> Jak rozpoznać paliwo bezsiarkowe? I myślisz że Statoil i inni w
>> Polsce sprzedają swoje paliwo (swoje w sensie firmowe)? Nie
>> słyszałeś o dziennikarskim śledztwie pt. "Dokąd jedzie pusta
>> cysterna Shela po paliwo", swego czasu zamieszczone w "Głosie
>> Wielkopolskim"? Okazało się że prosto do hurtowni Orlenu...
>Akurat Statoil i Lukoil mają własne źródła.
Statoil mowisz tez ? Dziwne by bylo, aby przy ilosci ich stacji
chcialo im sie sprowadzac paliwa gdzies z ... Norwegii ?
A najtansze paliwo trafilem ostatnio na Statoil wlasnie ... bierze z
Lukoila i Rosji/Bialorusi ?
>W przypadku Statoil, bezsiarkowe to nie tylko Gold ale równiez zwyły
>ON.
Orlen i Lotos od dawna odsiarczaja swoje paliwa niskosiarkowe, i teraz
nawet "zwykly ON"
ma 0.005% siarki (50ppm).
No dobra - Statoil sie chwali 10ppm.
>Co do wyboru paliwa, to własnie Ci, którzy naprawiaja wtryskiwacze,
>wiedzą najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od czego.
>Porozmawiaj sibie z nimi kiedyś, to sie dowiesz :)
A skad maja wiedziec od czego ?
No dobra, moze i pytaja klientow i maja statystyke "200kkm od nowosci
tylko na Shell tankowal".
J.
-
183. Data: 2014-06-09 17:50:38
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
news:5394a545$0$2244$65785112@news.neostrada.pl...
> Zgadza się - nie ulega wątpliwości że to prąd podgrzewa świece. Ale
> pewności że to proste podanie prądu steruje całym procesem podgrzewania
> nie ma żadnej.
Podanie prądu na sprawną świecę powoduje jej grzanie. Koniec i kropka. W
świecy żarowej nie ma żadnej elektroniki. Podanie prądu nie steruje procesem
grzania, to proces podgrzewania (sterownik) steruje prądem.
Wiwo
-
184. Data: 2014-06-09 18:00:06
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
news:538f7b9a$0$2230$65785112@news.neostrada.pl...
> No jasne.. Przy odpalaniu gdy temperatura wynosi -12 stopni wiece grzeją
> około 7 sekund. Teraz przy +12 grzenie trwa z 2-3 sekundy krócej. Przy
> nagrzanym silniku i środku dnia (w trakcie tych 149 odpalań) świece grzeją
> przy każdym przekręceniu kluczyka około 2 sekundy. A więc sie nie męczą
> ale nie można powiedzieć że nic nie robią.
Skąd wiesz, że w tym czasie grzeją się świece? Samo zapalenie kontrolki nie
musi oznaczać fizycznego ich uruchomienia. Równie dobrze może to oznaczać
włączenie układu pomiarowego, który sprawdza temepraturę i na tej podstawie
decyduje, czy uruchamiać świece, czy nie.
Pomijam też taki drobny niuans, że kontrolka świec może być również
wykorzystywana do innych celów, nie tyko informowania o pracy ze świecami.
Zdarza się, że np. informuje o stanie wpisów błędów sterownika silnika, ale
taki sczegół na pewno znalazłby się w instrukcji, którą każdy kierowca
poznaje zanim wsiądzie do konkretnego auta... ;-)
Wiwo
-
185. Data: 2014-06-09 18:22:26
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Sun, 08 Jun 2014 20:02:34 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:
>Jak już napisałem - napięcie to podstawa, zwróć jednak uwagę - coś jej
>każe się wyłączać w innym momencie gdy auto jest zimne a w innym gdy
>jest rozgrzane. Typowa grzałka to była wtedy gdy ręcznie się włączało
>podgrzewanie świec.
Pewnie ECU silnika.
Ale napisałem:
"Woltomierzem? W moim starym TDDi świece są pod prądem jeszcze jakieś
40-50 sekund po uruchomieniu silnika."
I to napięcie jest mierzone _na_świecy_ żarowej. Dopiero po tym czasie
ECU daje sygnał do przekaźnika, który to przekaźnik odcina prąd idący
do świec.
Dalej będziesz filozofował?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
186. Data: 2014-06-09 19:49:47
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-06-09 13:53, Trybun pisze:
> W dniu 2014-06-09 08:20, dddddddd pisze:
>> W dniu 2014-06-08 08:43, Trybun pisze:
>>> W dniu 2014-06-07 02:21, X-Man pisze:
>>> A jednak w obecnych temperaturach grzeją, no przynajmniej u mnie.
>>> Kontrolka świeci i słychać charakterystyczne syczenie przy każdym
>>> przekręceniu kluczyka w stacyjce.
>>
>> syczenie to raczej pompowane paliwo, bo po co świece miałyby syczeć :)
>> A kontrolka często niewiele wspólnego ma z grzaniem świec...
>> Jak ktoś chce wiedzieć ile grzeją świece, to musi zamontować kontrolkę
>> załączenia...tylko po co :)
>
> Jesteś pewny że to paliwo jest pompowane? Mi to wygląda na dźwięk
> podgrzewanych świec, na dodatek jest prawie dokładnie synchronizowany
> czasowo z świeceniem kontrolki świec. Po co by miały syczeć świece? -
> przecież są podgrzewane do wysokiej temperatury.
ja tam nigdy nie słyszałem świec, nawet wyciągniętych z auta i
podłączonych na krótko...
U mnie najbardziej słychać pompkę wstępną która zwiększa ciśnienie przed
pompą CR, świec raczej nie usłyszysz (ja przynajmniej takich nie widziałem)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
187. Data: 2014-06-10 00:12:55
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
"k...@g...com" wydumał(a) w wiadomości ID
news:88f684c0-4b81-4974-ba43-cbb9e72f391d@googlegrou
ps.com
[...]
>> Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupełnić energię w nowoczesnym
>> dieslu, która została uzyta do rozruchu.
> Ile potrzeba słychać w silnikach w których wyjebane są koła pasowe napędzające
> alternator. Jak pasek przestanie piszczeć to jest prawie uzupełniony ubytek.
> Jak
> koła pasowe są nie zużyte to trochę krócej.
Bzdura na resorach. Musisz uwzględnić jeszcze zużycie(wyciągnięcie paska) lub
naciągnięcie paska. Miliard różnic w czasie "piszczenia".
Zużycie paska (wyciągnięcie) jest jak 1 do 50 do zużytych kół pasowych :>
--
Michael________
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)
-
188. Data: 2014-06-10 00:17:46
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
"J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:5395d6c1$0$2359$65785112@news.neostrada.pl
[...]
>> W przypadku Statoil, bezsiarkowe to nie tylko Gold ale równiez zwyły ON.
> Orlen i Lotos od dawna odsiarczaja swoje paliwa niskosiarkowe, i teraz nawet
> "zwykly ON"
> ma 0.005% siarki (50ppm).
> No dobra - Statoil sie chwali 10ppm.
To co, wszyscy karmią się w tym samym punkcie i odsiarczają po drodze różnie?
>> Co do wyboru paliwa, to własnie Ci, którzy naprawiaja wtryskiwacze, wiedzą
>> najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od czego. Porozmawiaj sibie z nimi
>> kiedyś, to sie dowiesz :)
> A skad maja wiedziec od czego ?
> No dobra, moze i pytaja klientow i maja statystyke "200kkm od nowosci tylko na
> Shell tankowal".
Robią badania. Pod mikroskopem (nawet) widać że nie doczytałeś sporo artów na ten
temat ani nie miałeś styczności z takimi badaniami/regeneracją. Rozumiem że
jesteś "lajkonikiem" ale wypadałoby trochę (chociaż) poczytać :>
--
Michael________
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)
-
189. Data: 2014-06-10 00:22:55
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 00:12:55 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:
> "k...@g...com" wydumał(a) w wiadomości ID
>
> news:88f684c0-4b81-4974-ba43-cbb9e72f391d@googlegrou
ps.com
>
> [...]
>
> >> Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupełnić energię w nowoczesnym
>
> >> dieslu, która została uzyta do rozruchu.
>
>
>
> > Ile potrzeba słychać w silnikach w których wyjebane są koła pasowe napędzające
>
> > alternator. Jak pasek przestanie piszczeć to jest prawie uzupełniony ubytek.
>
> > Jak
>
> > koła pasowe są nie zużyte to trochę krócej.
>
>
>
> Bzdura na resorach. Musisz uwzględnić jeszcze zużycie(wyciągnięcie paska) lub
>
> naciągnięcie paska. Miliard różnic w czasie "piszczenia".
>
> Zużycie paska (wyciągnięcie) jest jak 1 do 50 do zużytych kół pasowych :>
>
>
>
> --
>
> Michael________
>
> ______/) /\ | /\
>
> "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
>
> as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO (R)(tm)
Jakoś po wymianie paska na nowy Master nie przestał piszczeć po rozruchu. Ma zużyte
koła alternatora.
-
190. Data: 2014-06-10 00:30:41
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości
"J.F." wydumał(a) w wiadomości ID
news:5395d6c1$0$2359$65785112@news.neostrada.pl
[...]
>>> W przypadku Statoil, bezsiarkowe to nie tylko Gold ale równiez
>>> zwyły ON.
>> Orlen i Lotos od dawna odsiarczaja swoje paliwa niskosiarkowe, i
>> teraz nawet "zwykly ON"
>> ma 0.005% siarki (50ppm).
>> No dobra - Statoil sie chwali 10ppm.
>To co, wszyscy karmią się w tym samym punkcie i odsiarczają po drodze
>różnie?
Wypadaloby zeby nie, ale troche dziwne sie to wydaje wozic z daleka,
gdy jest blisko.
>>> Co do wyboru paliwa, to własnie Ci, którzy naprawiaja
>>> wtryskiwacze, wiedzą najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od
>>> czego. Porozmawiaj sibie z nimi kiedyś, to sie dowiesz :)
>> A skad maja wiedziec od czego ?
>> No dobra, moze i pytaja klientow i maja statystyke "200kkm od
>> nowosci tylko na Shell tankowal".
>Robią badania. Pod mikroskopem (nawet) widać że nie doczytałeś sporo
>artów na ten temat ani nie miałeś styczności z takimi
>badaniami/regeneracją. Rozumiem że jesteś "lajkonikiem" ale
>wypadałoby trochę (chociaż) poczytać :>
Powiedzmy sobie szczerze - paliwo na naszych stacjach nie jest takie,
ze klient raz zatankuje i laweta po niego przyjezdza.
Zazwyczaj nie jest.
Wiec zazwyczaj bedzie mial nieokreslony przebieg na roznym paliwie.
To jak ma okreslic regenerator co zaszkodzilo ?
J.